Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-11, 20:31
  #1
Medlem
Är 187 cm och väger 96 kg. Det syns inte, smal ut i kläder.. Har 108 cm runt midjan!! Är 28 år och tränar inte så mycket. Äter mycket mat och en del socker. Vad är en normalvikt för mig och hur lång tid skulle det ta ditt med lägre kcal-intag?
Citera
2017-04-11, 20:39
  #2
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Typ 80 kg? Några månader, med lite självdisciplin så är det gjort innan sommaren är slut.
Citera
2017-04-11, 20:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mishegas
Är 187 cm och väger 96 kg. Det syns inte, smal ut i kläder.. Har 108 cm runt midjan!! Är 28 år och tränar inte så mycket. Äter mycket mat och en del socker. Vad är en normalvikt för mig och hur lång tid skulle det ta ditt med lägre kcal-intag?

Benedict ekvationen:
http://www.raknaut.se/kaloribehov.aspx

Lägger du dig så du äter 7000 kcal mindre totalt under en vecka så går du ner ett kilo. Säg att du borde ner till runt 80kg iaf. Då tar det 16 veckor om du ger 100%.
Citera
2017-04-11, 20:43
  #4
Medlem
Du ska vara rätt jävla bitig om du ligger på 96kg på 187cm. Eftersom du sällan tränar så är det väldigt otroligt. Så ja, du är överviktig.

Börja träna redan imorgon.
Citera
2017-04-11, 20:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Du ska vara rätt jävla bitig om du ligger på 96kg på 187cm. Eftersom du sällan tränar så är det väldigt otroligt. Så ja, du är överviktig.

Börja träna redan imorgon.
Det märkliga är att jag verkligen ser smal ut. Alla säger att jag är så lång och slank (jag själv som brukar säga att jag är fet..) hur kommer detta sig? Bra gener? Att fettet sprider ut sig bra på kroppen!?
Citera
2017-04-11, 20:53
  #6
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mishegas
Det märkliga är att jag verkligen ser smal ut. Alla säger att jag är så lång och slank (jag själv som brukar säga att jag är fet..) hur kommer detta sig? Bra gener? Att fettet sprider ut sig bra på kroppen!?

Det är väl subjektivt vad man tycker är smalt. ;p Vart fettet fördelar sig beror bland annat på gener, ja.
Citera
2017-04-11, 20:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det är väl subjektivt vad man tycker är smalt. ;p Vart fettet fördelar sig beror bland annat på gener, ja.
Jag själv tycker jag är fet, men alltså väldigt många säger jag är smal. "Den långa smala" beskrivs jag som. Även såna jag känner med liknande vikt i förhållande till längd ser betydligt fetare ut än jag gör.
Citera
2017-04-11, 21:00
  #8
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mishegas
Jag själv tycker jag är fet, men alltså väldigt många säger jag är smal. "Den långa smala" beskrivs jag som. Även såna jag känner med liknande vikt i förhållande till längd ser betydligt fetare ut än jag gör.

Ja, men som sagt. Kaloriunderskott och du kan fixa det på ett par månader.
Citera
2017-04-11, 21:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mishegas
Jag själv tycker jag är fet, men alltså väldigt många säger jag är smal. "Den långa smala" beskrivs jag som. Även såna jag känner med liknande vikt i förhållande till längd ser betydligt fetare ut än jag gör.
Du har aldrig tänkt att folk är artiga?

Hur ofta brukar folk säga rakt ut till någon att de är lite tjocka?
Du är säkert inget jätte fetto, men på 96kg är du helt klart överviktig och oavsett hur bra fettet "fördelat" sig borde du göra något åt det. Inte bara för ditt utseende, utan dig själv.
Citera
2017-04-11, 21:54
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Du har aldrig tänkt att folk är artiga?

Hur ofta brukar folk säga rakt ut till någon att de är lite tjocka?
Du är säkert inget jätte fetto, men på 96kg är du helt klart överviktig och oavsett hur bra fettet "fördelat" sig borde du göra något åt det. Inte bara för ditt utseende, utan dig själv.
Men nej, jag söker ingen bekräftelse och fattar när folk är artiga. Min familj är väldigt ärliga mot varandra, och vi alla blev skitförvånade inkl jag när jag vägde mig.
Citera
2017-04-12, 09:33
  #11
Medlem
udons avatar
posta en bild då!
Citera
2017-04-15, 10:04
  #12
Medlem
Morsdags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
posta en bild då!


somsagt, posta en bild då.
En bild med dina "ser smaul ut kläder" på dig och en i kallingar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback