Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-11, 20:35
  #1
Medlem
Försöker ni sova med tatuerade lemmar utanför sängen, som för att undvika att sova dem; eller sover ni som vanligt? Kanske sover ni med ett plagg utanpå den nya, för att bespara sängkläderna?

Själv sover jag ofta på sådant sätt att jag försöker undvika kontakt med nya tatueringar, men om det ej går att undvika så använder jag mer salva, för de tycks alltid torka ut snabbare om de gnider mot annat plagg eller liknande.

Diskutera hur, varför och vad som är bäst.
Citera
2017-04-11, 21:29
  #2
Medlem
Salva och gladpack på det.
Citera
2017-04-11, 22:25
  #3
Medlem
Salva gladpack samt en handduk under de första nätterna..
Citera
2017-04-12, 01:21
  #4
Medlem
ProcioneLavatores avatar
Hade plast och sov med benet utanför täcket.
Armen var däremot knepigare. Hade plast och en massa tejp och ändå skulle kladdet hitta ut
Inte kul att sova med en ny tatuering. Hade typ samma fliströja i två veckor när jag väl hade långärmat för att inte kladda ner alla kläder. Äckligt? Ja.
Citera
2017-04-12, 01:31
  #5
Medlem
Fioreens avatar
Vad har du fått för skötselråd?
Cirka två timmar efter sittning tar jag bort plasten och sköljer tatueringen rikligt med hett vatten, vilket gör att allt överflödigt bläck avlägsnas. Därefter smörjer jag tatueringen och sover som vanligt.
Citera
2017-04-12, 23:22
  #6
Medlem
Jag sover som vanligt, av med plasten och en dusch innan man går o lägger sig på kvällen samma dag som man gjort den o sen bara smörja o leva livet precis som vanligt.

Nån färgfläck på lakanet får man stå ut med första natten.
Citera
2017-06-13, 15:31
  #7
Medlem
Ogdens avatar
Brukar försöka ligga på sidan jag inte är tatuerad på, smörjer in den extra noga inför natten. Sen sover man ju hur dåligt som helst och vaknar hela tiden, men det får man leva med.
Citera
2017-06-13, 22:38
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Brukar försöka ligga på sidan jag inte är tatuerad på, smörjer in den extra noga inför natten. Sen sover man ju hur dåligt som helst och vaknar hela tiden, men det får man leva med.

Va? Det låter irreguljärt att vakna p.g.a. den. Är det i ditt fall på grund av smärta eller undermedveten paranoia att den ska torka ut?
Citera
2017-06-14, 06:12
  #9
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nachtzeit
Va? Det låter irreguljärt att vakna p.g.a. den. Är det i ditt fall på grund av smärta eller undermedveten paranoia att den ska torka ut?
Smärta.
Citera
2017-06-14, 18:16
  #10
Medlem
JokkMokks avatar
Som vanlig fast med gladpack runt den nya.
Citera
2017-06-17, 20:18
  #11
Medlem
FnurrHas avatar
Det bästa är på vattensäng. Funkar alltid!
Citera
2017-06-21, 12:38
  #12
Avstängd
moluskens avatar
Har gjort tatueringar på armarna mest och då är den ju inplastad plus att jag försöker att sova på rygg och vila armarna på magen. Läkningsprocessen går snabbt för mig så har aldrig varit något problem!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback