Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-11, 14:35
  #1
Medlem
Det är jätteintressant utan att det är på Arabiska.

Källa

Länk till Facebook guppen: https://www.facebook.com/Luuciiffeerr/

Citat:
No one took these unintelligible signals seriously, until the two terrorist incidents occurred, to speed up the page and publish a post. "Yesterday we warned of server number 9," "The bombing and detonation," and then links between this page and the two incidents. Terrorists

Här har sidan skrivet om en terror med signaler om datum och plats exakt som händer sen.

Citat:
The page returned to the publication of new messages and warnings from Tuesday, April 18, in preparation for the Great Tuesday and the completion of the pyramid, which made the activists interpret these words as a lawsuit for new bombings in the province of Damietta , on the assumption that Tanta is the head of the pyramid, Alexandria in the west, the pyramid is completed in Damietta in the east, calling the Ministry of Interior to tighten the insurance around Damietta.

Här varnar sidan om en ny terrorattentat på 18 april.

På Facebook sida finns inga signaler alls att det är ISIS eller muslimer bakom detta, ännu finns många muslimer som besöka och bli arga på sidan.

Här funderar jag på det, även om ISIS har tagit på sig attentatet.

Är det ISIS som bakom detta eller djävulsdyrkare?

Djävulsdyrkare har en ideologi https://en.wikipedia.org/wiki/Theistic_Satanism som ingen pratar om när vi pratar om terrorism?

Vad tror ni, är det Islam eller Satanism?

snälla, jag vill inte svar på att Islam är Satanism.
Citera
2017-04-11, 15:27
  #2
Medlem
kofotskentas avatar
Finns det alls någon utbredd uppfattning om Lucifer i den arabisktalande världen? Lucifer var som kanske bekant den fallna ängel/babylonska kung som blev omnämnd som Satan inom kristendomen?
Den islamska traditionen använder väl främst Iblis som en protofigur till Satan?
Är inte också "Shaytan" den som främst symboliserar ondskan inom islam?

Kan detta handla om någon grupp som vill fördöma terrorattentat som ett verk av Satan? En grupp muslimer som anser att terrorism inte ska förknippas med islam utan med satanism?

Berätta gärna mer om den här gruppen, översätt vad de skriver och framför allt vad de vill och hur stora de är.
Citera
2017-04-11, 18:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Finns det alls någon utbredd uppfattning om Lucifer i den arabisktalande världen? Lucifer var som kanske bekant den fallna ängel/babylonska kung som blev omnämnd som Satan inom kristendomen?
Den islamska traditionen använder väl främst Iblis som en protofigur till Satan?
Är inte också "Shaytan" den som främst symboliserar ondskan inom islam?

Kan detta handla om någon grupp som vill fördöma terrorattentat som ett verk av Satan? En grupp muslimer som anser att terrorism inte ska förknippas med islam utan med satanism?

Berätta gärna mer om den här gruppen, översätt vad de skriver och framför allt vad de vill och hur stora de är.


Det tror jag inte, jag vill inrikta till helt annan GM, det är inte ISIS utan är de djävulsdyrkare.

Här jag ska citera om du vill inte lisa hela om satanism.

https://en.wikipedia.org/wiki/Theistic_Satanism


Citat:
such as Varg Vikernes,[62] committed over fifty arsons of Christian churches in and around Oslo as a retaliatory action against Christianity in Norway, but such church-burnings were widely attributed to Satanists

Enligt Facegoob gruppen, de har pratat om 2 terrorattentat som hände exakt, nästa terrorattentat enligt sidan på 18/04

Även om ISIS har tagit på sig, men de djävulsdyrkare har pratat om terrorattentat innan och har satt ett datum och plats. det är inte en slump, vad tror du?

Enligt ISIS och Islam är det inte tillåtet att döda eller bränna kyrkan, då är jag med den här teorin
Citera
2017-04-12, 01:30
  #4
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idkidkidk
Det tror jag inte, jag vill inrikta till helt annan GM, det är inte ISIS utan är de djävulsdyrkare.

Här jag ska citera om du vill inte lisa hela om satanism.

https://en.wikipedia.org/wiki/Theistic_Satanism

Enligt Facegoob gruppen, de har pratat om 2 terrorattentat som hände exakt, nästa terrorattentat enligt sidan på 18/04

Även om ISIS har tagit på sig, men de djävulsdyrkare har pratat om terrorattentat innan och har satt ett datum och plats. det är inte en slump, vad tror du?

Enligt ISIS och Islam är det inte tillåtet att döda eller bränna kyrkan, då är jag med den här teorin

Ok. I attentatet i Norge var målet kristna kyrkor. Varg har efter att han kom ut ur fängelset bekännt sig till nordisk hedendom så satanismen satt inte så djupt. Han förkastar fortfarande kristendomen men är inte våldsam längre. Satanismen hade nog enligt honom för lite att göra med hans nordiska bakgrund då Satan är ett begrepp som enbart finns i "bok-religionerna" (islam, kristendom, judendom) baserade i Mellanöstern.

