Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-11, 16:59
  #1
Medlem
Hej , jag har börjat investerat lite i aktier nu.

Min fråga är egentligen ifall någon har något tips på vilka bolag man kan investera i som sysslar med fastigheter främst i storstäderna här i Sverige?

Det är stor brist på bostäder på de flesta ställen, därav intresset.

Sen ifall det finns andra som kan tipsa om några heta aktier ni tror kommer stiga inom de närmsta åren.

Jag har tänkt mycket på detta med legaliseringen av cannabis i Canada t.ex. och de kommer säkert flera ta efter. Är det något man borde lägga in lite pengar i?

Lägger till att jag är hyffsat ny med detta, har läst på mycket men började handla med aktier förra veckan.

Edit: Har cirkus 200k som jag kan investera, kommer självklart inte investera allt på en gång. kommer även försöka spara undan 5k i månaden (från lönen).
__________________
Senast redigerad av anonym132 2017-04-11 kl. 17:02.
Citera
2017-04-13, 05:11
  #2
Moderator
Diablo1118s avatar
Privatekonomi --> Värdepapper, valutor och råvaror: allmänt
/Moderator
Citera
2017-04-13, 15:36
  #3
Medlem
någon?
Citera
2017-04-13, 15:55
  #4
Medlem
CelenoIIs avatar
Fastighetsbolag:

https://www.avanza.se/aktier/temalis...stigheter.html
Citera
2017-04-13, 15:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Fastighetsbolag:

https://www.avanza.se/aktier/temalis...stigheter.html

tack för svar!
Citera
2017-04-13, 17:24
  #6
Medlem
CASHFL0Ws avatar
De säkraste (med låg belåning + attraktiva fastigheter) är enligt mig Castellum, Hufvudstaden & Wallenstam samt möjligen Hemfosa.

Övriga fastighetsaktier är såna du bör läsa på om och som innebär lite mer risker i och med att många av dem har hög belåning, lite mer riskfyllda fastigheter och annat.
Citera
2017-04-13, 20:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym132
Hej , jag har börjat investerat lite i aktier nu.

Min fråga är egentligen ifall någon har något tips på vilka bolag man kan investera i som sysslar med fastigheter främst i storstäderna här i Sverige?

Det är stor brist på bostäder på de flesta ställen, därav intresset.

Sen ifall det finns andra som kan tipsa om några heta aktier ni tror kommer stiga inom de närmsta åren.

Jag har tänkt mycket på detta med legaliseringen av cannabis i Canada t.ex. och de kommer säkert flera ta efter. Är det något man borde lägga in lite pengar i?

Lägger till att jag är hyffsat ny med detta, har läst på mycket men började handla med aktier förra veckan.

Edit: Har cirkus 200k som jag kan investera, kommer självklart inte investera allt på en gång. kommer även försöka spara undan 5k i månaden (från lönen).


Varför inte en fond som är inriktad mot fastigheter ?
Citera
2017-04-14, 11:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rufus0101
Varför inte en fond som är inriktad mot fastigheter ?

Vet inte varför jag inte tänkt på det 😂 Tack för tipset 😊
Citera
2017-04-14, 11:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CASHFL0W
De säkraste (med låg belåning + attraktiva fastigheter) är enligt mig Castellum, Hufvudstaden & Wallenstam samt möjligen Hemfosa.

Övriga fastighetsaktier är såna du bör läsa på om och som innebär lite mer risker i och med att många av dem har hög belåning, lite mer riskfyllda fastigheter och annat.

Tack för tipsen ! Ska kika in lite närmare i detta nu under påskhelgen !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback