Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-12, 12:27
  #13
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Det kan inte vara så att man hamnar i nåt inofficiellt register hos tullen då? Om dom plockar det alltså. Om man helt flugit under radarn för att plötligt ha ögonen på dig. Jag antar att det inte finns resurser till det..

Jag undrar också över ev biverkningar detta kan ha. Som nån skrev är det väl troligt med samma skador som vanligt K.


"Inofficiellt register" låter väldigt olagligt.
Citera
2017-04-13, 15:56
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
"Inofficiellt register" låter väldigt olagligt.
Agreed.
Citera
2017-04-13, 16:39
  #15
Medlem
ZOG77s avatar
Har precis fått analysrapport. Detta gäller ju inrikesshop som bara säljer lagligt. Två av påsarna innehåll visade 99,9 rent klassad cannaboid. Skriver ej namnet pga utredningsskäl. Blev mycket chockad. Tur jag inte satt snoken i någon av dom två påsar. Det verkar som att det är något med en nätshop. Det är vi många av som tydligen fått bidra till någon fängelsekunds hyra och på tal om alla fördärvade näsor. Det är iallafall lugnt för min del. Jag bedyrade att jag fått från just denna shop. Så blir inte rättsliga påföljder. Inte mitt jobb men detta är allvarligt,att folk inte får vad som anges när dom beställer. En av påsarna som beställdes i mars var vad det utgav sig men tydligen mycket giftigt. Ja tur att man varken kör proxy eller vpn så har man icke dolt sina surfvanor. Men påsarna ligger i förvar hos polisen som tydligen visste mer än jag. Det hjälper inte alltid att kryptera och till och med lägga en keylogger på sin egna dator i tron att man har koll på läget. Tyvärr fick jag inte reda i allt. Mycket allvarligt. Glad påsk eller vad ska man säga. Det blir nog påföljder för åtminstone en av persona, så småningom.
Citera
2017-04-13, 22:48
  #16
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZOG77
Har precis fått analysrapport. Detta gäller ju inrikesshop som bara säljer lagligt. Två av påsarna innehåll visade 99,9 rent klassad cannaboid. Skriver ej namnet pga utredningsskäl. Blev mycket chockad. Tur jag inte satt snoken i någon av dom två påsar. Det verkar som att det är något med en nätshop. Det är vi många av som tydligen fått bidra till någon fängelsekunds hyra och på tal om alla fördärvade näsor. Det är iallafall lugnt för min del. Jag bedyrade att jag fått från just denna shop. Så blir inte rättsliga påföljder. Inte mitt jobb men detta är allvarligt,att folk inte får vad som anges när dom beställer. En av påsarna som beställdes i mars var vad det utgav sig men tydligen mycket giftigt. Ja tur att man varken kör proxy eller vpn så har man icke dolt sina surfvanor. Men påsarna ligger i förvar hos polisen som tydligen visste mer än jag. Det hjälper inte alltid att kryptera och till och med lägga en keylogger på sin egna dator i tron att man har koll på läget. Tyvärr fick jag inte reda i allt. Mycket allvarligt. Glad påsk eller vad ska man säga. Det blir nog påföljder för åtminstone en av persona, så småningom.

Inte säkert att dom som driver webshoppen visste att det var fel heller, kan ju vara deras leverantör som lurat dom i sin tur.

Oavsett jävligt puckat att sälja fel saker och inte ha koll på det man säljer.
Citera
2017-04-14, 02:55
  #17
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZOG77
Har precis fått analysrapport. Detta gäller ju inrikesshop som bara säljer lagligt. Två av påsarna innehåll visade 99,9 rent klassad cannaboid. Skriver ej namnet pga utredningsskäl. Blev mycket chockad. Tur jag inte satt snoken i någon av dom två påsar. Det verkar som att det är något med en nätshop. Det är vi många av som tydligen fått bidra till någon fängelsekunds hyra och på tal om alla fördärvade näsor. Det är iallafall lugnt för min del. Jag bedyrade att jag fått från just denna shop. Så blir inte rättsliga påföljder. Inte mitt jobb men detta är allvarligt,att folk inte får vad som anges när dom beställer. En av påsarna som beställdes i mars var vad det utgav sig men tydligen mycket giftigt. Ja tur att man varken kör proxy eller vpn så har man icke dolt sina surfvanor. Men påsarna ligger i förvar hos polisen som tydligen visste mer än jag. Det hjälper inte alltid att kryptera och till och med lägga en keylogger på sin egna dator i tron att man har koll på läget. Tyvärr fick jag inte reda i allt. Mycket allvarligt. Glad påsk eller vad ska man säga. Det blir nog påföljder för åtminstone en av persona, så småningom.

Förstår om du inte vill skriva namnet på shoppen men vilken substans du beställde samt vilken du fick kan du väl dela med dig av?
Citera
2017-04-14, 18:24
  #18
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZOG77
Har precis fått analysrapport. Detta gäller ju inrikesshop som bara säljer lagligt. Två av påsarna innehåll visade 99,9 rent klassad cannaboid. Skriver ej namnet pga utredningsskäl. Blev mycket chockad. Tur jag inte satt snoken i någon av dom två påsar. Det verkar som att det är något med en nätshop. Det är vi många av som tydligen fått bidra till någon fängelsekunds hyra och på tal om alla fördärvade näsor. Det är iallafall lugnt för min del. Jag bedyrade att jag fått från just denna shop. Så blir inte rättsliga påföljder. Inte mitt jobb men detta är allvarligt,att folk inte får vad som anges när dom beställer. En av påsarna som beställdes i mars var vad det utgav sig men tydligen mycket giftigt. Ja tur att man varken kör proxy eller vpn så har man icke dolt sina surfvanor. Men påsarna ligger i förvar hos polisen som tydligen visste mer än jag. Det hjälper inte alltid att kryptera och till och med lägga en keylogger på sin egna dator i tron att man har koll på läget. Tyvärr fick jag inte reda i allt. Mycket allvarligt. Glad påsk eller vad ska man säga. Det blir nog påföljder för åtminstone en av persona, så småningom.

I och med att INGA shoppar inrikes utger sig för att sälja cannabinoider för tillfället och läget har varit så sen 24 stängde i höstas bör du absolut skriva ut substanserna du beställde om du vill anklaga shoppen.
Så gott som alla klassade s-cannabinoider är tokpotenta och doser från 10 mg och långt uppåt är det som gäller på de rc på marknaden man tar i näsan.
En pyttelina är i så fall jävligt farligt och om nu polisen i god kåranda skrattar knorren av sig åt horder av psykotiska och döda hobbyknarkare borde i alla fall du och shoppen meddela missen på något sätt för att rädda liv och hälsa respektive frihet och inkomster.

Antingen är detta bull eller så får vi läsa tråkiga nyheter i påsk.
Citera
2017-04-15, 01:39
  #19
Medlem
Om man nu lyckats få hem sin RC.. någon som vet nåt bra ställa att skicka in dem för analys? Kosta vad det kosta vill!

Om analysen tyder på att det ej är ren ketamin (alltså laglig), får man då en molekyl formel att tillgå?
I annat fall om det skulle vissa sig innehålla klassade substanser kan man då torska för innehav av narkotika? Eller finns det mer oseriösa kemister som pysslar med detta?
Citera
2017-04-15, 22:05
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giacometti
Om man nu lyckats få hem sin RC.. någon som vet nåt bra ställa att skicka in dem för analys? Kosta vad det kosta vill!

Om analysen tyder på att det ej är ren ketamin (alltså laglig), får man då en molekyl formel att tillgå?
I annat fall om det skulle vissa sig innehålla klassade substanser kan man då torska för innehav av narkotika? Eller finns det mer oseriösa kemister som pysslar med detta?
Självklart är det så att man även kan bli dömd för substanser som man vid införskaffandet trodde var lagliga. När du tänker efter, annars hade första bästa thailandsturist med ett kilo smack under armen kommit undan med att hen inte visste att det var heroin från första början.
Citera
2017-04-19, 13:03
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RolfPeterAndersson
Fängelse, institutioner och död.

this. Är man inte villig att ta seriösa risker ska man inte pyssla med droger, speciellt inte RC´s som är i princip den farligaste hobbyn man kan ha.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback