Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-11, 21:44
  #1
Medlem
Tjabba,

Jag kör med en projektor i lägenheten och fick nyligen reda på att vi har ett ganska bra utbud med TV-kanaler via analog (antenn kabel).
Jag skulle vilja utnyttja dessa TV-kanaler men insåg att jag inte har antenningång i min projektor.

Jag har googlat och kolla lite på nätet men kommer inte fram till någon billig och bra lösning. För mig spelar inte kvalitén någon roll, utan jag vill bara kunna utnyttja kanalerna då och då när jag känner för det.

Min tanke va ifall det fanns någon liten box som konverterade antenn till hdmi eller om man kopplade antennkabeln till datorn på något sätt då datorn är kopplad till projektorn, men verkar inte så smidigt. Jag vill helst ha det absolut billigaste lösningen då ja knappt ser på TV. En digitalbox är inget alternativ då jag inte vill binda upp mig med kanaler.

Kom med lösningar är ni snälla
Citera
2017-04-11, 22:06
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Det finns ju något som heter tv-kort. Det är ett instickskort likt ett ljud- eller grafikkort fast med en tuner-del istället. Vet inte om det finns externa USB-kort med antenningång men jag vet att det finns många interna som har det.
Citera
2017-04-11, 22:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det finns ju något som heter tv-kort. Det är ett instickskort likt ett ljud- eller grafikkort fast med en tuner-del istället. Vet inte om det finns externa USB-kort med antenningång men jag vet att det finns många interna som har det.

Låter som en bra lösning för mig, du råkar inte sitta på ett par länkar till dessa tv-kort?
Citera
2017-04-11, 22:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det finns ju något som heter tv-kort. Det är ett instickskort likt ett ljud- eller grafikkort fast med en tuner-del istället. Vet inte om det finns externa USB-kort med antenningång men jag vet att det finns många interna som har det.

Hittade både interna och externa, tack för tipset. Guldvärt!
Citera
2017-04-11, 22:24
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArmandS
Låter som en bra lösning för mig, du råkar inte sitta på ett par länkar till dessa tv-kort?

Citat:
Ursprungligen postat av ArmandS
Hittade både interna och externa, tack för tipset. Guldvärt!
Inga problem. Jag har dock inte själva använt såna sedan sent 90-tal så jag har ingen koll på vad som är bra eller inte men det lär ju gå att googla fram recensioner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback