Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-11, 22:19
  #1
Avstängd
Varför känns det som kvinnor halkar efter i den nya samhällsordningen. De är naiva icke lärda impulsiva och ej moders gestalter. Bortsett från allt brus som media mm vad är det dom egentligen saknar? Konsekvenstänkande står extremt högt på min lista....var vänlig fyll på
Citera
2017-05-04, 02:51
  #2
Medlem
Jaha, du tänker så. De flesta andra verkar ju tänka tvärtom. Att det är män som halkar efter. Har varit flera tidningsartiklar om det de senaste åren. Den senaste jag läste var skriven av Alf B Svensson i GP. Riktigt vettig. Älskade hans formulering om att om bara fler pojkar fick lära sig ordentlig hemkunskap så skulle inte "vård av frisk man" vara ett så vanligt skäl för skiljsmässa. Slagkraftigt och klokt.
Citera
2017-05-04, 05:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Jaha, du tänker så. De flesta andra verkar ju tänka tvärtom. Att det är män som halkar efter. Har varit flera tidningsartiklar om det de senaste åren. Den senaste jag läste var skriven av Alf B Svensson i GP. Riktigt vettig. Älskade hans formulering om att om bara fler pojkar fick lära sig ordentlig hemkunskap så skulle inte "vård av frisk man" vara ett så vanligt skäl för skiljsmässa. Slagkraftigt och klokt.
http://www.gp.se/nyheter/debatt/m%C3...arna-1.4260036

Det är dumt med sådana formuleringar, de flesta män reagerar nog med försvar istället. Men bra skrivet i övrigt. Fast det är meningslöst att "ställa större krav på att de ska satsa på skolan, göra sitt bästa, sluta störa lektionerna och uppföra sig bättre". Det görs ju redan. Problemet är att pojkar inte bryr sig om vad vuxna tycker, utan vad jämnåriga tycker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback