Citat:
Ursprungligen postat av
Uniquelad
Uppskattar svaren, för att vara lite tydligare: 99% i min sits hade inte mått som jag gör, hur kommer det sig? Är det så att jag lever i en lögn och stänger av mina känslor i vardagen för att jag ska fungera?
Jag är rädd att jag kommer ångra mig senare i livet ifall jag fortsätter leva som jag gör, eftersom detta är helt emot samhällets normer.
Någon som känner igen sig och kan ge råd?
Du är en sann introvert - en person som mår bra av ensamtid och inte behöver omge sig av människor för att må bra. Det är en lögn att 99% skulle må dåligt av att vara i din sits.
Många mår nog bra mycket bättre av att ha en sådan livssituation men faller offer för omgivningens påtryckningar om att hålla en social standard - något du tycks sluppit undan.
Att klara sig utan vänner är inget jag personligen kan relatera till, då jag helt enkelt inte fungerar som du gör. Jag känner spontant dock att du bör vara nöjd med att må bra i din tillvaro. Njut av det du har, och ändra det du vill ändra.
Vill du skaffa flickvän? Gör det då. Det finns många olika strategier för det. Jag hade dock ändå rekommenderat dig att lida dig igenom att skaffa några vänner - då ditt sociala liv hade blivit mer intressant för den "potentiella flickvännen". En person helt utan vänner är inte så rolig att hänga med, i mina ögon.
Men för att besvara hur störd du är på en skala 1-10? Max 3. Lite potentiell autism att sakna vänner och att ha väldigt få "nördiga" intressen - men jag vet PÅ TOK för lite om dig för att kunna agera hobbypsykolog på riktigt.
/L.