Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-13, 21:01
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Testosteron ökar alltså minimal?

Yes.
Citera
2017-04-13, 21:55
  #14
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Det ökar inte så mycket att det går att likställa en riktig testosteron-kur.

Men visst ökar det, och har man inte tränat mycket underkropp märker man det i början. Min kuk stod upp 24/7 den första perioden efter att jag började med marklyft.

Ha, ha.... jag märkte också att min snopp reagerade positivt på träning av benen
Citera
2017-04-17, 08:49
  #15
Medlem
Skattebrotts avatar
Att lägga sin energi på att träna ett mindre antal stora muskelgrupper ökar väl testosteronproduktionen mer än att lägga den på att träna ett större antal mindre muskelgrupper. Antagligen är det detta du har hört.

Men även längden på vilan kan påverka testosteronproduktionen. Vill du fokusera på testosteronmaximering så vila 2 minuter mellan passen istället för 1 minut som normalt rekommenderas. (I gengäld kan du anstränga dig något mer)
Citera
2017-04-17, 10:58
  #16
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Jag har mer testosteron än medelsvennson och är väldigt svag i benen och tränar dom helst inte. Så för min del så har det inte gjort något att inte träna ben något specielllt mycket.
Citera
2017-04-17, 19:23
  #17
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag har mer testosteron än medelsvennson och är väldigt svag i benen och tränar dom helst inte. Så för min del så har det inte gjort något att inte träna ben något specielllt mycket.

"Jag har mer testosteron än medelsvennson"

Hur har du kommit fram till det?
Citera
2017-04-17, 19:28
  #18
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Att lägga sin energi på att träna ett mindre antal stora muskelgrupper ökar väl testosteronproduktionen mer än att lägga den på att träna ett större antal mindre muskelgrupper. Antagligen är det detta du har hört.

Jag läste att testosteronen ökar mer om man kör underkroppen än överkroppen.
Citera
2017-04-17, 20:11
  #19
Medlem
LittleFishs avatar
Jag har sett och hört från lite olika ställen att det är övre kroppen, dvs axelpartiet, som har högst andel testosteronreceptorer. Har inget underlag dock för att styrka min tes
Här är en källa som är aningen ovetenskaplig men killen som pratar verkar väldigt bildad i området då han själv styrketränar: https://thinkeatlift.com/train-high-...-testosterone/
__________________
Senast redigerad av LittleFish 2017-04-17 kl. 20:16.
Citera
2017-04-17, 20:49
  #20
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
"Jag har mer testosteron än medelsvennson"

Hur har du kommit fram till det?

Man gör ibland tester för sånt av medicinska anledningar som jag inte kommer att ta upp här givetvis. Men jag har mer testosteron än medelsvennsson helt enkelt.

att jag har svaga ben var kanske att ta i men absolut inget extraordinärt och tränar dom dåligt.
Citera
2017-04-18, 06:28
  #21
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag har mer testosteron än medelsvennson och är väldigt svag i benen och tränar dom helst inte. Så för min del så har det inte gjort något att inte träna ben något specielllt mycket.

Ja, att man får mer testosteron av att träna ben (om detta nu stämmer), implicerar ju inte omvänt att de som redan har mycket testosteron måste ha tränat mycket ben.
Citera
2017-04-24, 12:00
  #22
Avstängd
Benmusklerna är den största muskelgruppen, så det blir ju logiskt att det pumpar ut mer testo då styrketräning ökar testotillverkningen!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback