Citat:
Ursprungligen postat av
vitapumps
Jättetack och kram för att du inte gav mej ett nyp utan istället uppmuntran! Det behövde jag verkligen med tanke på hur debatten på cafét utvecklades. Det gick ju som sagt inte särskilt bra för mej. Det var jag som borde skärpa mej och inte komma med rasistiska påhopp fick jag veta. Och vad värre var , de fick sympatiyttringar av andra cafégäster som hörde vår debatt. Det satt bland annat ett gäng sunkigt klädda kvinnor som applåderade varje gång jag blev tilltryckt i en replik. Vet inte om det var ett feministgäng eller vänsterflummare.
Det slog mej sedan att det är inte omöjligt att om manifestationen ägt rum att vi också mött motstånd inte bara från äldre invandrarkvinnor utan även radikala feminister och vänstersympatisörer. Detta med tanke på vad jag upplevde. Men även om man möter motstånd och kommer till korta och känner sej totalt nergjord kan man för den skull inte ge upp. Inte när det handlar om att få upp kvinnors ögon för den hedersrelaterade kultur de lever i och faktiskt omhuldar. Naturligtvis tar det tid att förändra och den måste komma inifrån dem själva. Hoppas i alla fall att något väcker till eftertanke.
Välkommen till samma situation som jag/vi lever i, för att vi anser att män också är människor och förtjänar mänskliga rättigheter.
Det är fullständigt omöjligt att diskutera eller argumentera med blinda ideologer. Feminismen har både media och regeringen på sin sida. Och tiotusentals genuscertifierade DJs.
De kommer med tillmälen, de är många fler och till slut driver de ut dig med våld. De är orsaken till att fascism fortfarande finns. Se här:
https://youtu.be/81k93Guu-Oc