Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-12, 15:21
  #1
Medlem
Under min tonårstid så dog en äldre elev på min skola. Han hade varit ute på fest, någon gång under kvällen/natten lämnat sitt sällskap och sedan försvunnit. Under eftermiddagen dagen därpå hittades han död, drunknad.

Liknande historier dyker upp flera gånger varje år och jag undrar om det någonsin har gjorts några studier på fenomenet?

Jag hör nästan aldrig talas om unga kvinnor som dör på samma sätt så jag antar att det är något kopplat till mäns beteende. Många verkar tro att de berusade männen ska kissa och därför söker sig till närbeläget vatten och sedan rasar i men kissa kan man göra var om helst tycker jag.

Kan det vara självmord i en del fallen? Berätta gärna om sådana här incidenter som ni själva minns, för jag vågar lova att nästan alla kan dra sig till minnes liknande dödsfall som skett i närområdet.
Citera
2017-04-12, 15:26
  #2
Medlem
beardbraids avatar
Alkoholutlöst akut ångest & depression om de inte gått vilse eller missbedömt isens hållbarhet. Om en tjej försvinner ur sikte brukar det bli full panik men om den fullaste killen försvinner tänker alla att han bara gick hem.
Citera
2017-04-12, 15:45
  #3
Medlem
ascHacks avatar
Killar har en tendens att bli lite fullare och därtill sämre omdöme. Har själv varit ohyggligt nära att snubbla ner i en hamn under tiden jag pissade. Är vattnet svinkallt och ingen stege finns att ta sig upp på så är det nog lätt att drabbas av panik.
Citera
2017-04-12, 15:46
  #4
Medlem
Frawjons avatar
Dels självmord dels att yngre män ofta tar risker med att gå på isen och dels att män gärna pissar i vattendrag.
Citera
2017-04-12, 15:49
  #5
Medlem
NurseJackies avatar
Kvinnor väljer väl av naturliga skäl kanske mer gräsmatta/buskar och likanade när det ska pinkas utomhus. Dessutom är det väl vanligare att tjejer går i sällskap.. Tror jag
Citera
2017-04-12, 21:54
  #6
Medlem
fimbuls avatar
En karatefull tjej har alltid någon som leder henne. Antingen en kompis som hjälper henne hem, eller en överraskningspåsättare som leder henne till ett buskage.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback