Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-04-13, 19:41
  #49
Medlem
Tråden får mig att minnas en gammal historia.

Man och kvinna träffas på ett dansställe och tycke uppstår.
När de kommit hem till mannen så klär han av sig genast.

Kvinnan börjar skratta och mannen frågar henne generat?
Har du aldrig sett en snopp förut?
Ja,en snopp har jag sett innan,men jag förväntade mig en kuk.
Citera
2017-04-13, 22:30
  #50
Medlem
Penis är ett kliniskt ord och ett samlingsnamn, snopp är en helt slak penis, snase* är när penisen är varken slak eller erigerad utan ett mellansteg och balle är en erigerad penis.

Kuk är en Balle en kvinna åtrår, och snalle eller dase är en oönskad erigerad penis som en kvinna inte åtrår. Pitt är en erigerad micropenis, Task är en väldigt stor snase (*) och "pille", "fjase" eller "pillefjase" är en slak micropenis.
Citera
2017-04-14, 03:39
  #51
Medlem
johanjosefssons avatar
Feminazis försöker alltid verka häftiga trots att de bara är pinsamma och mästrande. Alla vet att de skriker när man stoppar "snoppen" i deras hål och straffknullar dom. Fast vem fan vill straffknulla en blåhårig sak med tjurring i näsan? Inte jag.
Citera
2017-04-14, 11:53
  #52
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Det finns inga "fina" svenska ord för könsorganen. Är det inte väldigt patetiskt att använda latinska ord för något som alla har?

Sprutkuk och knullhål är väl fint? Men ja, snopp, snoppen, snoppar låter barnsligt.
Citera
2017-04-14, 11:55
  #53
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Sputkuk och knullhål är väl fint? Men ja, snopp, snoppen, snoppar låter barnsligt.

Jag gillar i och för sig latin. Caput mihi dolet låter mycket bättre än Jag har huvudvärk, men eftersom vi inte talar latin, så...
Citera
2017-04-15, 01:00
  #54
Medlem
Europes avatar
"Snopp" känns som helt rimligt ordval i lite mer vardagligt tal. "Penis" i mer yrkesmässigt tal.

Jag vet inte vad man nu skulle kalla det annars, men jag kan väl bjuda på ordet "kärlekssnabel" som jag hittade på nu på stående fot. Jag rekommenderar dock inte att använda det vid utövandet av ens yrke (t.ex. som läkare, polis o.s.v.).

Edit: Om ens yrke är författare, så kan man givetvis använda betydligt fler ord. Men notera att på amerikansk television måste någon som James Ellroy ändå låta bli att använda de specifika benämningarna på penisar, även om han refererar till dem, beskriver dem o.s.v:

https://vimeo.com/136259877

Edit2: I och för sig kallar han penisen för "hammaren", när han hälsar på Conan med: "How's the hammer hanging?"
__________________
Senast redigerad av Europe 2017-04-15 kl. 01:16. Anledning: Edit
Citera
2017-04-15, 12:14
  #55
Medlem
Frawjons avatar
Nu kom jag på att det fanns en porrfilm - på 80-talet tror jag - som hette Harlem Shuffles. I Aktuell Rapport stod det kort och gott så här om den: "Svarta flickor som suger på vita snoppar". Fast jag ser ju inte direkt Aktuell Rapport som något föredöme för god svenska.

(Sådant här dyker ständigt upp i mitt minne.)
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback