Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-17, 00:42
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallstreet1337
Hej, jag har råkat ut för en psykopat som gjort allt i sin makt att förstöra mitt liv.

Han ringde min arbetsgivare och berättade om min dom sedan långt tillbaka, vilket resulterade i att min arbetsgivare var tvungen att säga upp mig (större företag inom bankbranschen).

Han ID-kapade även mig och försökte ta diverse lån och beställde massvis med skitsaker i mitt namn.

Pricken över i:et var när han gjorde inbrott i min lägenhet och tog saker till värde av en avsevärd summa.

Hittills har jag hållit mig på rätt sida om lagen och polisanmält samtliga punkter, alla anmälningar har lagts ned förutom inbrottet där en husrannsakan skedde och de hittade mina ägodelar. - Nu påstår han att han köpt dessa med kontanter och polisen funderar på att lägga ned undersökningen.

Utöver detta har han gjort många småsaker som att försöka kontakta min familj, flickvän, vänner och han har lagt ned MYCKET tid på detta. För att bespara mig tiden att förklara - Vi VET vem det är som gjort detta, allt skedde inom loppet av 5 veckor.

I spekulativt syfte mottages gärna tips på hur man eventuellt skulle kunna förstöra livet för denna psykopat utan att åka dit på det själv. Detta är enbart i spekulativt syfte givetvis..

Fixa dold identitet.
Citera
2017-04-18, 17:57
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Sover man med hundar, åker man på loppor.

Du stod och såg på utan att uppvisa civilkurage. För du är ynklig och smuts.

Du har haft ekonomiskt samröre med en uppenbart kriminell person.

Du har förfalskat uppgifter om dig genom att plocka bort att du är kriminellt belastad

Du är själv kriminellt belastad.

Saken är att du själv antagligen har någon psykisk störning. Antisocial? Hur långt är du beredd att gå för hämnd? Just saying, låter som du försökt låta dig smekas av fel person. Nu vill du hämnas.

Satsa allt och dansa runt i tango med nävarna uppe eller skit i sopan och lär dig något typ att bli en bättre människa själv.

Psykopater vinner man inte över. Det enda man kan göra är att bestämma sig för att lägga sig i matchen och gå därifrån eller skita i allt och aldrig lägga ner hur mycket spö man än åker på. Hopp upp igen.

Lägg dig eller fortsätt flyga upp. Men väljer du det sistnämnda så tro inte att det kommer smärtfritt eller så. Var inte en idiot och ge upp sen heller.

By the way... Det finns orsaker till att psykopater har rätt låg livslängd.

Han var inte kriminell när vi hade "ekonomiskt samröre", han blev dömd efter detta.

Nej, jag såg inte på utan jag har fått veta detta i efterhand. Du är antagligen riktigt smutsig för övrigt med den synen på andra, det man ser är ofta det man själv är.

Nej, jag har inte förfalskat några uppgifter. Jag har endast plockat ur en uppgift som inte är relevant för detta jobb. Olagligt är det inte, moraliskt fel kanske.. men detta är Flashback, sluta gräma dig.

Av alla bankirer jag stött på storbankerna tillhör jag de 10 % som tänker minst kriminellt.

Nej, jag är inte antisocial. Har en stor vänskapskrets, flickvän och ett par nära vänner som jag behållit sedan lång tid tillbaka. Du kanske är antisocial? Sluta lek Flashbackpsykolog åh gud
Citera
2017-04-18, 18:22
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallstreet1337
Nej, jag har inte förfalskat några uppgifter. Jag har endast plockat ur en uppgift som inte är relevant för detta jobb. Olagligt är det inte, moraliskt fel kanske.. men detta är Flashback, sluta gräma dig.

Av alla bankirer jag stött på storbankerna tillhör jag de 10 % som tänker minst kriminellt.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...0_sfs-1962-700
det du sysslar med är bedrägeri, fattar du inte detta själv? Du har vilselett din arbetsgivare genom att plocka bort uppgifter om din bakgrund, så kom inte och snacka skit. Du har begått en brottslig gärning, din förmåga att inte uppfatta detta tyder på att du verkligen besitter en del av psykopatens egenskaper.
Om nu inte uppgiften du plockade bort spelade någon roll, hur kan du då fått kicken från ditt jobb som du påstod? Känns spontant som att du lever i en fantasivärld där du själv framstår som perfekt och andra som skadat gods.
Citera
2017-04-18, 18:29
  #28
Medlem
Mulla Krekars avatar
En väninna till mig sa;
-Det bästa sättet att mörda någon är att driva denne till självmord. Ta bort allt som personen älskar i sitt liv!

Sen hur man gör det i praktiken vet jag inte.
Citera
2017-04-18, 18:41
  #29
Medlem
Det finns skillnader i många lagar mellan länder. Om någon du hatar tänker åka utomlands kan du skaffa en sak som är laglig både i Sverige och på flygplan/båtar, men olaglig i landet personen ska till. Sedan placera saken i personens reseväska.

Edit: gärna något som i ett annat land klassas som ett "tungt" socialt stigmatiserat brott av något slag.
Citera
2017-04-19, 14:13
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...0_sfs-1962-700
det du sysslar med är bedrägeri, fattar du inte detta själv? Du har vilselett din arbetsgivare genom att plocka bort uppgifter om din bakgrund, så kom inte och snacka skit. Du har begått en brottslig gärning, din förmåga att inte uppfatta detta tyder på att du verkligen besitter en del av psykopatens egenskaper.
Om nu inte uppgiften du plockade bort spelade någon roll, hur kan du då fått kicken från ditt jobb som du påstod? Känns spontant som att du lever i en fantasivärld där du själv framstår som perfekt och andra som skadat gods.

Det är inte bedrägeri, nej.

Det var en gammal dom som införskaffades i samband med alkohol, vilket jag inte dricker längre. Därav finner jag denna dom ytterst obetydlig för den tjänsten jag besatt. Det är heller ingenting som speglar mig som person då jag blir en helt annan människa med alkohol i blodet.

Om du hade läst mina tidigare inlägg så hade du sett att det tillhör företagets policy, smartass.
Citera
2017-04-19, 14:14
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppgraderadapa
Det finns skillnader i många lagar mellan länder. Om någon du hatar tänker åka utomlands kan du skaffa en sak som är laglig både i Sverige och på flygplan/båtar, men olaglig i landet personen ska till. Sedan placera saken i personens reseväska.

Edit: gärna något som i ett annat land klassas som ett "tungt" socialt stigmatiserat brott av något slag.

Har dessvärre ingen möjlighet att plantera något i hans väska..
Citera
2017-04-19, 15:08
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallstreet1337
Det är inte bedrägeri, nej.

Det var en gammal dom som införskaffades i samband med alkohol, vilket jag inte dricker längre. Därav finner jag denna dom ytterst obetydlig för den tjänsten jag besatt. Det är heller ingenting som speglar mig som person då jag blir en helt annan människa med alkohol i blodet.

Om du hade läst mina tidigare inlägg så hade du sett att det tillhör företagets policy, smartass.
Förklara för mig varför det INTE är bedrägeri. kom nu inte med dina egna värdelösa bortförklaringar utan juridiskt motiverade.
Varför fejkade du utdraget från belastningsregistret om det nu saknade betydelse för din tjänst? Om du nu skriver att det är mot företagets policy det du blivit dömd för, hur kan du nu sitta och påstå att domen var obetydlig för din tjänst? Förklara för mig hur detta går ihop. Hur kan det komma sig att du anser dig ha rätt att vilseleda din arbetsgivare, bara för att du själv anser att det är rätt?
Nä du besitter verkligen många egenskaper som en psykopat ska ha, antagligen är du sur för att du fått smaka på din egen medicin.
Citera
2017-04-19, 16:01
  #33
Medlem
Så här års måste du nog lämna in några bilagor till hans deklaration.

Förr behövde de inte undertecknas. Han kanske har sålt begagnade cyklar till ett högt värde? Förmedling av byggvaror från Polen mm?

Kanske en försäljning av något svartkontrakt?

Detta brukar vara jävligt tungt att reda ut. Skatten måste in mm.

Vill du vara mer fysisk så köp en flaska butangas och sätt fast med ståltråd vid katalysatorn eller så nära grenröret du kommer åt på hans bil.

Lycka till!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback