Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-13, 14:57
  #13
Medlem
Mitt problem handlar om nära kär vän som håller på att knarka ihjäl sig och jag inget kan göra. Föräldrar som tagit avstånd och bett mig flyga å fara för att jag tacka nej till en resa när min mormor fyllde jämnt. Pga att jag inte kunde av jobbskäl. Mm mm en massa själsliga tankar som jag brottats med under minst 4 år, till å från
__________________
Senast redigerad av Yntifuck85 2017-04-13 kl. 15:48.
Citera
2017-04-17, 18:27
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yntifuck85
Vad finns det för piller som man sover bra på men inte vaknar trött på?
Har provat Cannabis men gått ifrån det eftersom det gör mig dagstrött på jobbet...

Det beror ju på om du har svårt att somna eller svårt att fortsätta sova. Är det insomningstabletter du behöver så är det ffa imovane och stilnoct som är aktuella (dom är visserligen klassade, men läkarna brukar ändå vara ganska frikostiga med just dom preparaten). Har du svårt att fortsätta sova under natten är det ffa antihistaminer som gäller (lergigan, theralen, atarax, propavan...). Dessa ger ofta en liten "hangover" så att man är trött dagen efter, men den effekten försvinner efter ett tag, speciellt när du listat ut rätt dosering.

Dessa är ju alternativen om man vill gå via vården. Har du inga problem med att handla på gatan så funkar ju i princip vilken benzo som helst som inte har alltför lång halveringstid.
Citera
2017-04-17, 19:57
  #15
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yntifuck85
Vad finns det för piller som man sover bra på men inte vaknar trött på?
Har provat Cannabis men gått ifrån det eftersom det gör mig dagstrött på jobbet...
Rök indica på kvällen och sativa på morgonen. Kört så i 3år nu utan problem.
Citera
2017-04-30, 21:56
  #16
Medlem
Gymma eller nån slags träning och inte lösa insomnia med piller för den dagen dom klipper pillsen så kommer du fan inte sova på en månad och kallsvettningar,feber,sjuk you name it...

Satsa på träning och bra kost så sover du bra och helt naturligt

EDIT: om du verkligen vill ha nån tablett om du inte orka gymma eller har brist på motivation så kan jag rekommendera Melatonin icke narkotikaklassad och används som kosttillskott i USA och andra länder men i detta land så måste man ha den på recept men är inte en narkotika iaf. använd 2-5mg melatonin ist för 10mg som vissa pills innehåller, man får bättre resultat av att ta det i låga doser än stora doser, exempel hade köpt 5 mg pills och 10 mg pills och fick mycket bättre effekt på en halv 5mg:are alltså 2.5mg än en 10mg:are och sov som en kalv

peace
__________________
Senast redigerad av doktorspice 2017-04-30 kl. 22:02.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback