Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-12, 22:33
  #1
Medlem
Vad finns det för piller som man sover bra på men inte vaknar trött på?
Har provat Cannabis men gått ifrån det eftersom det gör mig dagstrött på jobbet...
Citera
2017-04-12, 22:35
  #2
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yntifuck85
Vad finns det för piller som man sover bra på men inte vaknar trött på?
Har provat Cannabis men gått ifrån det eftersom det gör mig dagstrött på jobbet...
Be att få insomningstablett utskrivet. Det räcker oftast med en halv pilla när man inte kan sova.
Citera
2017-04-12, 22:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yntifuck85
Vad finns det för piller som man sover bra på men inte vaknar trött på?
Har provat Cannabis men gått ifrån det eftersom det gör mig dagstrött på jobbet...

Du kan alltid testa ZMA = Zink & Magnesium
Citera
2017-04-12, 22:44
  #4
Medlem
Mia-Rovys avatar
Jag började med insomningstabletter. Stilnoct.

Det blev sedan missbruk och mina värsta år i livet. Är överlycklig att jag lyckades ta mig ur det, men tråkigt nog inte säga detsamma om några av mina (tidigare?) vänner. De som fortfarande lever är nog väldigt nära gränsen på självmord vid det här laget.


Den stora frågan är ju – vill du:
1. Tillfälligt dölja problemet (för att förvärra det sen)
Eller:
2. Långsiktigt lösa problemet

Du verkar vara inställd på svar 1. För någon som hade varit i långvarig ekonomiskt knipa och bett om råd för SMS-lån för att lösa problemet så hade jag känt mig tvungen att nämna även det andra alternativet, även om det är off topic.

Om du verkligen inte vill lösa dina problem, utan istället föredrar att göra ditt liv till ett helvete, så rekommenderar jag z-analoger. Alltså det som kallas insomningstabletter. Stilnoct är då det bästa. Buckle up, buckaroo.
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-12 kl. 23:07.
Citera
2017-04-12, 22:45
  #5
Medlem
Magnesium hjälper dåligt, provat. Finns det inget att köpa över nätet utan läkarbesök?
Citera
2017-04-12, 22:46
  #6
Medlem
Ok, tack vad hände?
Citera
2017-04-12, 22:47
  #7
Medlem
Ja det beror på, men jag vill inte fastna i träsket
Citera
2017-04-12, 22:51
  #8
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yntifuck85
Ja det beror på, men jag vill inte fastna i träsket
Då ger du fan i medicinerna. Tyvärr. Jag vet att du vill verkligen höra att lösningen består i att bara ta några tabletter, men så är det inte.

Du sover dåligt för att du lever fel. Vad du gör fel vet jag inte, men något gör du fel, och du behöver livsförändringar. Dina sömnproblem är kroppens sätt att säga att den inte vill leva så som du gör.

Ofta kan man behöva byta jobb, flytta, göra slut med sin partner, skaffa en partner, byta vänner, flytta, börja träna, börja äta bra eller liknande. Det känns säkert jättejobbigt. I början. Sen kommer det att kännas som den bästa saken du någonsin gjort.

Själv fick gör göra typ 50% av ovannämnda saker. Men idag så har jag en bra kropp, ett fantastiskt jobb, en fin bostad och ingen partner. Trivs som fan, och sover därför gott.

När jag ser tillbaka på mina egna sömnproblem så var det utan tvekan jobbet som var det största problemet. Stress kan förstöra även den bästa människan. Var inte rädd för att byta. Själv hade jag eget företag och fick betala 60000 ur min egna ficka för att bli av med det. Det var så jävla värt det. De bäst investerade pengarna jag någonsin lagt ut. Jag har psykologen att tacka för det (nej, det var inte psykologen som fick pengarna. Det var juridiska konsekvenser av att jag lade ner mitt företag)
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-12 kl. 23:03.
Citera
2017-04-12, 23:09
  #9
Avstängd
Stureplansmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartic
Du kan alltid testa ZMA = Zink & Magnesium
plus en halv Imovane gör susen
Citera
2017-04-13, 00:01
  #10
Avstängd
DevilsDens avatar
Melatonin, circadin kan du prova. Du kan också om du har råd köpa genotropin och ta subq 1-2 iu om dagen för bättre sömn och hälsa. Det sistnämda bör du läsa på innan du börjar med.
__________________
Senast redigerad av DevilsDen 2017-04-13 kl. 00:09.
Citera
2017-04-13, 01:14
  #11
Medlem
Lyrica sover du gott på, inga trötta dagen-efter bieffekter heller. Annars skulle du kunna testa 5htp eller tryptofan. Inga av dessa tre är narkotikaklassade heller så du tar inget olagligt.

Rör du mycket på dig förövrigt? I dagens stillasittande samhälle så är sömn en bristvara, men djävlar vad man sover gott när man slitit på riktigt, rent fysiskt.
__________________
Senast redigerad av fonzen 2017-04-13 kl. 01:16.
Citera
2017-04-13, 03:45
  #12
Medlem
Kambodja.mp3s avatar
Visst kan man lösa det med mediciner, men man bör dock se det lite som en sista utväg. Tänk på det, det finns antagligen en anledning till att du inte kan sova, vare sig det är stress eller onyttigt leverne. Börja där. Du beskriver visserligen inte så utförligt på vilket sätt dina sömnproblem yttrar sig eller hur du lever i övrigt, så det är lite svårt med detaljerad hjälp från mitt håll. Motion kan hjälpa mot sömnproblem.

Annars, Stilnoct eller Imovane. Gör en inte lika seg som antihistaminer som typ Theralen, Propavan, osv. Lite krångligt att få utskrivet dock.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback