2003-07-20, 16:42
Medlem
Undrar bara om någon har tips på lite sköna bikerfilmer från 60/70/80talet, som rubriken antyder på.

Förslagsvis filmer i likhet med Easy Rider eller Hells Angels on Wheels, och allra helst som går att beställa från Sverige.
Citera
2003-07-20, 18:51
Medlem
Hittade en ganska bra sida om någon är intresserad

http://home.earthlink.net/~sirkus/flix.html

Kom gärna med fler tips
Citera
2003-07-20, 20:28
Medlem
Groo Svärdbärarens avatar
Grymt irriterande och tänka på en film men fan inte komma på namnet. Slutet 70-tal eller tidigt 80-tal. Det börjar med att någon spänner upp en wire över vägen. Strax efter kommer en motorcykel och föraren får huvudet avkapat. Den fanns inte med på din länk men jag är rätt så övertygad att det var nån form av biker film. Återkommer när jag vet vad den heter.
Citera
2003-07-20, 22:31
Medlem
Truman_Peyotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groo Svärdbäraren
Det börjar med att någon spänner upp en wire över vägen. Strax efter kommer en motorcykel och föraren får huvudet avkapat. Den fanns inte med på din länk men jag är rätt så övertygad att det var nån form av biker film. Återkommer när jag vet vad den heter.

E inte d i "Styrka 10 från Navaronne"...?
Citera
2003-07-21, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truman_Peyote
Citat:
Det börjar med att någon spänner upp en wire över vägen. Strax efter kommer en motorcykel och föraren får huvudet avkapat. Den fanns inte med på din länk men jag är rätt så övertygad att det var nån form av biker film. Återkommer när jag vet vad den heter.

E inte d i "Styrka 10 från Navaronne"...?

Tyvärr så är det inte den, har fortfarande huvudbry vilken film jag är ute efter.
Citera
2003-07-21, 17:34
Medlem
Fat bastards avatar
Citat:
Grymt irriterande och tänka på en film men fan inte komma på namnet. Slutet 70-tal eller tidigt 80-tal. Det börjar med att någon spänner upp en wire över vägen. Strax efter kommer en motorcykel och föraren får huvudet avkapat. Den fanns inte med på din länk men jag är rätt så övertygad att det var nån form av biker film. Återkommer när jag vet vad den heter.

Det måste vara Stone du tänker på.
Citera
2003-07-21, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Citat:

Det måste vara Stone du tänker på.

Tack som fan.
Som sagt var, om jag inte missminner mig var det en helt ok biker-film.
Så tidigt som 74 kom den. Australiensisk kultfilm enligt http://us.imdb.com/Title?0072209
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in