Vad är målet för den här arabisktalande satanistiska terrorgruppen? Attackerar de också kristna? Vad vill de?
Citera
2017-04-12, 01:54
  #5
Medlem
skunkjobbs avatar
Vad är det här för djävla blaj? Pyramider hit och dit, "server number 9", "tighten the insurance"... vad fan???

Det är ju rena snurren, jag tror inte för ett ögonblick att de här skojarna har förutsagt någonting utan att det är en av alla dessa tusentals bluffsidor som allehanda internettroll sätter upp i efterhand för att lura folk som tror på profetior av alla de slag.

Nej, attacken på kyrkan i Egypten häromdagen utfördes inte av satanister, det var helt vanliga islamister som i hundratals andra fall de senaste decennierna.
Citera
2017-04-14, 11:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Ok. I attentatet i Norge var målet kristna kyrkor. Varg har efter att han kom ut ur fängelset bekännt sig till nordisk hedendom så satanismen satt inte så djupt. Han förkastar fortfarande kristendomen men är inte våldsam längre. Satanismen hade nog enligt honom för lite att göra med hans nordiska bakgrund då Satan är ett begrepp som enbart finns i "bok-religionerna" (islam, kristendom, judendom) baserade i Mellanöstern.

Vad är målet för den här arabisktalande satanistiska terrorgruppen? Attackerar de också kristna? Vad vill de?

inget mål som jag har läst, bara skitsnack.

Det var bara intressant att man kolla på andra synvinklar.

OBS terroristen som sprängde sig själv har aldrig bad på en moské. han gick för militär utbildning i öknen i Egypten.

Kyrkor i Egypten var ett mål bara för en lite stund, det har aldrig varit mål för terrorister tror jag. även om fanatiker fanns i Egypten på länge. Däremot är ISIS nyfödd organisation.
Citera
2017-04-14, 18:14
  #7
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idkidkidk
inget mål som jag har läst, bara skitsnack.

Det var bara intressant att man kolla på andra synvinklar.

OBS terroristen som sprängde sig själv har aldrig bad på en moské. han gick för militär utbildning i öknen i Egypten.

Kyrkor i Egypten var ett mål bara för en lite stund, det har aldrig varit mål för terrorister tror jag. även om fanatiker fanns i Egypten på länge. Däremot är ISIS nyfödd organisation.

Då är det nog bara några stollar som försöker flytta fokus från islamismen.

Det där med "Han var ingen riktig muslim"-argumentet har ju visat sig vara en ständig ström av bortförklaringar där man ställer nya krav varje gång. Det enda krav och gemensamma nämnare det snart finns kvar är att man ägnat sig åt terrorism.

Attacker mot de otrogna har ju annars varit ett signum för islams utbredning genom historien. Mellanöstern var kristet under lång tid, men togs över mycket snabbt och aggressivt efter grundandet av islam. Det hade aldrig kunnat göras med fredliga medel, den mesta av omvändelsen skedde under svärdet. Kopterna i Egypten har under brutala förhållanden länge varit förtryckta av muslimer.

ISIS är bara ett nytt sätt för islamister att marknadsföra sig och en ny strategi.
Det är säkert många muslimer som motsätter sig ISIS, men jag tror att det mest handlar om att man inte stödjer tillvägagångssättet att sprida islam.
Citera
2017-04-18, 23:59
  #8
Medlem
Idag 18 april ISIS har begått en terrordåd exakt som facebook gruppen sa


Tillfällighet, det tror jag inte
Citera
2017-04-19, 07:21
  #9
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idkidkidk
inget mål som jag har läst, bara skitsnack.

Det var bara intressant att man kolla på andra synvinklar.

OBS terroristen som sprängde sig själv har aldrig bad på en moské. han gick för militär utbildning i öknen i Egypten.

Kyrkor i Egypten var ett mål bara för en lite stund, det har aldrig varit mål för terrorister tror jag. även om fanatiker fanns i Egypten på länge. Däremot är ISIS nyfödd organisation.
Terroristen skriver du, det var två självmordsbombare vid St. Georgekyrkan på palmsöndagen. Vad har du för källa till att dessa inte bad i någon moské?

Har inte kristna kyrkor i Egypten varit något terromål tidigare? Glo här då:

https://en.wikipedia.org/wiki/Kosheh_massacres
https://en.wikipedia.org/wiki/Nag_Hammadi_massacre
https://en.wikipedia.org/wiki/2011_Alexandria_bombing
https://en.wikipedia.org/wiki/2011_I...church_attacks
https://en.wikipedia.org/wiki/Botroseya_Church_bombing

ISLAMIC State militants in Egypt have threatened to increase attacks against Christians in the country, vowing to “liberate” Cairo, in a chilling new video.

Du har ju ingen koll alls, idiot

Citat:
Ursprungligen postat av idkidkidk
Idag 18 april ISIS har begått en terrordåd exakt som facebook gruppen sa


Tillfällighet, det tror jag inte
Exakt vad "förutspådde" de och exakt vad har hänt? Länka och citera.
Citera
2017-04-22, 06:30
  #10
Moderator
Siegfrids avatar
Terrorism --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback