Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-23, 12:05
  #121
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assaiah
https://www.hd.se/2018-10-17/maskera...il-i-angelholm

Någon som vet någonting om vilka GM respektive BO är?



Jag känner/är bekant med många om inte till och med nästan alla i de umgängeskretsarna du nämner, det skulle förvåna mig något otroligt om det faktiskt var någon av dem som är GM. Enligt min personliga åsikt och uppfattning är där ingen som har stake, är dum eller desperat nog av dem för att kunna försöka sig på och ännu mindre genomföra en bilstöld. Men som sagt är det min personliga uppfattning och jag kan självklart ha fel.
Motsäger mig dock inte att det finns människor hemmahörande i Ängelholm som är väl kapabla, men tonåringarna, ungdomarna och de unga vuxna som hänger på torget känns som helt fel målgrupp.

Fast om det nu dessutom skulle röra sig om någonting personligt bland "unga vuxna" i staden är det nog ganska så vida känt vem det är som kör denna silvriga Lexus, vilket egentligen är hela grunden till att jag involverar mig i diskussionen då jag själv fått frågan om jag ska ha varit inblandad.
BO står nämnd i gruppen Vad händer i Ängelholm. BO har där själv berättat om GM och att bilen hittats förstörd i Helsingborg.
Citera
2018-10-23, 19:06
  #122
Medlem
Assaiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
BO står nämnd i gruppen Vad händer i Ängelholm. BO har där själv berättat om GM och att bilen hittats förstörd i Helsingborg.

Bor inte kvar i stan så är inte medlem i gruppen, men då var det bekräftat att det var den jag undrade över det rör sig om i alla fall.
Citera
2018-10-23, 20:08
  #123
Medlem
Mulla Krekars avatar
Från (FB) Ung kille körde iväg med boendets bil i Ängelholm
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Ja om man inte har folk efter sig eller tidigare bråk problem. Eller är indragen i konflikter med kriminellt slödder. Annars är Ängelholm ganska tryggt. Händer mycket villainbrott och bilrelaterade saker. Möjligtvis fyllon på stan som gör att det kan kännas otryggt, men det är inget att oroa sig för. Dessutom finns det ordningsvakter vid vartenda krog vid fredagskvällar och så. Men annars är Ängelholm ingenting att oroa sig för. Skulle personligen inte gå ut själv 12-1 på natten i Landskrona. Ängelholm har jag tagit mina kvällsrundor och nästan inte en kotte ute ibland. Så det är chill alltså
Man vill ju inte vara kriminell!

Ok, jag har gjort det här (FB) Entreprenörsanda, kärnreaktor i lägenheten och det var jag som var oroande i det här fallet (FB) Polisinsats/kommendering, Ängelholm - 2016-04-01, o det sista var, vad jag förstår, inget. Det är sånt alla vet! Sen skrev jag nån gång lite dumheter på fyllan o blev kallad till förhör, men det lades ner.

Som sagt, har jag missbrukat både det ena o det andra, men tar inget olagligt narkotikum mera. Har heller aldrig sålt något! Ändå blir man indragen i sånt här (FB) Rån mot apotek huddingegatan Ängelholm 7feb Jag tog del av utredningen o givetvis var det min pistolattrapp som användes vid rånet! Användaren #nunrigger är världens snällaste, som jag fortfarande vill vara vän med.

Jag brukar beställa hem FUP'ar o domar när det gäller fall i Ängelholm. En del av min Facebooksida, skulle man kunna sätta en stämpel på alla "DÖMD" på. Men som sagt tycker jag vänskap är viktigare än allt annat. Jag försöker ha väldigt bra koll på vad som händer här i stan, därav skapade jag denna tråd; (FB) Kriminellt i Ängelholm

Men, något jag börjar bli jävligt trött på är folk som tigger, erbjuder överpriser eller t.o.m hotar om att få köpa min medicin! Jag är känd över halva stan som ett litet original, jag diskuterar medicin, bl.a. lite här, men på andra forum också. De vet att jag får utskrivet ganska stora mängder medicin som kan missbrukas. Jag säger ifrån; -Nej! Jag säljer inte min medicin o håller inte på med narkotikahandel! Ändå tjatas det o t.o.m. hotas nån gång.

Jag tror jag kommer göra ett antal polisanmälningar mot 3 personer, 2 som fortfarande tjatar om min medicin (vet dock inte om det är nått brott att tjata om den, men hota är) o en som jag inte vet vad det skulle klassas som, möjligen egenmäktigt förfarande... En som vägrar svara när jag vill ha tillbaka en del saker som är mina som hon har, hemma hos sig.

Jag blir så less... Ska man bryta med vännerna ändå?

Den som hotat mig har jag tagit bort på Facebook redan, det var ett tag sedan. Men blir mer o mer frustrerad av att leta upp vem det nu var o anmäla. Jag köpte en gång en skyddsväst, jag var sjuk o paranoid o tyckte att jag behövde den för att våga gå till pizzerian o hämta pizza.

Nu är det en som vill köpa den o visst det är väl ok, om det inte var för att det ska till så mycket trams hela tiden. Ska inte ha mycket för den, ändå blir man lurad o så!

Polisen är så välkomna hem till mig o mina katter o leta efter ricin, mäta strålning, fråga om lasrar, kolla urinprov, m.m, jag bryr mig inte. Men, jag själv blir less på det! Inte på polisen, utan på vissa pundare o annat löst folk! O jag hoppas det inte går falska rykten om mig! Om det gör det så vill jag höra dem här o nu, om nån vet!

MVH
Richard
Citera
2018-10-23, 22:13
  #124
Medlem
tigerrakets avatar
Mulla, jag har bott i stan hela mitt liv, och har aldrig hört någon prata om dig. Visst det blev lite mer efter att du hade haft kärnreaktorn hemma. Men numera så hör jag ingen prata om dig när du passerar på stan. Möjligtvis är det dina fd vänner som pratar, men vi andra lägger ingen vikt på vad som hänt tidigare. Bryt och börja med något annat som ger dig nya vänner.
Citera
2018-10-23, 23:46
  #125
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Mulla, jag har bott i stan hela mitt liv, och har aldrig hört någon prata om dig. Visst det blev lite mer efter att du hade haft kärnreaktorn hemma. Men numera så hör jag ingen prata om dig när du passerar på stan. Möjligtvis är det dina fd vänner som pratar, men vi andra lägger ingen vikt på vad som hänt tidigare. Bryt och börja med något annat som ger dig nya vänner.
Tack! Känns bra att höra.

Sorry, har blivit paranoid o ska ringa psyk i morgon om det inte hjälpt med att jag ökar Haldolen ikväll...
Citera
2018-10-27, 10:56
  #126
Medlem
Saxat från Polisen nordvästra skåne:

Problemen söderut har kommit mer synligt till Ängelholm? Som tidigare har varit förskonad för sånna här rubriker vad jag har kunnat läsa.

"ÄNGELHOLM: KRAFTTAG MOT DROGHANDELN

På senare tid har lokalpolisområdet Ängelholm fått in uppgifter om delvis öppen droghandel runt Stortorget. Knarkförsäljning i sin tur ger, som bekant, ökad otrygghet i stadsmiljön.

Under tisdagen koncentrerade områdespoliserna sin verksamhet mot just droghandeln. En yngre man som är känd av oss sedan tidigare rapporterades för försäljning av narkotika. Han sålde cannabis till en ung tidigare ostraffad tjej. I säljarens fordon anträffades dessutom portionsförpackad narkotika.

Under onsdagen arbetade vi med en annan inriktning och kontrollerade ett stort antal personer i miljön vilket bland annat renderade att ett antal missbrukare rapporterades för innehav av narkotika samt brott mot knivlagen.

Områdespoliserna gjorde dessutom ett antal fordonskontroller och här blev det bland annat böter för hastighetsöverträdelser i flera fall samt andra förelägganden.

Vi får nämna en annan sak som värmde oss mycket i höstblåsten: under insatserna var det flera i allmänheten som kom fram och uttryckte sin stora uppskattning över vårt arbete på plats. 👮‍♀️👍

Det vill vi tacka för och vi kan meddela att det verkligen inte var sista gången som vi gör fokuserade insatser mot otrygghet och droghandel i Ängelholms centrum.

Det kan alla i Lergökastan lita på!"
__________________
Senast redigerad av oskii 2018-10-27 kl. 11:00.
Citera
2018-10-27, 13:01
  #127
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Saxat från Polisen nordvästra skåne:

Problemen söderut har kommit mer synligt till Ängelholm? Som tidigare har varit förskonad för sånna här rubriker vad jag har kunnat läsa.

"ÄNGELHOLM: KRAFTTAG MOT DROGHANDELN

På senare tid har lokalpolisområdet Ängelholm fått in uppgifter om delvis öppen droghandel runt Stortorget. Knarkförsäljning i sin tur ger, som bekant, ökad otrygghet i stadsmiljön.

Under tisdagen koncentrerade områdespoliserna sin verksamhet mot just droghandeln. En yngre man som är känd av oss sedan tidigare rapporterades för försäljning av narkotika. Han sålde cannabis till en ung tidigare ostraffad tjej. I säljarens fordon anträffades dessutom portionsförpackad narkotika.

Under onsdagen arbetade vi med en annan inriktning och kontrollerade ett stort antal personer i miljön vilket bland annat renderade att ett antal missbrukare rapporterades för innehav av narkotika samt brott mot knivlagen.

Områdespoliserna gjorde dessutom ett antal fordonskontroller och här blev det bland annat böter för hastighetsöverträdelser i flera fall samt andra förelägganden.

Vi får nämna en annan sak som värmde oss mycket i höstblåsten: under insatserna var det flera i allmänheten som kom fram och uttryckte sin stora uppskattning över vårt arbete på plats. 👮‍♀️👍

Det vill vi tacka för och vi kan meddela att det verkligen inte var sista gången som vi gör fokuserade insatser mot otrygghet och droghandel i Ängelholms centrum.

Det kan alla i Lergökastan lita på!"
Jag har ingen koll alls på vilka som håller till på Stortorget, men som jag förstått det så är det yngre människor o det är naturligtvis att prioritera så att ungdomar inte dras in i drogträsket.
Citera
2018-10-28, 09:16
  #128
Medlem
chessiecats avatar
Lite nyhetsuppdatering om den 22-åriga tjejen i Ängelholm som inte mår bra.

https://www.hd.se/2018-10-28/upprepa...llan-polis-och
Citera
2018-10-29, 02:00
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessiecat
Lite nyhetsuppdatering om den 22-åriga tjejen i Ängelholm som inte mår bra.

Något namn ute än?
Citera
2018-10-29, 12:01
  #130
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trulls93
Något namn ute än?
Vet vem det är, men det är inget jag skriver ut, då det troligen rör sig om en sjuk person.

Hon är i.a.f. inte från Ängelholm.
Citera
2018-10-29, 14:44
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessiecat
Lite nyhetsuppdatering om den 22-åriga tjejen i Ängelholm som inte mår bra.

https://www.hd.se/2018-10-28/upprepa...llan-polis-och

Vem är tjejen?
Citera
2018-10-29, 16:04
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Vem är tjejen?

Om du läser de två inläggen precis ovanför dig innan du postar själv nästa gång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback