Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-12, 17:12
  #1
Medlem
Hej, mitt nuvarande grafikkort klarar inte av Hashcat så jag tänkte skaffa ett nytt. Jag har hittat ett kort på Komplett.se https://www.komplett.se/product/7996...-240-2gb-ddr3#. Är det någon av er som vet om kortet stöds av Hashcat? Eller har ni något annat förslag på grafikkort?
Citera
2017-04-19, 10:51
  #2
Medlem
rawsezxs avatar
Nu verkar Flashbacks länkning vara paj, men om det är ett Radeon R7 250 2GB DDR3 GPU kort som avses så stödjer den OpenCL vilket hashcat kan utnyttja.

Sen om kortet ifråga är lämpligt för sådana applikationer är väl en annan sak.
Jag gissar att oavsett hur många hashar som du skall beräkna med det tilltänkta kortet så skulle jag nog istället rekommendera dig att hyra in dig hos Amazon vid de tillfällen som du behöver beräkningskapacitet.

Citat:
High-performance NVIDIA K80 GPUs, each with 2,496 parallel processing cores and 12GiB of GPU memory

Största serverlösningen innehåller 16 st GPU:er och kostar om jag inte minns helt fel runt $14/h
Minsta serverlösningen betalar du bara några cent i timmen för, då med en GPU.

Som jämförelse, tar du tusenlappen som kortet ifråga kostar och istället hyr in dig hos amazon så kan du beräkna 288 TFLOPS på cirka 6 timmar jämfört med nästan en månad (24 timmar om dygnet) som krävs för kortet du länkade till, drar då datorn 500W (lågt räknat) så är bara det nästan 500:- i elkostnad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback