Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-11, 20:49
  #1
Avstängd
Fick ett jättekul besked idag:

Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Du har fått en avstängning för brott mot 1.01. Reklam och annonsering.
Ämne: Den stora tråden för requests om VIP-bilder på glamourmodeller
Citat:
Ursprungligen postat av triq
LADDAS NED PÅ EGEN RISK.

LADDAT UPP FLERA TJEJER PÅ EN EGEN SERVER:

LADDAS NED PÅ EGEN RISK.

Jag har alltså laddat upp massa bilder på tjejer som användare bad om på en s.k. "egen server". Klickade man på länken så kom man direkt till det man bad om, inga trackers, javascript, reklam, annonser, php, dolt skit, INGET. Det var endast en index.html med direktlänkar till olika arkiv.rar.

Detta blir jag nu BANNLYST för i enlighet med 1.01. Då är min fråga, efter citat:
Citat:
Privata eller kommersiella annonser, så som köpes-, säljes- eller bytesannonser, inlägg innehållande reklam eller inlägg med annat innehåll som användaren tjänar pengar eller andra fördelar på, är förbjudna.
Eftersom det endast var direktlänkar och HTML, så kunde jag inte tjäna pengar eller andra fördelar.

Källkoden var bokstavligen talat:
<p>Hej</p>
<a href="PORRBILDEROSNUSK.rar">PORRBILDEROSNUSK.rar</a>

Visst stäng av mig men jag vill veta hur länge och jag tycker ändå det är orättvist då jag inte tjänat på det på något sätt, något som man måste göra enligt regel 1.01 för att det ska gå emot regeln.

Mvh,
En användare som behöver möjligheten att kunna diskutera med folk och få snabba svar
Citera
2017-04-12, 08:31
  #2
Moderator
najass avatar
Vad gäller orsaken till avstängningen; på din sida som du länkade till stod bland annat:
"Gör mig en jättetjänst och donera BTC. Alla belopp är välkomna"

Sedan har du ju inte blivit bannlyst utan avstängd. En ledtråd till detta är att det i PM:et du fått faktiskt står: "Du har fått en avstängning för brott mot 1.01. Reklam och annonsering."


Vad gäller längden på avstängningen står följande på regelsidan:
"Vid första avstängningen blir man avstängd en vecka, vid andra en månad och vid tredje i sex månader. En varning eller avstängning preskriberas ett år efter att den började verkställas."

Längden på avstängningen står även här i utlysningen (FB) triq avstängd för 1.01
__________________
Senast redigerad av najas 2017-04-12 kl. 08:45.
Citera
2017-04-19, 20:50
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Vad gäller orsaken till avstängningen; på din sida som du länkade till stod bland annat:
"Gör mig en jättetjänst och donera BTC. Alla belopp är välkomna"

Sedan har du ju inte blivit bannlyst utan avstängd. En ledtråd till detta är att det i PM:et du fått faktiskt står: "Du har fått en avstängning för brott mot 1.01. Reklam och annonsering."


Vad gäller längden på avstängningen står följande på regelsidan:
"Vid första avstängningen blir man avstängd en vecka, vid andra en månad och vid tredje i sex månader. En varning eller avstängning preskriberas ett år efter att den började verkställas."

Längden på avstängningen står även här i utlysningen (FB) triq avstängd för 1.01
Hej,

Det visade sig vara jag som var idioten. Tack så jättemycket för förklaringen, skall skärpa mig i fortsättningen.

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback