Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-04-14, 20:00
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Om terroristerna är ute efter en förändring så undrar jag vad denna förändring är.

Kortsiktigt? De betraktar alla västländers invånare som fienden eftersom våra ledare bombar deras länder. De vill ha ut västmakterna ur mellanöstern.

Långsiktigt? Vad sägs om ett globalt salafistiskt kalifat t ex?

Fredens religion skulle ju plötsligt bli en korrekt beskrivning, ifall jorden var ett enda stort kalifat med en enda trosinriktning. Detsamma kan sägas om alla ideologier - "om alla bara gjorde som jag tycker..."
Citera
2017-04-14, 21:56
  #38
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadpixel
Kortsiktigt? De betraktar alla västländers invånare som fienden eftersom våra ledare bombar deras länder. De vill ha ut västmakterna ur mellanöstern.

Långsiktigt? Vad sägs om ett globalt salafistiskt kalifat t ex?

Fredens religion skulle ju plötsligt bli en korrekt beskrivning, ifall jorden var ett enda stort kalifat med en enda trosinriktning. Detsamma kan sägas om alla ideologier - "om alla bara gjorde som jag tycker..."

Min fråga var ställd ur doms perspektiv som försöker vinna över terooriterna med ”kärlek”. Så nu måste jag fråga. Svarar du för dem eller för dig själv?

Jag bedömer det som att du svarar för dig själv så då står min fråga obesvarad. Men din synpunkt är också intressant. Tror du på riktigt att terroristerna är ute efter att få bort västmakterna från mellanöstern? Tror du det hade någon betydeöse för Uzbeken? Finns det någon egentlig västlig inblandning för tillfället? Hur ser du själv på motivet att få väst att försvinna från mellanöstern? Jag ser inte europas och Sveriges inblandning som så betydelsefull att det skulle föranleda några terrorattentat.
Citera
2017-04-14, 22:02
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tove.Lo-V
Att "vinna" ett slag (t.ex. ur terroristens perspektiv; en lyckad aktion) betyder inte att man vinner kriget (får igenom sin politiska agenda). Så nej, det är ingen floskel, genom att inte ge vika och fortsätta leva sina liv som vanligt så förlorar terrorn.
Nej det gör den inte, de omgrupperar och planerar nya dåd.
För att ta död på dagens terror så krävs att vi deporterar samtliga mena invandrare och upprättar en nationalistisk stat med endast vita europeer.
Citera
2017-04-15, 04:55
  #40
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tove.Lo-V
Att "vinna" ett slag (t.ex. ur terroristens perspektiv; en lyckad aktion) betyder inte att man vinner kriget (får igenom sin politiska agenda). Så nej, det är ingen floskel, genom att inte ge vika och fortsätta leva sina liv som vanligt så förlorar terrorn.


Om dina barn dör i framtiden i muslimska terrorns namn, den mörka terror som vi Svenskar nu har tvingats ta in i detta fina land i decennier, helt mot våran vilja, ja men vad säger du då? Har terrorn förlorat eller har du förlorat dina barn?

Visst går det lätt att svamla när man inte har egna barn och inte har drabbats själv? Ja din sort kan man, avskyvärda.
Citera
2017-04-15, 05:56
  #41
Medlem
Om man inte med alla medel försöker hålla terrorister borta på hundratals mils avstånd. Då har man låtit terrorn vinna.
Citera
2017-04-15, 08:03
  #42
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Delar av argumentet användes av USA's president G.W Bush under september-11. Retoriken om att vi skall inte sluta leva som förut. Främst ville Bush inte att ekonomin skulle frysa till i rädsla för terrorismen. Folk skall fortsätta konsumera som förut så att skattebasen kommer in, så man får intänkter för att finansiera militären i jakten på terrorismen etc etc

Idag används samma argument av vänstern för att stämpla människor som börjar ändra åsikter om den svenska regimen. Om man ändrar politisk åsikt om regeringen efter terrorattentatet och får mer negativa tankar om IS och muslimer så menar vänstermänniskan att man "låter hatet vinna" eller "låter terrorn vinna". Vänstern menar att vi skall fortsätta rösta på samma politiska partier som förut och speciellt inte på partier som tex SD.

Det är samma fenomen som när ett invandrargäng mördar en oskyldig pensionär eller begår en gruppvåldtäkt. Ett fackeltåg eller manifestation mot rasismen tar vid, inte mot gärningsmännen. Vänstermänniskan vill inte att händelsen skall leda till att främlingsfientliga krafter får stöd.
Citera
2017-04-19, 12:27
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Om man inte med alla medel försöker hålla terrorister borta på hundratals mils avstånd. Då har man låtit terrorn vinna.
Precis så ser jag det! De har redan vunnit och de skrattar åt vår flathet att släppa in dem.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback