Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-11, 15:42
  #1
Medlem
technoisbests avatar
Jag undrar lite om det här fenomenet att tända sexuellt på att plåga andra. Är det vanligt förekommande och är det vanligare hos män? Är det känslan av makt och kontroll som tilltalar eller är de sadistiska elementen huvudincitamentet? Om ni själva har erfarenheter av detta så får ni gärna dela med er.
Citera
2017-04-11, 17:10
  #2
Medlem
AA-suiteds avatar
Jag tycker inte om att tortera folk tacka som frågar. Jag tror dominans kan vara vanligare att folk tänder på än vad vi tror men just tortyr är det nog bara en liten mängd människor som går igång på.
Citera
2017-04-11, 17:47
  #3
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Jag tycker inte om att tortera folk tacka som frågar. Jag tror dominans kan vara vanligare att folk tänder på än vad vi tror men just tortyr är det nog bara en liten mängd människor som går igång på.

Okej, det låter logiskt. Har märkt att många tjejer gillar när man smiskar dom och där är det väl också så att själva undergivenheten är huvudmålet och inte smärtan. Finns dock brudar som gillar att bli bitna på bröstvårtorna t.ex., fast då menar jag såklart inte så att det blir sår. Smärta är ju ändå rätt tätt förknippat med njutning.
Citera
2017-04-11, 19:39
  #4
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Jag undrar lite om det här fenomenet att tända sexuellt på att plåga andra. Är det vanligt förekommande och är det vanligare hos män? Är det känslan av makt och kontroll som tilltalar eller är de sadistiska elementen huvudincitamentet? Om ni själva har erfarenheter av detta så får ni gärna dela med er.

Om man plågar någon som vill bli plågad så handlar det om att ge njutning. Om man gillar att plåga någon som inte vill bli plågad är man lite sjuk i huvudet.
Min fru är ug och jag kan gilla att ge henne pisk etc etc för att hon gillar det. Det handlar väl om att jag har hennes njutning i mina händer så att säga, det är egentligen ingen skillnad på det och vanlig sex egentligen.
Citera
2017-04-11, 19:58
  #5
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Om man plågar någon som vill bli plågad så handlar det om att ge njutning. Om man gillar att plåga någon som inte vill bli plågad är man lite sjuk i huvudet.
Min fru är ug och jag kan gilla att ge henne pisk etc etc för att hon gillar det. Det handlar väl om att jag har hennes njutning i mina händer så att säga, det är egentligen ingen skillnad på det och vanlig sex egentligen.

Det är där jag upplever en viss paradox; För att plåga någon som vill bli plågad är väl inte riktigt sadism, eller? Då ger man ju njutning, vilket är motsatsen till sadistens motiv. Det skulle ju i praktiken innebära att masochism inte existerar egentligen; För om man njuter av att bli plågad, så räknas det väl inte som tortyr? Viljan att känna smärta kanske förutsätts av en viss ambivalens?
Citera
2017-04-11, 20:40
  #6
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Jag undrar lite om det här fenomenet att tända sexuellt på att plåga andra. Är det vanligt förekommande och är det vanligare hos män? Är det känslan av makt och kontroll som tilltalar eller är de sadistiska elementen huvudincitamentet? Om ni själva har erfarenheter av detta så får ni gärna dela med er.
Du blandar ihop två olika saker. Sadism och dominans är inte alls sammankopplade på det viset som din frågeställning stipulerar. Det går utmärkt att vara dominant och inte vara sadist och tvärtom et cetera.

Om du är seriös med dina frågeställningar så söker du förstås svar på dina generella frågor i pubmed och universitetens normala ämnesbibliotek. Om du av någon anledning inte har tillgång till normala forskningsmedier så kan du vid sidan av att googla fram lite avhandlingar och annat också gå in på Science of BDSM.

http://www.scienceofbdsm.com

Vad vill du att vi som har erfarenhet ska dela med oss av lite mer exakt? Du har ju ett helt forum där vi skrivit i och startat tusentals trådar om detta.
Citera
2017-04-11, 21:33
  #7
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

Du blandar ihop två olika saker. Sadism och dominans är inte alls sammankopplade på det viset som din frågeställning stipulerar. Det går utmärkt att vara dominant och inte vara sadist och tvärtom et cetera.

Om du är seriös med dina frågeställningar så söker du förstås svar på dina generella frågor i pubmed och universitetens normala ämnesbibliotek. Om du av någon anledning inte har tillgång till normala forskningsmedier så kan du vid sidan av att googla fram lite avhandlingar och annat också gå in på Science of BDSM.

http://www.scienceofbdsm.com

Vad vill du att vi som har erfarenhet ska dela med oss av lite mer exakt? Du har ju ett helt forum där vi skrivit i och startat tusentals trådar om detta.

Okej, då förstår jag lite bättre. Ska definitivt kolla på den sidan.

Jag är väl medveten om att dominans och sadism är olika saker, men det verkar ändå som att det finns något slags samband, eller har jag fel?

Bryr sig en sadist om ifall hen är den som orsakar smärtan? I så fall är det ju även ett element av kontroll och dominans som spelar in. Kan en sadist bli upphetsad av att förnedra folk i vardagen? Jag misstänker det...

Jag kanske borde kollat noggrannare efter liknande trådar om det redan fanns. Ber om ursäkt, om så är fallet. Min frågeställning handlar om frekvensen av sadism i samhället och om det är ett mansdominerat fenomen eller inte.
Citera
2017-04-12, 07:59
  #8
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Det är där jag upplever en viss paradox; För att plåga någon som vill bli plågad är väl inte riktigt sadism, eller? Då ger man ju njutning, vilket är motsatsen till sadistens motiv. Det skulle ju i praktiken innebära att masochism inte existerar egentligen; För om man njuter av att bli plågad, så räknas det väl inte som tortyr? Viljan att känna smärta kanske förutsätts av en viss ambivalens?

Jag skulle säga att det är en korrekt iakttagelse
Citera
2017-04-14, 04:39
  #9
Medlem
mjukmjukares avatar
Ett gäng som tänder på Dom. När Dom byter etikett o kanske blir hårdare vet inte jag och känns oviktigt.
Helt friskt enl. mig så länge Dom "leker" med dom som tycker om det.
Inget konstigt.

Skönt när par eller människor med samma sexläggning hittar varann.
Skönt..... och ytterst odramatiskt.


Citera
2017-04-14, 09:53
  #10
Avstängd
Inte att tortera. Men i leksammanhang är ett par tårar fruktansvärt vackert.
Citera
2017-04-14, 09:57
  #11
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag vill ha en tjej som är naken som torterar mig lite. Trycker magen mot ansiktet och gnuggar in den och kör in kniven i magen och fiser i ansiktet samtidigt. Jag gillar inte att tortera människor själv, det vill jag faktiskt inte.

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback