Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-12, 20:34
  #1
Medlem
Astrobiologis avatar
Jag arbetar tyvärr på en kvinnodominerad arbetsplats och förundras/äcklas titt som tätt av alla dessa vuxna kvinnor som pratar om en vuxem man som om han vore en treåring. Vad är det för fel på dem? De säger väl för fan inte snippa eller framstjärt eller nåt annat löjligt om den egna utrustningen? När jag tänker efter så tror jag inte jag har hört någon prata om en vagina alls faktiskt. Att använda ett barnsligt ord som snopp kanske är ett sätt för dem att alls våga prata om en penis? Som ett sorts noaord för att inte nämna den stora farliga bamsekuken vid dess rätta namn. De liksom sänker rösten en aning och gör en liten, liten paus innan. Som för att indikera vilken vånda och tvekan som ligger bakom yttrandet. Vissa ler eller fnittrar till lite grand också. Hur sexuellt hämmad man än är måste det väl ändå vara lättare att antingen använda den kliniska termen penis eller dra till med en en humoristisk variant som Petter-Nicklas eller liknande? Hur kommer sig detta vedervärdiga fenomen egentligen?

Jag har tidigare tänkt att det är barn, bögar och feminister som använder ordet. Får nog lägga till kategorin fjollkärringar med odefinierbart mentalt tillkortakommande här. Hade jag hört två vuxna män samtala och använda ordet snippa hade jag fått såna jävla pedofilvibbar att jag nog fan ringt polisen direkt. Även om man pratar OM ett barn så låter det för jävligt eftersom man pratar MED en vuxen.
Citera
2017-04-12, 20:44
  #2
Medlem
Förstår inte hur du kan bli så arg av något sånt.. Det är ju verkligen inget konstigt att använda ord som snopp och penis i såna sammanhang, ordet kuk uppfattas oftast som vulgärt och sexualiserat.
Citera
2017-04-12, 20:45
  #3
Medlem
PeppaKaKas avatar
Är väl inget fel med pungsjärt
Citera
2017-04-12, 20:48
  #4
Medlem
Astrobiologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
Förstår inte hur du kan bli så arg av något sånt.. Det är ju verkligen inget konstigt att använda ord som snopp och penis i såna sammanhang, ordet kuk uppfattas oftast som vulgärt och sexualiserat.

Pröva att läsa hela inlägget. Hade de sagt penis hade jag inte brytt mig. Jag har heller inte föreslagit att man ska säga kuk istället. Och jo, det är något konstigt när människor över 50 år pratar med varandra och säger snopp.
Citera
2017-04-12, 21:08
  #5
Medlem
Det där har jag även reagerat på, oavsett vem som använder ordet snopp. Snopp har pojkar, inte män. De är väl helt enkelt obildade och har ett litet ordförråd.
Citera
2017-04-12, 21:21
  #6
Medlem
Ja du, jag säger snippa om mitt eget. Bra ord. Snällt.

Snopp.. Tja, det är vad de flesta män sagt om sitt organ i sammanhang som ska vara neutrala/snälla.

Att tvätta någons penis i långvården låter 100 gånger värre än att tvätta en gammal gubbes lilla snopp.
Där har du förklaringen.
Citera
2017-04-12, 21:52
  #7
Medlem
beardbraids avatar
Allt över 5 cm heter kuk i dagligt tal. En dase är minst 20 cm erigerad (på en vit person då, N****dasen är minst 25). Kan man inte reglerna eller saknar mått heter det penis i samtliga fall.

Hur svårt kan det vara?
Citera
2017-04-12, 22:09
  #8
Medlem
Snopp, Penis, Kuk, Dase, Stock, Balle, Task, Röda Raketen, Åderpåle, Manslem, Pillevink, Pitt, Schnase... Kärt barn har många namn.

Nej, inget jag stör mig på faktiskt.
Citera
2017-04-12, 22:12
  #9
Avstängd
Stureplansmannens avatar
gillar ej heller vuxna som säger snopp, om det är inte är en mor som talar med sin egen son.
Citera
2017-04-12, 22:17
  #10
Medlem
Astrobiologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newsmilf
Ja du, jag säger snippa om mitt eget. Bra ord. Snällt.

Snopp.. Tja, det är vad de flesta män sagt om sitt organ i sammanhang som ska vara neutrala/snälla.

Att tvätta någons penis i långvården låter 100 gånger värre än att tvätta en gammal gubbes lilla snopp.
Där har du förklaringen.

Du är alltså en av de kvinnor som jag skrev om i trådstarten. Du bekräftade också min hypotes angående bruket av snopp som ett noaord. Det rör sig alltså om kvinnor som har någon sorts rädsla för kukar, typ fallofobi. Genom att tala om dem som om de satt på en liten pojke försöker de således "desarmera" manslemmen och göra den ofarlig. Du är dock ett dåligt exempel eftersom du genom arbetet tvingas till onormal kontakt med penisar på löpande band och därför har utvecklat försvarsmekanismer.

För övrigt har jag mycket svårt att tro att faktiskt använder snippa. Säger ni så på kafferasterna: "jag rakade snippan igår" "det gör lite ont i snippan när jag har sex med Greger. Hans snopp är så stor". Rimmar rätt illa med att kalla sig "milf" på internet.
Citera
2017-04-12, 22:19
  #11
Medlem
Astrobiologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stureplansmannen
gillar ej heller vuxna som säger snopp, om det är inte är en mor som talar med sin egen son.

Talar man med små barn är det ju naturligtvis en helt annan sak. Då anpassas ju språket på många fler sätt än hur man benämner någons känsorgan.
Citera
2017-04-12, 22:24
  #12
Medlem
Ställ det i kontrast till vad killar och män kallar kvinnors bröst för.
Måste säga att det var bland det löjligaste jag läst att man retar sig på folk som säger snopp, det är ju för fan ett neutralt ord och inget förbehållet barn.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback