Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-04-17, 21:31
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Det är dags att sluta beklaga sig och istället börja göra något!

Vi måste organisera ett motstånd mot PKismen. Vi måste etablera en egen berättelse som kan stå emot PKismens. Idag är diskursen helt kontrollerad av PKisternas berättelse, och det håller oss splittrade och tystade.

Vi behöver samlas till motstånd för att etablera ett alternativ i folks medvetanden. Ett alternativ till PKisternas vansinniga värdegrund. Världen är inte ett svartvit slagfält mellan rasister och antirasister, och rasism är inte det viktigaste ämnet att förhålla sig till.

Jag vänder mig till er alla som känner er förtvivlade och maktlösa över situationen i landet. Om vi alla hjälps åt kan vi rädda landet från PKismen. Vi ska få folk att förstå att det är ren ondska att vara PKist, att det är ett vidrigt förtryck, och att vi faktiskt kan stoppa det om vi verkligen vill. Men för att kunna lyckas så måste vi göra en gemensam insats på nätet och i vardagen.

Vi har alla resurser och talanger som vi kan använda för att kämpa för en förändring. Fundera på vad du skulle kunna bidra med för att hjälpa till. Är du grafiker, musiker, skribent, har ett stort socialt eller digitalt kontaktnät, kunskaper om historia, sociologi, filosofi eller liknande, är duktig på att tala, kunskaper om samhällets uppbyggnad, juridik eller liknande, kunskaper i programmering, ett skarpt intellekt, eller helt enkel som jag, bara gott om fritid. Oavsett så har du något att bidra med, om du verkligen vill ha en förändring och inte bara gnälla på nätet.

Om vi hjälps åt så kan vi snickra ihop podcasts, bloggar, meme, kampsånger m.m. och framförallt: gemensamt formulera en egen berättelse som vi kan etablera.

Om vi är många och arbetar i samma riktning så blir vi den där rösten i samhället som kan protestera mot PKismens vansinne. Då kan inte media stå oemotsagda längre. Då får folk något att samlas kring i sitt missnöje.

Jag ska posta ett lite längre inlägg där jag mer utförligt förklarar hur jag tänker kring berättelser och vad jag hoppas på att rörelsen kan åstadkomma.
Kom igen nu! Visa att vi inte tänker sitta här apatiskt och se på när landet förstörs! Skriv i tråden eller PMa mig om du känner att du vill hjälpa till. Alla kan bidra med något!

VErkar för mig som du måste definiera "PK" bättre för att göra detta klart.

Menar du:
1) Alla som inte hatar invandrare (dvs, det de flesta på FB menar). I det fallet är det ju helt retarded att ens använda ordet, då man då slänger sten i glashus ifall man någonsin klagat på att alla invandrarkritiker kallas "rasister".

2) Menar du idén att man inte ska använda nedsättande termer, dvs vad som även kallas "hyffs" eller "akademiskt språk" (dvs den amerikanska definitionen av ordet)

3) Att följa den rådande politiska trenden (denna definition innebär ju att den första är fel, eftersom då blir det inte knutet till en åsikt utan till det nuvarande klimatet).
Citera
2017-04-18, 01:12
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
VErkar för mig som du måste definiera "PK" bättre för att göra detta klart.

Menar du:
1) Alla som inte hatar invandrare (dvs, det de flesta på FB menar). I det fallet är det ju helt retarded att ens använda ordet, då man då slänger sten i glashus ifall man någonsin klagat på att alla invandrarkritiker kallas "rasister".

2) Menar du idén att man inte ska använda nedsättande termer, dvs vad som även kallas "hyffs" eller "akademiskt språk" (dvs den amerikanska definitionen av ordet)

3) Att följa den rådande politiska trenden (denna definition innebär ju att den första är fel, eftersom då blir det inte knutet till en åsikt utan till det nuvarande klimatet).

Jag har förklarat otaliga gånger vad jag menar: Den rådande ideologin.

Men jag vet att du inte alls är ute efter några klargöranden utan att du bara vill störa diskussionen. Detta är mitt sista svar till dig.
Citera
2017-04-19, 07:13
  #87
Avstängd
Mertillens avatar
Kampen förs ju redan av människorna på Avpixlat, Fria Tider, Nya Tider, Sverigedemokraterna i riksdagen (om än mesiga och opålitliga), lysande krönikörer, Granskning Sverige, statistikbloggen som ironiserar över maktelitens fåniga människor. Nordiska Motståndsrörelsen är aktivister. Finns ju en del men det räcker givetvis inte på långa vägar.
Citera
2017-04-19, 07:32
  #88
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Jag är inte helt säker än, men jag tänker mig att man först måste formulera vad PKism är och hur den fungerar. Jag har faktiskt redan funderat ett par varv kring det. Sen behöver man visa vilka övergrepp som PKismen begår och hur allvarligt det är. Många tror att förtrycket i en våldsdiktatur är värre, men det sociala, konsensus-förtrycket är egentligen betydligt mycket mer totalitärt.

Jag tror också att man behöver visa upp hur trasigt vårt politiska system är, och den uppgiften har aldrig varit lättare. Även den här delen har jag redan rett ut en del.

Jag tänker mig också att man behöver visa hur kritikerna är hjältar och de intellektuellt hederliga. Det här är också rätt lätt, eftersom PKismen verkligen sållat bort alla som tänker självständigt och lyft upp personer som Arnstad. Det har aldrig varit lättare att framstå som en intellektuell gigant än idag när de intellektuella som lyfts fram resonerar på ett barns nivå ungefär. Jag tycker att det här borde vara ett väldigt bra argument för att folk ska motiveras till att göra sin röst hörd.

Jag tror att man kan använda många av PKisternas egna verktyg emot dom själva. Till exempel de postmoderna filosofernas idéer om hur makt och förtryck utövas, men också den relativistiska grund de själva står på. Men här är jag ute på lite osäker mark. Däremot fungerar deras begrepp som härskartekniker, normkritik eller microaggressioner utmärkt att vända mot de själva. Dels är begreppen starka just för att de tjänat deras syften, och dels hjälper det till att få dem att framstå som hycklare.

Jag tänker mig helt enkelt att rörelsen ska vara en motsats till PKismen, men definierad utifrån allt som är negativt med PKismen. Vi ska stå för yttrandefrihet, vara emot förtryck, vi ska vara för kompetens istället för diskriminering, vara emot att staten använder våra pengar till att indoktrinera folket, vi ska kräva fakta istället för agendor, vi ska kräva demokrati istället för partioligarki/demokratur, vi ska kräva ansvar istället för floskler, osv

Bara genom att ställa upp PKismen som vår motståndare och definiera oss som alternativet som står för motsatsen till PKismens dumheter, så lägger vi ljus på PKismens mest obehagliga och skadliga sidor. Vi blir det rationella och sunda alternativet till dagens vansinne.

Det blir jobbigt för PKisterna att förhålla sig till, de kan kalla oss rasister och ryska troll om de vill, men det ger bara publicitet, så de måste tiga. Samtidigt blir vi något för kritikerna att hänvisa till, en helhet som inte går att borsta bort som bara "ännu en rasistisk artikel från alternativmedia" eller något som bara är en detalj i det stora hela.

Jag tänker mig att man skriver ett manifest/programförklaring, samt en del skrifter typ "Vad är PKismen?" "Så bemöter du PKisterna" "PKisternas vanligaste argumentationsfel"

Notera att jag inte talar om invandring eller liknande. Det är PKismen som behöver krossas, när det väl är gjort så kan man tala öppet om invandringens problem, och då löser det sig själv. Jag menar inte att man ska vara rädd för att diskutera invandringen, men jag tror att det här är effektivare.

Mycket bra analyserat, bra grejer här. Flashback måtte vara farligt för den makteliten som förstört Sverige. Här kan du ju läsa och få bra ideer och använda dessa i samtalet ute i verkligheten. SD-politiker kan dra nytta av det här. För vanligt folk går det inte. Medlöparna vill inte diskutera. Fakta och sunt förnuft räcker ingenstans. Det blir bara käbbel av alltihop.
Citera
2017-04-19, 10:38
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Kampen förs ju redan av människorna på Avpixlat, Fria Tider, Nya Tider, Sverigedemokraterna i riksdagen (om än mesiga och opålitliga), lysande krönikörer, Granskning Sverige, statistikbloggen som ironiserar över maktelitens fåniga människor. Nordiska Motståndsrörelsen är aktivister. Finns ju en del men det räcker givetvis inte på långa vägar.

Japp, det är jättemånga som gör ett väldigt bra arbete. Det jag hoppas på är att skapa en rörelse (den behöver inte vara särskilt stor) som systematiskt går in för att förändra diskursen och kulturen i samhället. Avpixlat m.m. gör ett bra jobb att informera om vad som egentligen har hänt och avslöja hur media mörkar.

Mitt mål är att etablera en ny berättelse, och ge människor redskap för att bemöta PK-isternas berättelse. Dokument att hänvisa till, fraser och uttryck som motsvarar PKismens "allas lika värde" eller "man kan inte ställa grupper emot varandra". Målet är att etablera en mot-ideologi som människor kan ansluta sig till och hämta kraft ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Mycket bra analyserat, bra grejer här. Flashback måtte vara farligt för den makteliten som förstört Sverige. Här kan du ju läsa och få bra ideer och använda dessa i samtalet ute i verkligheten. SD-politiker kan dra nytta av det här. För vanligt folk går det inte. Medlöparna vill inte diskutera. Fakta och sunt förnuft räcker ingenstans. Det blir bara käbbel av alltihop.

De är helt klart livrädda:
unvis.it/https://www.svt.se/kultur/nathatsexperten-vem-som-helst-kan-drabbas

Och de har all anledning att vara rädda. När väl PKismens berättelse har kasserats så kommer deras agerande att ses som precis så vidrigt som det egentligen är. De är vår tids nazister. Och de har ritat ut en karta/vägbeskrivning för hur man ska behandla sina meningsmotståndare. Det är Thomas Mattson, Expo och media som har visat oss att det är ok att trakassera, förnedra och förfölja.

Det den agenda-värvade "hat-experten" kallar "orkestrerat" är samma sak som de själva gör, men kallar kampanjer. Hash-tagg-kampanjer eller upprop m.m. Hon kan tycka och påstå vad hon vill om den saken, men det hade varit klokare om de tänkt efter lite innan de visade med exempel hur man får göra mot andra människor.

När deras berättelse ersätts så blir det andra som kan göra samma sak från maktposition. Personer som dessutom kanske är ute efter upprättelse...

Det finns liksom inga förmildrande omständigheter som ursäktar deras agerande. Men de lär försöka någon variant av Eichmanns försvaret: "Jag följde bara samhällets normer" eller "Jag följde bara konsensus"
Citera
2017-04-22, 13:58
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Jag har förklarat otaliga gånger vad jag menar: Den rådande ideologin.

Men jag vet att du inte alls är ute efter några klargöranden utan att du bara vill störa diskussionen. Detta är mitt sista svar till dig.

Fast "den rådande ideologin" är inte en definition. Låter mer som en undanflykt.. Men visst, vill du inte vara klar med vad du menar så visst..
Citera
2017-04-22, 14:08
  #91
Medlem
jipeesss avatar
ok
först måste man övervinna människofruktan,
dvs obehaget att sticka ut från gruppen vilket flertalet inte klarar/orkar

prova tex att be om en negerboll vid nästa fika som grundövning, o låt ditt ordval vara icke-förhandlingsbart..
Citera
2017-04-23, 15:01
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jipeess
ok
först måste man övervinna människofruktan,
dvs obehaget att sticka ut från gruppen vilket flertalet inte klarar/orkar

prova tex att be om en negerboll vid nästa fika som grundövning, o låt ditt ordval vara icke-förhandlingsbart..

Precis sånt är det som avgör. Den lilla handlingen som kan etablera en ny berättelse. Bara det görs konsekvent så kommer det att tas efter. Upprepning är nyckeln till lärande, även för samhällen.
Citera
2018-09-30, 14:56
  #93
Medlem
illern1503s avatar
Jag vill vara med och skapa den, count me in!
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback