Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-12, 12:01
  #1
Medlem
rhymenoceross avatar
Tjena alla!

Jag har Telenor med Change-tillägget, vilket innebär att jag "byter upp mig" var tolfte månad.

Nu har det gått 12 månader och jag kan byta telefon. Grejen är dock den att jag har gått från Samsung Galaxy Gio till en S5:a, till en S6:a och tillslut till en S7 Edge.

Jag har aldrig riktigt gillat min S7:a. Den är hal som en jäkla abborre som man precis har fångat. Jag har en app som mäter hur ofta jag tappar min telefon och medelvärdet är runt tre gånger per dag från 1,5 meter och neråt. Så givetvis har min S7:a sprickor, vilket jag kommer fixa med Telenor Trygg48 innan jag byter in min lur. S8+ verkar vara av samma material och lika hal. Så jag vettefan om jag ens kommer märka någon skillnad.

Jag avskyr Apples produkter. Men Samsung... vettefan alltså. Jag hade förväntat mig någon riktig överraskning, men förutom irisigenkänningen så är det ju samma lur.

Finns det någon annan telefon som är, som kidsen säger, "fetare"?

Jag använder min mobil som GPS i bilen, social media, Spotify, osv. Alltså, inga "tunga" program som spel, osv. Kanske ser jag på Netflix/HBO, men det är bara på bussen till jobbet.

Finns det någon här som kan övertyga mig om att S8+ är den bästa telefonen att uppgradera till? För om det kommer ut en lur inom de närmaste två-tre månaderna som stödjer hologram, har oförstört glas och inte är en Apple-produkt så hoppar jag nog hellre på den än S8+:an. Men som det ser ut nu så är det just S8:an som kommer vara den nästa "stora luren" de närmaste månaderna.

Snälla, övertyga mig, för jag är jättenära att göra en förbeställning här (fingrarna kliar!).

Tackar så hemskt mycket på förhand!
Citera
2017-04-12, 12:17
  #2
Medlem
8bitrages avatar
Känner du ett behov av att byta annat än för att ha det "senaste"?
Citera
2017-04-12, 13:26
  #3
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Känner du ett behov av att byta annat än för att ha det "senaste"?

Nja. Inte egentligen.

Men jag betalar ju ändå varje månad extra för Telenor Change. Det har jag betalat i över ett år. Så att få byta en ett år gammal telefon till vad man vill ur sortimentet är ju ingen förmån utan snarare något som jag har betalat för.

Frågan borde väl egentligen lyda.... vad är den bästa telefonen på marknaden just nu? Eller inom 1-2 månader? Har kört Android sedan det kom ut så vill hålla mig inom den realmen.

Några tips?
Citera
2017-04-13, 20:19
  #4
Medlem
S8 är nog och kommer vara det bästa ett tag framöver. Ser ingen annan android som slår den just nu. Eventuellt nästa oneplus när den kommer men då pga bättre pris och inte bättre prestandard.
__________________
Senast redigerad av carre80 2017-04-13 kl. 20:28.
Citera
2017-04-14, 22:16
  #5
Medlem
calamatos avatar
Vill du ha den bästa telefonen på marknaden ska du köpa en S8, nämnas ska väl göras att S7 inte är en dålig telefon men S8 är ett strå vassare.
Citera
2017-04-28, 18:53
  #6
Medlem
Helt onödigt om du redan äger en S7edge då 8an är cirka 15% snabbare. Det e om du är intresserad utav den nya designen men jag tycker inte det är så mycket att hänga i granen. Gillar S7/S6 edge mer till utseende
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback