Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-11, 15:50
  #1
Medlem
Det är dags att sluta beklaga sig och istället börja göra något!

Vi måste organisera ett motstånd mot PKismen. Vi måste etablera en egen berättelse som kan stå emot PKismens. Idag är diskursen helt kontrollerad av PKisternas berättelse, och det håller oss splittrade och tystade.

Vi behöver samlas till motstånd för att etablera ett alternativ i folks medvetanden. Ett alternativ till PKisternas vansinniga värdegrund. Världen är inte ett svartvit slagfält mellan rasister och antirasister, och rasism är inte det viktigaste ämnet att förhålla sig till.

Jag vänder mig till er alla som känner er förtvivlade och maktlösa över situationen i landet. Om vi alla hjälps åt kan vi rädda landet från PKismen. Vi ska få folk att förstå att det är ren ondska att vara PKist, att det är ett vidrigt förtryck, och att vi faktiskt kan stoppa det om vi verkligen vill. Men för att kunna lyckas så måste vi göra en gemensam insats på nätet och i vardagen.

Vi har alla resurser och talanger som vi kan använda för att kämpa för en förändring. Fundera på vad du skulle kunna bidra med för att hjälpa till. Är du grafiker, musiker, skribent, har ett stort socialt eller digitalt kontaktnät, kunskaper om historia, sociologi, filosofi eller liknande, är duktig på att tala, kunskaper om samhällets uppbyggnad, juridik eller liknande, kunskaper i programmering, ett skarpt intellekt, eller helt enkel som jag, bara gott om fritid. Oavsett så har du något att bidra med, om du verkligen vill ha en förändring och inte bara gnälla på nätet.

Om vi hjälps åt så kan vi snickra ihop podcasts, bloggar, meme, kampsånger m.m. och framförallt: gemensamt formulera en egen berättelse som vi kan etablera.

Om vi är många och arbetar i samma riktning så blir vi den där rösten i samhället som kan protestera mot PKismens vansinne. Då kan inte media stå oemotsagda längre. Då får folk något att samlas kring i sitt missnöje.

Jag ska posta ett lite längre inlägg där jag mer utförligt förklarar hur jag tänker kring berättelser och vad jag hoppas på att rörelsen kan åstadkomma.
Kom igen nu! Visa att vi inte tänker sitta här apatiskt och se på när landet förstörs! Skriv i tråden eller PMa mig om du känner att du vill hjälpa till. Alla kan bidra med något!
Citera
2017-04-11, 15:52
  #2
Medlem
Det här går inte längre. Makten kommer aldrig att backa från vansinnet om ingen tvingar dem. Och ingen kommer tvinga dem så länge vi är splittrade.

Terrordådet passerar som om det bara var något helt naturligt. Media kör på med sina narrativ och duckar frågan om islams roll, och fokuserar istället på uzbekistan, att lastbilar är lätta att stjäla eller hur hanteringen av utvisningar kunde skötts bättre. Manifestationen med budskapet att kärlek räcker för att hantera alla problem, går förbi helt oemotsagd.

Problemet är att det inte finns någon annan röst i samhället än medias, och de som media släpper fram. De kan fortsätta att kabla ut sin berättelse och framförallt är det deras diskurs som gäller: Det viktigaste som finns är att stoppa "rasism," hålla kritiker borta från inflytande och att vi fortsätter att övervaka och socialt stigmatisera varandra för "fel åsikter."

Och det är det som är problemet. Det kan inte uppstå ett folkligt motstånd så länge vi riskerar skadas socialt om vi yttrar åsikter som inte stämmer med berättelsen. I en vanlig diktatur så riskerar man döden om man gör motstånd, men det gör motståndet så mycket mera ädelt och gör frihetskämparna till hjältar och martyrer. I det sociala förtrycket som vi lever med blir frihetskämparna skurkar. Stämplade som rasistiska och omänskliga av sina medmänniskor. Motståndet kvävs redan innan det kan formas. Och de som trots det vågar stå emot straffet av social stigma, deras åsikter och förklaringar har automatiskt ett lägre värde. "Klart en rasist skulle säga så."

Det vi måste göra är att formulera en konkurrerande berättelse för att kunna skapa ett enhetligt motstånd. Det fungerar inte med ett kompromissparti som SD, som försöker bli accepterade genom att lyda under medias berättelse och ta avstånd från rasism som om det var ett allvarligt problem. Det duger inte heller med en grupp som svenska motståndsrörelsen, för de är genom sin blotta existens en förstärkning av medias berättelse, och minskar möjligheten för andra att säga ifrån.

Det som behövs är att angripa själva PKismen genom att utforma en egen berättelse. Vi behöver lyfta fram vilket vidrigt förtryck som PKismen är och hur media missbrukar sin makt. Vi behöver belysa vilka fullständigt vansinniga och motsägelsefulla idéer som den innebär, och att själva fenomenet är inhumant.

Men är det inte redan det vi gör här på flashback och i alternativa medier? Jo, det gör vi, men det får ingen impact eftersom det inte är en gemensam röst utan ensamma röster som inte når ut. Det är ingen sammanhållen berättelse egentligen. Det är mest oformulerade upplevelser som kommer till uttryck. Hur förjävligt det är att man inte utvisar en våldtäktsman, hur löjliga medias lögner är i den eller den artikeln, hur granskning Sverige avslöjade journalisternas fula knep där, osv.

Det ä r förvisso en berättelse, men det är en berättelse som inte hålls ihop som en enhet. När media eller politiker stöter på problem har de en hel berättelsestruktur att falla tillbaka på. Vid terrordådet så har de vissa "sanningar" i sin berättelse som de direkt kan plocka fram. "Vi ska försvara det öppna samhället", "mörka krafter vill utnyttja denna tragiska händelse," eller bara själva outtalade idén om att aldrig göra islams roll till en fråga i ämnet.

När en kritiker möter problem så finns inte de där "sanningarna" eller ramsorna att ta till. PKisterna anklagar honom för att vara rasist eller islamofob om han säger det självklara, men han har heller ingen grund som ger honom stöd, ingen övergripande övertygelse. PKisterna hittar styrka i sin närmast religiösa tro på PKismens "sanningar," medan en icke-PKist är tvungen att själv formulera sig. Han kan säga att det är orimligt att man slösar 10 000 kr per natt på ett "flyktingbarn." Men det stannar vid det. Han bygger inte vidare på en berättelse som PKisterna gör, hans sunda inställning är allt han har. Och alla är inte lika genomtänkta och välformulerade som skribenterna i mediakrigstråden, för andra kan det bli svårt att argumentera ens för en så självklar sak som att man inte slösar 10 000 per natt på ett "flyktingbarn." De kanske möts med "var har du läst det, låter som nåt avpixlat skulle påstå." Och kanske tystnar kritikern av det. Det är ju bara onödigt att förlora social respekt över något sådant kanske de tänker.

Det vi behöver är just den där enhetliga berättelsen, ett mål för motståndet, en värdegrund att hänvisa till, sanningar att hålla fast vid. Ja, vi behöver något att tro på för att orka kämpa emot det sociala tryck som vill krossa oss. Det är därför vi behöver organisera oss. Om vi tillsammans kan ställa oss bakom en egen berättelse som svar på PKismen, så blir vi den där rösten i samhället som kan säga ifrån!

Det handlar både om att ha ett rent konkret manifest att länka och hänvisa till , men också den styrka man känner när man inte står ensam. Jag tror att bara att ha en gemensam utgångspunkt i en berättelse och en vision kan göra att fler vågar säga sin åsikt och hitta varandra i samhället. Skamförtrycket har splittrat oss och gjort det omöjligt att få uppslutningar till motstånd. Fenomen som Folkets Demonstration hålls tillbaka av folks rädsla för att associeras med fel folk, eller anklagas för att stå för fel åsikter.

Problemet är att den rörelsen inte är genomtänkt och välformulerad. Anledningen är att de inte vill framstå som rasister, eftersom det genast skulle minska deras anseende, men samtidigt vill de kritisera invandringspolitiken. Resultatet blir att det blir luddigt var de står, vilket PKisterna genast kan kalla "grumligt vatten," och som andra minskar andras motivation att ansluta sig.

Vi ska inte hamna i den fällan. För vi ska inte bry oss om rasism alls. Målet med denna rörelse är att angripa PKismen, kärnan till alla problem i samhället, och då kan man inte följa deras spelregler. Pkisterna kommer förstås att anklaga oss för rasism i vilket fall, men det kvittar. Enligt vår berättelse så är det precis så PKister beter sig.

Jag tänker försöka formulera en sorts manifest för rörelsen, men det här är inte något solospel, jag behöver all hjälp jag kan få. Så jag ska lägga upp ett utkast här så alla kan vara med och tycka till. Eftersom rörelsen är en reaktion på PKismen så kommer det att ingå en formulering av PKismen också. Men diskutera gärna här vad ni tycker måste vara med i vår berättelse och eventuellt manifest, och vad rörelsen ska kallas.
Citera
2017-04-11, 16:16
  #3
Medlem
longbow4ys avatar
Det som stör PK-isterna mest är om de inte får uppmärksamhet. Om de negligeras och nonchaleras kommer det att vara det värsta straff de kan få.

Istället för att upphöja dem till kändisskap skall de in i glömskan. Det svider. Det kostar.

Citera dem gärna men ta bort namnet! Anonymisera dem!
Citera
2017-04-11, 16:56
  #4
Medlem
I-van-Toers avatar
Alla motståndsrörelser faller tyvärr på att det är för sent att ändra på hela samhället. Det är orealistiskt att tro att det går att häva hjärntvätten hos alla hjärntvättade i befolkningen eftersom en dryg miljon utgör en del av problemet samt att de hålls bakom ryggen av ett par miljoner. Vad som är realistiskt är att börja propagera för fredade zoner dit man kan flytta och där multikulturalismen inte skulle få tillträde. Jag ser ingen annan möjlighet än att på allvar börja dela upp större städer likt Väst- och Östberlin med murar och kulsprutetorn. Även om de som anser att de inte länge vill leva i multikulturalismen är en minoritet så måste väl även minoriteters rättigheter tillgodoses precis som det som politiker alltid babblar om. Är inte gruppen som är skeptisk till multikulturalismen en minoritet? Jag flyttar gärna från Stockholms södra förorter till ett område enbart för kristna och där muslimer och judar inte har tillträde. Stränga ID-kontroller måste införas vid alla infarter som vägar, lokaltrafik och gångstråk. Det finns ingen annan väg.
Citera
2017-04-11, 17:07
  #5
Medlem
NineLightsOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem
Det är dags att sluta beklaga sig och istället börja göra något!

Vi måste organisera ett motstånd mot PKismen. Vi måste etablera en egen berättelse som kan stå emot PKismens. Idag är diskursen helt kontrollerad av PKisternas berättelse, och det håller oss splittrade och tystade.

Vi behöver samlas till motstånd för att etablera ett alternativ i folks medvetanden. Ett alternativ till PKisternas vansinniga värdegrund. Världen är inte ett svartvit slagfält mellan rasister och antirasister, och rasism är inte det viktigaste ämnet att förhålla sig till.

Jag vänder mig till er alla som känner er förtvivlade och maktlösa över situationen i landet. Om vi alla hjälps åt kan vi rädda landet från PKismen. Vi ska få folk att förstå att det är ren ondska att vara PKist, att det är ett vidrigt förtryck, och att vi faktiskt kan stoppa det om vi verkligen vill. Men för att kunna lyckas så måste vi göra en gemensam insats på nätet och i vardagen.

Vi har alla resurser och talanger som vi kan använda för att kämpa för en förändring. Fundera på vad du skulle kunna bidra med för att hjälpa till. Är du grafiker, musiker, skribent, har ett stort socialt eller digitalt kontaktnät, kunskaper om historia, sociologi, filosofi eller liknande, är duktig på att tala, kunskaper om samhällets uppbyggnad, juridik eller liknande, kunskaper i programmering, ett skarpt intellekt, eller helt enkel som jag, bara gott om fritid. Oavsett så har du något att bidra med, om du verkligen vill ha en förändring och inte bara gnälla på nätet.

Om vi hjälps åt så kan vi snickra ihop podcasts, bloggar, meme, kampsånger m.m. och framförallt: gemensamt formulera en egen berättelse som vi kan etablera.

Om vi är många och arbetar i samma riktning så blir vi den där rösten i samhället som kan protestera mot PKismens vansinne. Då kan inte media stå oemotsagda längre. Då får folk något att samlas kring i sitt missnöje.

Jag ska posta ett lite längre inlägg där jag mer utförligt förklarar hur jag tänker kring berättelser och vad jag hoppas på att rörelsen kan åstadkomma.
Kom igen nu! Visa att vi inte tänker sitta här apatiskt och se på när landet förstörs! Skriv i tråden eller PMa mig om du känner att du vill hjälpa till. Alla kan bidra med något!
...och vad är PK-ismens värdegrund?
Citera
2017-04-11, 18:01
  #6
Medlem
soligts avatar
Dom är ju bara pk till sig själv och och andra pk vänner, men Sverige är nog världsbäst på att vara pk, och vanligt folk rycker lite på axlarna åt detta trams. Det är ju bara att titta på förslagen som dom två värsta pk partierna (MP FI) spyr ut. Och MP fick chansen att föra politik genom S, och dom kunde eller kan ju inte göra någonting rätt..
Och inte inte fan bryr sig de nyanlända om vad Henrik, Jonas, och Melena skriver i Expressen
Citera
2017-04-11, 20:55
  #7
Medlem
TS, klart man är emot PKismen. Den ligger som en tjock blöt hindrande ogenomtränglig dimma över oss vanliga människor. Lantisar. Vi som är uppfostrade i vanlig gemenskap och sunt förnuft. Behandla andra som ni själv vill bli behandlade.
Se till att skaffa dig en utbildning och ett liv så att du kan sköta dig och försörja dig. Räta på ryggen och låt ingen se ner på dig. En ann är så god som en ann.

PKismen är landsomfattande. Den har blivit en svulst, faktiskt värre än cancer. Människor blir hämmade om de är uppvuxna som jag beskrivit. Det är, som du skriver, TS, inte lätt att vara ensam i detta.

Skolorna uppfostrar våra barn till PK. Lärarhögskolorna och universiteten är genomsyrade av PK. Och jag säger bara : God Kväll på TV. Finns det något värre? Skulle vara Fråga Doktorn och Susanne Axell i så fall.

TS vill starta en " antiPK " rörelse. Du verkar vara lite väl krävande i dina krav på medlemmarna. Vi ska vara högt kunniga i allt. Tala, skriva, beteende, name it. Alla berättelser?
Jag tror att PKismen gör slut på sig själv. När de ser att alla dessa j - a manifestationer inte hindrar terrorn. Araberna skrattar åt oss. Vi, icke- PK, har kanske mer gemensamt i livsläran med Araben än vad PK- isten har. De fjollflummar inte. Men de tackar inte nej till kramar från fjollet. Araben känner övertaget och har kniven redo för halal.
En ledare vore Claes Malmberg eller Robert Gustavsson. De har uttryckt sunda yttranden i TV. Det liksom bara slank ur dem. Katarina Janousch, verkar vilja ha stöd för fritt yttrande. Kontakta henne.
Insändare hjälper inte. De blir inte publicerade. Demonstration svårt. Alla bor inte i Stockholm.
Jag tror på att stå på sig och våga ifrågasätta. Vara sig själv.
Citera
2017-04-11, 20:59
  #8
Medlem
LeifD2s avatar
Bra idé, men hur får vi tag i pistoler och liknande? Eller är det högafflar, facklor och fotogen som gäller? Rep har jag massor av...
Citera
2017-04-11, 21:43
  #9
Medlem
Låter som Populismen (som MSM kallar det) som du beskriver;
The Alex Jones Show är väl den främsta som har hållt på längst på Youtube även Paul Joseph watson är väldigt anti PK. Angry foreigner (arga blatten) är den svenska motsvarigheten väldigt bra fakta mot PK-Sverige. Här finns de mest galna PK-exempelna så blogga, vlogga, podcasta och gräv fram mer galenskaper från landet lagom
__________________
Senast redigerad av OkandMe 2017-04-11 kl. 21:47.
Citera
2017-04-11, 21:46
  #10
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikdem

Det som behövs är att angripa själva PKismen genom att utforma en egen berättelse. Vi behöver lyfta fram vilket vidrigt förtryck som PKismen är och hur media missbrukar sin makt. Vi behöver belysa vilka fullständigt vansinniga och motsägelsefulla idéer som den innebär, och att själva fenomenet är inhumant.

När en kritiker möter problem så finns inte de där "sanningarna" eller ramsorna att ta till. PKisterna anklagar honom för att vara rasist eller islamofob om han säger det självklara, men han har heller ingen grund som ger honom stöd, ingen övergripande övertygelse. PKisterna hittar styrka i sin närmast religiösa tro på PKismens "sanningar,"

Jag har börjat det du efterfrågar.
Vad det handlar om är att pulverisera deras "religion" för den bygger inte på kunskap den bygger på känslor.
Vad de kämpar emot idag är Nazism och rasism.
Nazism är inte det största brottet mot mänskligheten det är komunism. I mitt förra inlägg så ifrågasätter jag det. Om man själv kan en del så är det lättare att be dem förklara vad nazist är, och det kommer de inte kunna, utan det ordet kommer bli lika beskrivande som skitstövel.

Sedan får man gå systematiskt tillväga med alla deras floskler.

Det som krävs är att varje svenne blir påläst och kan påverka via facebook via fikaborden på ett sakligt ickeaggressivt sätt.

Du har rätt i det du skriver men ditt språk gör att ingen lyssnar på dig.
Skall människor lyssna så måste man vässa sin retorik och vara väl underbyggd i det man påstår.

Citat:
Det vi behöver är just den där enhetliga berättelsen,
Ur ett ekonomiskt perspektiv har ju Tino gett den.



Citat:
ett mål för motståndet, en värdegrund att hänvisa till, sanningar att hålla fast vid. Ja, vi behöver något att tro på för att orka kämpa emot det sociala tryck som vill krossa oss. Det är därför vi behöver organisera oss. Om vi tillsammans kan ställa oss bakom en egen berättelse som svar på PKismen, så blir vi den där rösten i samhället som kan säga ifrån!

Du låter ju nu bara som ett plagiat av PK ismen, när du använder ord som krossa osv, så är du lika kulturmarxistisk som dem.

Citat:
Det handlar både om att ha ett rent konkret manifest att länka och hänvisa till , men också den styrka man känner när man inte står ensam. Jag tror att bara att ha en gemensam utgångspunkt i en berättelse och en vision kan göra att fler vågar säga sin åsikt och hitta varandra i samhället. Skamförtrycket har splittrat oss och gjort det omöjligt att få uppslutningar till motstånd. Fenomen som Folkets Demonstration hålls tillbaka av folks rädsla för att associeras med fel folk, eller anklagas för att stå för fel åsikter.
Det är inte en ny religion som behövs utan sunt förnuft.


Citat:
Problemet är att den rörelsen inte är genomtänkt och välformulerad. Anledningen är att de inte vill framstå som rasister, eftersom det genast skulle minska deras anseende, men samtidigt vill de kritisera invandringspolitiken. Resultatet blir att det blir luddigt var de står, vilket PKisterna genast kan kalla "grumligt vatten," och som andra minskar andras motivation att ansluta sig.
Problemet är att folk inte enar sig om man inte utser en gemensam fiende som alla kan ställa sig bakom. Men kulturmarxismen har splittrat upp det hela på flera dikotomiska kamper så det är alla mot alla. Vi behöver inte en till av det.
Vi behöver sans och förnuft, kunskap och bra argument i vardagen.

Din propgaganda att det är fel att ge 10 000 om dagen till en flykting är en värdering, en åsikt, men du är så känslostyrd så du tror att det är sanningen.

Citat:
Jag tänker försöka formulera en sorts manifest för rörelsen, men det här är inte något solospel, jag behöver all hjälp jag kan få. Så jag ska lägga upp ett utkast här så alla kan vara med och tycka till. Eftersom rörelsen är en reaktion på PKismen så kommer det att ingå en formulering av PKismen också. Men diskutera gärna här vad ni tycker måste vara med i vår berättelse och eventuellt manifest, och vad rörelsen ska kallas.

Du är inte en tillräckligt skicklig retoriker för att jag skall hjälpa dig.
Citera
2017-04-11, 21:48
  #11
Medlem
Finns bara ett sätt att bekämpa PK:
Hitler-mems
Citera
2017-04-11, 22:39
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Alla motståndsrörelser faller tyvärr på att det är för sent att ändra på hela samhället. Det är orealistiskt att tro att det går att häva hjärntvätten hos alla hjärntvättade i befolkningen eftersom en dryg miljon utgör en del av problemet samt att de hålls bakom ryggen av ett par miljoner. Vad som är realistiskt är att börja propagera för fredade zoner dit man kan flytta och där multikulturalismen inte skulle få tillträde. Jag ser ingen annan möjlighet än att på allvar börja dela upp större städer likt Väst- och Östberlin med murar och kulsprutetorn. Även om de som anser att de inte länge vill leva i multikulturalismen är en minoritet så måste väl även minoriteters rättigheter tillgodoses precis som det som politiker alltid babblar om. Är inte gruppen som är skeptisk till multikulturalismen en minoritet? Jag flyttar gärna från Stockholms södra förorter till ett område enbart för kristna och där muslimer och judar inte har tillträde. Stränga ID-kontroller måste införas vid alla infarter som vägar, lokaltrafik och gångstråk. Det finns ingen annan väg.

Jag tänker mig inte omvända hela samhället, jag tänker mig att etablera en motberättelse, på sikt lika stark som PKisternas. Som det är nu finns inget egentligt alternativ.

Citat:
Ursprungligen postat av NineLightsOut
...och vad är PK-ismens värdegrund?

Ja, jag förstår vad du menar. För de flesta PKister så är det bara ett ord att ursäkta sig med, och i de fall någon skrivit ner en värdegrund så är den precis lika fluffig. Egentligen så är värdegrunden lika oformulerad som vår. Det är rätt ofrånkomligt då det mesta de tror på motsäger annat de tror på. Men de har ändå en styrka i sin värdegrund tackvare makten över diskursen. En ingång kan vara att ifrågasätta värdegrundens tomhet.

Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Dom är ju bara pk till sig själv och och andra pk vänner, men Sverige är nog världsbäst på att vara pk, och vanligt folk rycker lite på axlarna åt detta trams. Det är ju bara att titta på förslagen som dom två värsta pk partierna (MP FI) spyr ut. Och MP fick chansen att föra politik genom S, och dom kunde eller kan ju inte göra någonting rätt..
Och inte inte fan bryr sig de nyanlända om vad Henrik, Jonas, och Melena skriver i Expressen

Världsbäst på PKism är vi, men folk rycker verkligen inte på axlarna. Om så var fallet så hade SD haft nära 100%

Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
TS, klart man är emot PKismen. Den ligger som en tjock blöt hindrande ogenomtränglig dimma över oss vanliga människor. Lantisar. Vi som är uppfostrade i vanlig gemenskap och sunt förnuft. Behandla andra som ni själv vill bli behandlade.
Se till att skaffa dig en utbildning och ett liv så att du kan sköta dig och försörja dig. Räta på ryggen och låt ingen se ner på dig. En ann är så god som en ann.

PKismen är landsomfattande. Den har blivit en svulst, faktiskt värre än cancer. Människor blir hämmade om de är uppvuxna som jag beskrivit. Det är, som du skriver, TS, inte lätt att vara ensam i detta.

Skolorna uppfostrar våra barn till PK. Lärarhögskolorna och universiteten är genomsyrade av PK. Och jag säger bara : God Kväll på TV. Finns det något värre? Skulle vara Fråga Doktorn och Susanne Axell i så fall.

TS vill starta en " antiPK " rörelse. Du verkar vara lite väl krävande i dina krav på medlemmarna. Vi ska vara högt kunniga i allt. Tala, skriva, beteende, name it. Alla berättelser?
Jag tror att PKismen gör slut på sig själv. När de ser att alla dessa j - a manifestationer inte hindrar terrorn. Araberna skrattar åt oss. Vi, icke- PK, har kanske mer gemensamt i livsläran med Araben än vad PK- isten har. De fjollflummar inte. Men de tackar inte nej till kramar från fjollet. Araben känner övertaget och har kniven redo för halal.
En ledare vore Claes Malmberg eller Robert Gustavsson. De har uttryckt sunda yttranden i TV. Det liksom bara slank ur dem. Katarina Janousch, verkar vilja ha stöd för fritt yttrande. Kontakta henne.
Insändare hjälper inte. De blir inte publicerade. Demonstration svårt. Alla bor inte i Stockholm.
Jag tror på att stå på sig och våga ifrågasätta. Vara sig själv.

PKismen kommer att göra slut på sig själv, den är antagligen redan döende, men den kommer hinna göra än mer skada innan den dör. Om ingen säger ifrån så kommer man missa de nödvändiga chanserna till förändring och genomföra tandlösa kompromisser som gör stämningen än mer explosiv. Eller också går Sverige under.

Jag menar inte att man ska kunna allt, utan att alla kan tillföra något.

Jag tror det underlättar om man har något att tillhöra. Något att sätta upp mot PKismen

Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Bra idé, men hur får vi tag i pistoler och liknande? Eller är det högafflar, facklor och fotogen som gäller? Rep har jag massor av...

Det är inte den sortens motstånd jag tänkte mig.

Citat:
Ursprungligen postat av OkandMe
Låter som Populismen (som MSM kallar det) som du beskriver;
The Alex Jones Show är väl den främsta som har hållt på längst på Youtube även Paul Joseph watson är väldigt anti PK. Angry foreigner (arga blatten) är den svenska motsvarigheten väldigt bra fakta mot PK-Sverige. Här finns de mest galna PK-exempelna så blogga, vlogga, podcasta och gräv fram mer galenskaper från landet lagom

Också en bra tanke. Man borde föra samman dessa företeelser till ett nätverk. Det finns väldigt många duktiga personer som gör bra content.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback