Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-17, 19:32
  #157
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Det är för att de inte känner någon press på sig att försörja sina familjer.

2) Ja exakt ingen skulle säga att en kvinna som var hemma-fru var lat.

3) Män har redan uppfunnit allt. Det kanske är kvinnors tur nu?

4) Sure men kvinnor klarar utbildning och jobb idag det är tillräckligt för att vi inte ska gå tillbaka till 1950 tals modellen som TS föreslår.
Du har kallat hemmafruar för lata.

Du har missat en del kvinnliga uppfinnare...
Citera
2017-04-17, 23:58
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimsonsoul
Kvinnor skulle må mycket bättre hemma med barnen. De gillar inte att utbilda sig och arbeta, de fejkar bara på grund av indoktrinering och grupptryck. Det märks genom att kvinnor föredrar att "arbeta" på ett kontor. Kanske genom att marknadsföra på sociala medier, eller på ett bemanningsföretag/HR. De gillar inte att arbeta på riktigt. Som på en byggarbetsplats, avlopssanering eller dylikt. De föredrar att jobba på mer lukrativa fält som banker för att hitta en rik man. När de är 30 lämnar de banken och blir mammalediga. Då börjar deras karriär på allvar!

Skulle ha varit mycket bättre för alla inblandade om en man hade fått bankjobbet. Då skulle de inte ha behövt investera i henne utan kunnat träna upp någon som jobbar bättre, längre tider, men framförallt, hela livet ut. Istället så föll kvinnan för grupptrycket, hon skulle vara en loser om hon inte hade en karriär! Resultatet blev flera bortslösade år. Hennes livmoder har ruttnat, och sannolikheten för att föda defekta barn har ökat. Var det nödvändigt?

Skulle inte kvinnor, män och samhället må bättre med traditionalism?



Människan kan tänka mänskligt(andligt), men detta bara agera djuriskt?
Kanske också bara en "Tradition" detta?
__________________
Senast redigerad av hee4r 2017-04-18 kl. 00:03.
Citera
2017-04-18, 15:01
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Kvinnor var inte lämpade för att jobba i kolgruvor eller industrier därför var det vettigt att männen jobbade och kvinnorna var hemma.

2) Idag är män inte lämpade för att jobba på kontor eller med service därför är det vettigt att kvinnorna jobbar och männen är hemma.

Vadå kvinnor inte lämpade att jobba i gruvor? Pga ni är rädda för mörkret eller?

Det jobbar småpojkar i gruvor runt om i världen, så nog klarar kvinnor jobbet. Men de vill inte, de föredrar att pojkar dör i dessa gruvor. Pojkar o män anses överflödiga.

Varför kan inte män jobba med service eller på kontor? Du skriver verkligen mycket dumheter, även för att vara på flashback.
Citera
2017-04-18, 18:30
  #160
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Vadå kvinnor inte lämpade att jobba i gruvor? Pga ni är rädda för mörkret eller?

Kvinnor är svagare än män därför är det vettigt att män gör fysiska arbeten. Det betyder inte att kvinnor inte kan göra fysiska arbeten men det är mer effektivt om män gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Det jobbar småpojkar i gruvor runt om i världen, så nog klarar kvinnor jobbet. Men de vill inte, de föredrar att pojkar dör i dessa gruvor. Pojkar o män anses överflödiga.

Men kvinnor (och barn) klarar jobbet sämre än män det är poängen.

Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Varför kan inte män jobba med service eller på kontor? Du skriver verkligen mycket dumheter, även för att vara på flashback.

För att män,

- har mindre självdisciplin.

- blir lättare uttråkade.

- är mindre effektiva.

- har lägre social kompetens än kvinnor.

det betyder inte att män inte kan jobba med kontor och service men kvinnor är bättre på det. Därför är det vettigare att kvinnor jobbar idag medan män är hemma.
Citera
2017-04-19, 00:59
  #161
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Kvinnor är svagare än män därför är det vettigt att män gör fysiska arbeten. Det betyder inte att kvinnor inte kan göra fysiska arbeten men det är mer effektivt om män gör det.



Men kvinnor (och barn) klarar jobbet sämre än män det är poängen.



För att män,

- har mindre självdisciplin.

- blir lättare uttråkade.

- är mindre effektiva.

- har lägre social kompetens än kvinnor.

det betyder inte att män inte kan jobba med kontor och service men kvinnor är bättre på det. Därför är det vettigare att kvinnor jobbar idag medan män är hemma.
Inte en bokstav rätt i det korkade inlägget.
Citera
2017-04-19, 23:14
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Rodriguez vad pratar vi om nu? via pratar om att gener BLANDAS eller hur?
när man och kvinna avlar med varandra så får du en del från kvinnan och en del från mannen.
Liksom inte så att när när en man avlar med en kvinna att enbart hans gener sprids och inte kvinnans ok?
har du således haft en historia av att folk haft sex över etniska och nationella gränser så har du alltså genmixer. Spelar inte så stor roll vem som var "herre " över vem.

Vi pratade om folk som genom sitt motstånd mot blandäktenskap överlevt. Då spelar det enorm roll vem som är herre över vem. Om exempelvis en assyrisk kvinna i Osmanska riket hade gift sig och fått barn med en muslimsk turk så hade hennes kristna och assyriska arv dött ut med henne. Hennes barn hade blivit muslimska turkar. Däremot om en vit man i Mississippi på 1800-talet skaffar lite ungar med några svarta kvinnor så hindrar knappast det hans möjlighet att föra sitt kulturarv vidare.

Även om båda exemplen innebär genblandning så är de kulturella och sociala effekterna radikalt annorlunda för de olika parterna eftersom de har olika social position.

Citat:
Därför att de regioner som tillhör islam är fattigare, har sämre möjligheter för kvinnor ex. att bestämma över sin reproduktion. Dessa två faktorer ger större nativitet än vad vi ex. har i västvärlden idag.

Saudiarabien är både rikare och har högre barnafödande än Östeuropa.

Citat:
3. beror på vad du lägger i definitionen.
men fakta återstår vi har gått från en mänsklighet som levat i mer eller mindre total isolation från varandra, här kanske vi har haft flera tusentals olika grupper med människor som levt i parallella samhällen i några tusentals år utan minsta kontakt, sen kom folkvandringar, jordbruk, hästar, krig, erövringar, stora skepp etc etc.
och så var vi igång att träffa på varandra lite överallt och knulla till höger och vänster...

eller du tror kanske att de spanska concistatoderna inte låg med de indianska kvinnorna?
eller att vita inte låg med svarta slavar i USA eller att
mongolerna som varit de mest duktiga på att sprida sig inte låg med sina erövrade kvinnor?
Vikingar? Romare? Greker Fenicier?
Utan du tror att de knep ihop benen och sa till sig själva....nää men usch! här ska de inte blandas gener inte.

eller?

De exemplen du tar upp handlar om europeiska män som haft sex och fått barn med kvinnor från förslavade och/eller koloniserade folk och du argumenterar för att detta varit berikande. Alltså erkänner du ju att en patriarkal syn på sex är framgångsrik. För du kan väl knappast tro att conquistadorerna ville att massa spanska kvinnor skulle "knulla till höger och vänster" med indianska män?

Har du källa på att det pågick ett stort genetiskt inflöde till italienska halvön under Romartiden? Alltså något som kan bekräftas av DNA-studier?

Har du källa på att det pågick ett stort genetiskt inflöde till Skandinavien under vikingatiden? Alltså något som kan bekräftas av DNA-studier?

Snarare kan man se hur europeiska imperier påverkat demografin och den genetiska sammansättningen i de länder de koloniserat, istället för att de påverkat den genetiska sammansättningen på hemmaplan. Conquistadorerna påverkade ju inte Spaniens genpool så mycket, däremot Sydamerikas.
__________________
Senast redigerad av Rodriguez89-3 2017-04-19 kl. 23:19.
Citera
2017-04-21, 20:20
  #163
Medlem
Babianens avatar
Här är mer belägg för att det bli vanligare att kvinnor tjänar mer än män och att det är problematiskt att vi har en norm som säger att män ska tjäna mer än kvinnor och försörja familjen, Millennial women are 'worried,' 'ashamed' of out-earning boyfriends and husbands

Citat:
It's no longer rare for women in relationships to out-earn their husbands or boyfriends — in 2015, for example, 38 percent of American wives made more money than their husbands — but many women remain ambivalent about being breadwinners,

Citat:
The feedback they receive from the culture is clear: Men should be earning more so that they can provide for their families, and if they don't, it's symptomatic of a problem. These messages produce an "almost unavoidable emotional and psychological consequence," Ford writes. Women feel guilty. Men feel emasculated.
It doesn't need to be this way.

Citat:
Indeed, some of the women Ford speaks to shrug off the issue. A few wish their partners earned more but wouldn't want them to take unfulfilling jobs. Others, like Ford, wish instead the culture would catch up with the idea it doesn't matter who brings home the bacon as long as the family has food.

Citat:
Ford writes that "the overwhelming majority of millennial women breadwinners don't believe the men in their lives should feel emasculated by the gap in their income." Now they're waiting for the overwhelming majority of Americans in general to catch up.

ni kan se att vi behöver en ny norm där det är kvinnan som tar ansvaret för att försörja familjen.
Citera
2017-05-01, 17:55
  #164
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBrock
Den moderna kvinnan behöver ingen man efter det att hon fått barn och förverkligat sina drömmar. Välutbildad, avlönad fri och jämställd. Sex tar hon på krogen när hon behöver det.

Tack för att DU sade det. Som kvinna har jag upprepat det där tusentals gånger, men det måste tydligen vara en karl som säger det. När jag fött mina barn så sparkar jag ut pappan och tar mig en ung och vältränad grabb som älskare. Magrutor och ståkuk hela natten på mina pojkvänner - det är vad som väntar mig efter föräldralivet.

Dessutom gillar ju unga grabbar oss MILF:ar
Citera
2017-05-06, 01:45
  #165
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimsonsoul
Kvinnor skulle må mycket bättre hemma med barnen. De gillar inte att utbilda sig och arbeta, de fejkar bara på grund av indoktrinering och grupptryck. Det märks genom att kvinnor föredrar att "arbeta" på ett kontor. Kanske genom att marknadsföra på sociala medier, eller på ett bemanningsföretag/HR. De gillar inte att arbeta på riktigt. Som på en byggarbetsplats, avlopssanering eller dylikt. De föredrar att jobba på mer lukrativa fält som banker för att hitta en rik man. När de är 30 lämnar de banken och blir mammalediga. Då börjar deras karriär på allvar!

Skulle ha varit mycket bättre för alla inblandade om en man hade fått bankjobbet. Då skulle de inte ha behövt investera i henne utan kunnat träna upp någon som jobbar bättre, längre tider, men framförallt, hela livet ut. Istället så föll kvinnan för grupptrycket, hon skulle vara en loser om hon inte hade en karriär! Resultatet blev flera bortslösade år. Hennes livmoder har ruttnat, och sannolikheten för att föda defekta barn har ökat. Var det nödvändigt?

Skulle inte kvinnor, män och samhället må bättre med traditionalism?


Jag tycker man ska försvara de kvinnor som vill "jobba" hemma, leka med barnen och laga mat osv.
Citera
2017-05-06, 01:49
  #166
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Tack för att DU sade det. Som kvinna har jag upprepat det där tusentals gånger, men det måste tydligen vara en karl som säger det. När jag fött mina barn så sparkar jag ut pappan och tar mig en ung och vältränad grabb som älskare. Magrutor och ståkuk hela natten på mina pojkvänner - det är vad som väntar mig efter föräldralivet.

Dessutom gillar ju unga grabbar oss MILF:ar

Du är en mycket dålig förebild för dina barn och även för många kvinnor,, fy bubblan !!!
Citera
2017-05-17, 18:04
  #167
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Tack för att DU sade det. Som kvinna har jag upprepat det där tusentals gånger, men det måste tydligen vara en karl som säger det. När jag fött mina barn så sparkar jag ut pappan och tar mig en ung och vältränad grabb som älskare. Magrutor och ståkuk hela natten på mina pojkvänner - det är vad som väntar mig efter föräldralivet.

Dessutom gillar ju unga grabbar oss MILF:ar


Det moderna samhället och i synnerhet den s.k moderna kvinnan vilar helt på premissen att den offentliga sektorns slukande av resurser från den närande sektorn kan fortsätta. Om inte så kommer ni moderna kvinnor att få en "reality check" som heter duga. Kvinnans oberoende från mannen blev till kvinnligt beroende av marxiststaten istället. En stat som alltjämt i huvudsak finansieras av männen genom basindustrin i form av skog, stål och verkstad.
Citera
2017-05-18, 02:18
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crimsonsoul
Kvinnor skulle må mycket bättre hemma med barnen. De gillar inte att utbilda sig och arbeta, de fejkar bara på grund av indoktrinering och grupptryck. Det märks genom att kvinnor föredrar att "arbeta" på ett kontor. Kanske genom att marknadsföra på sociala medier, eller på ett bemanningsföretag/HR. De gillar inte att arbeta på riktigt. Som på en byggarbetsplats, avlopssanering eller dylikt. De föredrar att jobba på mer lukrativa fält som banker för att hitta en rik man. När de är 30 lämnar de banken och blir mammalediga. Då börjar deras karriär på allvar!

Skulle ha varit mycket bättre för alla inblandade om en man hade fått bankjobbet. Då skulle de inte ha behövt investera i henne utan kunnat träna upp någon som jobbar bättre, längre tider, men framförallt, hela livet ut. Istället så föll kvinnan för grupptrycket, hon skulle vara en loser om hon inte hade en karriär! Resultatet blev flera bortslösade år. Hennes livmoder har ruttnat, och sannolikheten för att föda defekta barn har ökat. Var det nödvändigt?

Skulle inte kvinnor, män och samhället må bättre med traditionalism?

Ja det finns en del som vill ha just detta samhälle, nämligen unga och outbildade utan särskild yrkeskompetens som därför har det svårt att konkurrera om både kvinnor och jobb i samhället. Vet du vad dom gör? Jo de tar sitt pick och pack och drar till just detta samhälle, nämligen Isis i Syrien.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback