Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-11, 17:43
  #13
Moderator
Ruskigbusss avatar
Bilderna som sådana är inte ämnet för tråden. Och Facebooks ansvar begränsar sig till Facebook, så någon allmän diskussion om bilderna skall finnas öht på nätet är inte heller ämnet. Inte heller den mentala statusen hos de som tycker det är intressant att titta eller sprida sådana bilder. Det diskuteras i andra trådar.

OT raderas.
/Mod
Citera
2017-04-11, 17:45
  #14
Medlem
de.Montforts avatar
Antar att Huldén inte krävde att Facebook skulle plocka ner bilder av Aylan Kurdi som spreds. Vad är skillnaden.
Citera
2017-04-11, 17:46
  #15
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pocarisweat
Jag personligen tycker inte alls att det är hemskt. Det är snarare så att jag är tämligen övertygad om att de anhöriga tycker att det är hemskt. Det kallas för empati för de drabbade och ingenting annat.

Göra något åt vadå? Att Facebook vägrar att plocka ner bilderna?


Om du inte gillar bilderna så kontakta familjerna o ge ditt stöd istället.


hade kunnat skriva en lång mur med "skit" men håller mig till topic,
OM nu facebook har tagit bort bilderna efter många anmälningar så finns de fortfarande kvar i deras arkiv, samt hos alla dem som laddat ner/ spridit dem till andra sidor. så det är försent ...
vare sig man gillar det eller inte så kommer bilderna inte försvinna helt förens de försvinner från all dem datorer de laddats ner till tex.

Facebook finns det en enkel lösning för... att inte använda skiten
Citera
2017-04-11, 17:48
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...d-pa-dodsoffer

"
Grafiska bilder på ett av dödsoffren på Drottninggatan sprids fortfarande på Facebook. Men de som anmäler bilderna får svar att de ska ligga kvar.


– Det är total brist på ansvar, säger Alexandra Huldén, en av alla som gjort en anmälan på det sociala nätverket."

Gör Facebook rätt eller bör dem censureras?

Facebook kan inte censurera något. Det är ett privat bolag, och väljer själv vilken information de vill visa. Censur är när stat döljer information, t.e.x. NE. http://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/enkel/censur
Citera
2017-04-11, 17:48
  #17
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Om du inte gillar bilderna så kontakta familjerna o ge ditt stöd istället.


hade kunnat skriva en lång mur med "skit" men håller mig till topic,
OM nu facebook har tagit bort bilderna efter många anmälningar så finns de fortfarande kvar i deras arkiv, samt hos alla dem som laddat ner/ spridit dem till andra sidor. så det är försent ...
vare sig man gillar det eller inte så kommer bilderna inte försvinna helt förens de försvinner från all dem datorer de laddats ner till tex.

Facebook finns det en enkel lösning för... att inte använda skiten

Använder inte Facebook. Tycker heller inte att det var "hemskt" att de vägrade att ta ned bilderna. Gav bara min syn på det hela medan du la ord i min mun jag inte uttryckt.

Vad är det du vill göra åt saken? Vilken sak är det du vill göra någonting åt?
Citera
2017-04-11, 18:04
  #18
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pocarisweat
Använder inte Facebook. Tycker heller inte att det var "hemskt" att de vägrade att ta ned bilderna. Gav bara min syn på det hela medan du la ord i min mun jag inte uttryckt.

Vad är det du vill göra åt saken? Vilken sak är det du vill göra någonting åt?

Bra, så fortsätt diskutera ämnet
Citera
2017-04-11, 21:01
  #19
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Bra, så fortsätt diskutera ämnet

Snyggt försök till manöver men tyvärr fungerar det inte så. Jag har hållt mig till ämnet hela tiden men av naturliga skäl ifrågasatte jag dig när du gick off topic och lägger ord i min mun. Så var god och svara på vilken sak som bör göras något utav?
Citera
2017-04-11, 21:17
  #20
Medlem
Att ha kvar bilder på offren är respektlöst. Man visar helt enkelt inte bilder på avlidna människor utan dess anhörigas samtycke.

Det är inte en fråga om censur utan en om respekt.
Citera
2017-04-11, 21:58
  #21
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
att inte använda skiten

Citat:
Ursprungligen postat av Pocarisweat
Så var god och svara på vilken sak som bör göras något utav?

läs en gång till

EDIT:
kan ju tillägga att det funkade att rapportera dem, verkar som de tagit bort dem nu

Grattis!
__________________
Senast redigerad av Som-Gjuten 2017-04-11 kl. 22:03.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback