Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-13, 14:52
  #1
Medlem
Jag och sambon har en dvärgpinscher hona på 1,5 år och vi har alltid velat att ha en till vovve. Vi har alltid gillat en viss ras, Staffordshire bullterrier. Iomed att de är mycket mindre än amstaff och kan beskydda familjen.

Nu känner jag mig inte helt säker, för är rädd att staffordshire kan bita ihjäl våran lilla dvärgpinscher. Känner ni någon som har dessa raser hemma och att det går bra mellan dem?

Känns som staffordshire bullterrier kan vara mer aggressiv, därmed är jag rädd att någon ska hända våran vovve om jag skulle t ex åka och jobba en heldag- (jobbar olika, men heldagar brukar hända).

Är supertacksam över alla tips! :-)
Citera
2017-04-13, 14:56
  #2
Medlem
Lazyboness avatar
Känner och känner men jag brukade stöta på en kvinna som hade just den kombon förr. När bullen blev glad och leksugen så sprang den rätt på pinschern som flög iväg som en liten vante. I övrigt var det inga problem och det blir det ju normalt sätt aldrig mellan friska hundar som känner varandra.
Citera
2017-04-13, 16:22
  #3
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Känner och känner men jag brukade stöta på en kvinna som hade just den kombon förr. När bullen blev glad och leksugen så sprang den rätt på pinschern som flög iväg som en liten vante. I övrigt var det inga problem och det blir det ju normalt sätt aldrig mellan friska hundar som känner varandra.
Ja, det är nog största risken med en staffe.
Citera
2017-04-13, 19:04
  #4
Moderator
Allaballawallas avatar
Jag tror att det skulle kunna funka bra med den kombon.
Staffar är ganska fysiska och bulliga när de leker så risken är väl större att den leker sönder dvärgen än att den skulle bita ihjäl den.

Om du vill ha en hund som "kan beskydda familjen" ska du dock inte välja en staffe.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback