Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-12, 21:51
  #1
Medlem
Hejsan!

Jag har kommit upp med en produktidé som jag tror väldigt starkt på. Jag har sålt produkten till ett stort företag och försäljningen hos dem har gått hyfsat bra. Nu vill jag sälja produkten vidare till andra företag och det första företaget som jag sålde produkten till har erbjudit sig att hjälpa mig med detta. Personen bad mig att skicka ett säljunderlag till honom som han i sin tur kan skicka ut till dem andra företagen, MEN jag behöver skicka honom ett säljunderlag. Det ska vara max en sida (.PDF) och det ska se väldigt inbjudande, övertygande och bra ut.

I dagsläget så har jag gjort produkten i 3D, vilket jag anser är väldigt viktigt så att dem kan se hur produkten ser ut i olika vinklar, plus att jag har gjort en logga till mitt företag för att uppfattas som ett seriöst och etablerat företag. Men vad ska jag göra nu? Jag går i tankarna att skriva i punktform 3-5 st argument Varför dem ska välja att investera sina pengar i produkten, Varför det är en lättsåld produkt med hög efterfråga, bla bla..

Är det någon som har erfarenhet och kan komma med tips? Alla tips uppskattas.

Mvh
Citera
2017-04-12, 22:31
  #2
Medlem
Ha med följande i pdf dokumentet

Prislista: ÅF pris och slutpris till kund, dvs RRP (recommended retailer price).

Vilka du säljer till idag och vilka länder dessa befinner sig i.

Dina marknadsföringsplaner på din produkt/tjänst.

Volymkapacitet.

Din produkt/företags historia, ifall den är av värde att berätta.

Åtaganden, dvs att du kanske ställer upp på att hjälpa med saker, displaymaterial, varudemonstration, marknadsföring etc.

USP (unique selling point) dvs varför man ska ha just din produkt, vad är det som gör den så bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback