Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-18, 22:22
  #169
Medlem
Jag tycker inte att kvinnor ska behöva jobba om de inte vill.
Citera
2017-05-21, 17:14
  #170
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Det moderna samhället och i synnerhet den s.k moderna kvinnan vilar helt på premissen att den offentliga sektorns slukande av resurser från den närande sektorn kan fortsätta. Om inte så kommer ni moderna kvinnor att få en "reality check" som heter duga.

Kvinnans oberoende från mannen blev till kvinnligt beroende av marxiststaten istället. En stat som alltjämt i huvudsak finansieras av männen genom basindustrin i form av skog, stål och verkstad.

Jag ser det snarare som en unik SVENSK situation, än något som gäller i övriga I-länder. Jag tackar min lyckliga stjärna (som jag brukar göra) för att jag är kvinna. Priviligierna haglar som konfetti ner i handväskan på mig.

Vi har redan en tradition i Sverige - Traditionen att vi kvinnor för befälet över karlarna.
Citera
2017-05-29, 08:00
  #171
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Jag ser det snarare som en unik SVENSK situation, än något som gäller i övriga I-länder. Jag tackar min lyckliga stjärna (som jag brukar göra) för att jag är kvinna. Priviligierna haglar som konfetti ner i handväskan på mig.

Vi har redan en tradition i Sverige - Traditionen att vi kvinnor för befälet över karlarna.


Det finns inget unikt med Sverige numer förutom sinnessjukdomar och vanföreställningar som spridit sig i vissa befolkningssegment. I riktiga länder är Sverige ett land man hånar. Så ser den bittra sanningen ut, stumpan. Den dagen det evigt gröna penningträdet vissnat så kommer du att förstå vad jag menar. När arvet som äldre generationer mödosamt byggt upp förslösats av de ansvarslösa efterkommande generationerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback