Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-16, 21:55
  #13
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h3bw
Det du kände av var ångest. Ångest och stress kan spela hjärnan sjuka spratt, för att få dig att vara på din vakt och vara uppmärksam för hot i din omgivning. Fick själv en ångestattack när jag rökte och hade panikångest i ett år efteråt. jag har varit säker på att jag fått psykos, stroke eller annan >insert livsfarlig åkomma här<

Sen kommer du om du får en psykos aldrig fråga dig själv: "Har jag fått en psykos?". Du kommer vara helt inställd på att du ÄR förföljd eller vad nu vanföreställningen skulle kunna vara. Precis som du vet att du måste dricka vatten för att överleva eller att du sätter ett ben framför det andra och repeterar för att gå framåt så kommer du vara helt säker på att vanföreställningen är sann vid en psykos. Det finns inget "Jag känner mig förföljd, jag tror jag har en psykos" utan det är mer "Jag ÄR förföljd och nu måste jag springa ut naken i skogen för att överleva".

Så ta det bara lugnt så kommer det gå över. Och skulle rekommendera dig att inte röka på ett tag, då cannabis allt annat än hjälper en när man upplever ångest

Det där med Cannabis är inindividuellt. En gång i tiden så var röka det enda som hjälpte mot min ångest, kunde röka riktigt mycket också. Idag måste jag må bra när jag röker annars får jag panikattack. Blev så efter ett trauma jag fick under ett cb-rus.

Tycker dock själv att ts borde ta ett uppehåll ifrån allt några månader.
Citera
2017-04-17, 04:13
  #14
Medlem
snuptiks avatar
Du kanske var lite sen med att inse vissa saker i ditt liv? Jag var det, men kom till insikt och vände på pannkakan. Hoppas du mår bättre
Citera
2017-04-27, 23:55
  #15
Medlem
freeworldTVs avatar
Om du ska röka så kan en indica vara att föredra framför en sativa (det mesta i omlopp är dock sativa).. Långt mindre risk för paranoia och ångest.
__________________
Senast redigerad av freeworldTV 2017-04-27 kl. 23:59.
Citera
2017-04-28, 08:27
  #16
Medlem
Nån psykos är det inte frågan om, att du gör en tråd här och frågar är bara det ett bevis i sig på att du har verklighetsuppfattningen intakt. Hade du haft en psykos hade du inte fattat att du var konstig. Du är bara lite överkänslig och överanalyserande det kommer gå över. Chilla med droger ett tag och ta hand om dig och din kropp så kommer du snart må som vanligt igen.
Citera
2017-04-28, 16:15
  #17
Medlem
The-Overminds avatar
Känner igen mig, fick liknande tankar under en svamptripp för 8 år sen. Får fortfarande tillbaka tankarna om jag röker nu Ibland dyker dom upp även utan droger . Fruktansvärd känsla av att man är värdelös , övertänker allting . Mitt tips är att inte röka Cb mer.
Citera
2017-05-24, 23:17
  #18
Medlem
Crillster88s avatar
Tjena allihopa, har gått ett tag sen jag gjorde denhär tråden

Jag mår tusen gånger bättre idag efter ett uppehåll från allting, prövade röka en gång i mitten av uppehållet men det va ett tvärt nej, så de va ingen fråga om saken.

Har tagit tag i mitt liv och fokuserar på träningen igen och kommer även börja plugga snart igen, så får se denna "tråkiga" händelse som något riktigt positivt!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback