Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-11, 02:29
  #1
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Förra veckan träffade jag på ett stackars ungt par.
De var extremt stereotypa i sitt signalerande, så man visste exakt vad det rörde sig om på låååångt avstånd.
Hon-hen har ett skitfult gröndassigt hår och han-hen hade ett rosa, inte ens bögigt; bara förvirrat. Givetvis var de på väg ut från ett av sina säjfspäjses i centrala STHLM. De var unga, så någon har tutat i dem deras henroller.

Givetvis gick de automatiskt in i offerroll när jag inte kunde låta bli att flina över deras extremstereotypa uppsyn, som de har blivit hjärntvättade att tro är fri. Utan att avslöja för mycket så rörde lokaliseringen stereotyp sociologi... Där de flesta som rörde sig i anslutning till, lagt ned mycket energi på att problrmatiksignalera medelst extremt stereotyp hårfärg och stil.

De senaste åren har vi sett denna stereotypa fulhet bland dem som behöver leva i tillrättalagda/styrda ideologiska miljöer. Där läran om "mikroaggressioner" får styra, helt utan medvetenhet om att deras perpetuella offerskap är den värsta ständigt påslagna "mikroaggressionen" i vårat moderna samhälle.

Videon illustrerar hur öppenbart kul, fult och stört det beteendet ligger inbäddat bland de gröndassiga och väldigt speciella snöflingorna https://www.youtube.com/watch?v=Iyzoa3pbXs8 Enjoy

Seglar deras fula hår, deras fula och ideoligiskt självskadade själar???
Citera
2017-04-11, 03:10
  #2
Medlem
Tove.Lo-Vs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Seglar deras fula hår, deras fula och ideoligiskt självskadade själar???

Ja precis, exakt så det är.

Citera
2017-04-11, 05:42
  #3
Medlem
johanjosefssons avatar
Ja och nej. De är till mestadels bara attentionwhores. Det är därför de har äckliga tjurringar i näsan och konstiga färger på håret för att de blev mobbade som små och nu försöker få nyvunnen uppmärksamhet genom att provocera och se ut som hej-kom-och-hjälp-mig. Varför sätta en etikett i pannan på feminazin när hon ettiketerar sig själv så pass bra. Det är win-win för bägge parter - Feminazin får uppmärksamhet och vi som inte vill ha med feminazis att göra ser deras gröna fula äckliga hår på mils avstånd och kan därför planera vår omväg i god tid.
Citera
2017-04-11, 07:39
  #4
Medlem
Dagens i-landsproblem.
Citera
2017-04-11, 08:09
  #5
Medlem
De första som hade grönt hår var personer med fel varmvattenberedare. Syntes mycket tydligt om dom hade en gammal varmvattenberedare av koppar. Främst var det gråhåriga som man tydligast kunde se missfärgningen (som det kallades då). Koppar är dyrt nuförtiden så detta var förr, särskilda varmvattenberedare som var kopplade till en panna som eldades med ved eller koks eller olja.

Dom gick ibland till frissan och färgade håret svart, för att slippa skämmas.

Sen var det detta med det gråa håret. Det var ju heller ingen höjdare att ha, så man såg en del tanter som färgade det blått. (där har jag ingen aning om den bakomliggande sociala mekanismen - men möjligtvis hade någon kunglighet börjat med detta. Det var i alla fall typiskt sådana tanter som läste veckotidningar. Det sägs att vissa kungligheter fick i sig så mycket silver genom att all mat skulle tillagas och serveras i silver, så dom till slut blev blåa).

Sen nästa våg av grönt och blått hår - var väl pop och punk. Särskilt en viss grupp tjejer som klädde sig som trasdockor, (glömt bort vad stilen hette).

Men det kom i alla fall att bli en protestsignal. Ungdomligt omoget protesterande mot konventionen.
När man nu ser det har det också en asexuell innebörd. Nog ganska likt ett annat mode som fanns ett slag - nämligen att skala av allt. Tror dom två fyllde liknande "funktion".

Men kunde ju vara intressant att veta hur färgningen förändrats över tiden - alltså åtgången av hårfärg och kulörer.

Jag hade inte så mycket nöje av videon som trådstartaren bifogade. Men desto större behållning av hans språk. Underbart med perpetuellt offerskap.. och problematiksignalera.. och mikroaggressioner.. Underbart språk!

Den som protesterar mot konventionen tror sig vara friare - Men så blir protesten också sen en konvention.. protest för protestens egen skull, är ju ingen vidare protest.
Citera
2017-04-11, 10:24
  #6
Medlem
Hexen666s avatar
Jag vet inte, mycket möjligt. Själv tror jag att det är en brist på manliga förebilder på både samhällsnivå och individnivå. Karaktärsbyggande, ansvar och dygd är som bortblåsta i vårat moderna västerliga samhälle. Då faller de unga offer för ideologiskt trams där dom försöker skapa sig nån sorts identitet. Jag tror inte dom mår bra nej.
Citera
2017-04-11, 15:21
  #7
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Dagens i-landsproblem.

Absolut inte mitt problem
Citera
2017-04-11, 15:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Förra veckan träffade jag på ett stackars ungt par.
De var extremt stereotypa i sitt signalerande, så man visste exakt vad det rörde sig om på låååångt avstånd.
Hon-hen har ett skitfult gröndassigt hår och han-hen hade ett rosa, inte ens bögigt; bara förvirrat. Givetvis var de på väg ut från ett av sina säjfspäjses i centrala STHLM. De var unga, så någon har tutat i dem deras henroller.

Givetvis gick de automatiskt in i offerroll när jag inte kunde låta bli att flina över deras extremstereotypa uppsyn, som de har blivit hjärntvättade att tro är fri. Utan att avslöja för mycket så rörde lokaliseringen stereotyp sociologi... Där de flesta som rörde sig i anslutning till, lagt ned mycket energi på att problrmatiksignalera medelst extremt stereotyp hårfärg och stil.

De senaste åren har vi sett denna stereotypa fulhet bland dem som behöver leva i tillrättalagda/styrda ideologiska miljöer. Där läran om "mikroaggressioner" får styra, helt utan medvetenhet om att deras perpetuella offerskap är den värsta ständigt påslagna "mikroaggressionen" i vårat moderna samhälle.

Videon illustrerar hur öppenbart kul, fult och stört det beteendet ligger inbäddat bland de gröndassiga och väldigt speciella snöflingorna https://www.youtube.com/watch?v=Iyzoa3pbXs8 Enjoy

Seglar deras fula hår, deras fula och ideoligiskt självskadade själar???

Man undrar vad det är frågan om! Det bästa sättet att avgöra om något är sjukt är hur tillåtet det är att skratta!

Om man intellektualiserar lite humoristiskt kring dessa stereotyper så är man i det närmaste en död man! Åtminstone manschauvinist eller rasist!
Citera
2017-04-11, 15:34
  #9
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag vet inte, mycket möjligt. Själv tror jag att det är en brist på manliga förebilder på både samhällsnivå och individnivå. Karaktärsbyggande, ansvar och dygd är som bortblåsta i vårat moderna västerliga samhälle. Då faller de unga offer för ideologiskt trams där dom försöker skapa sig nån sorts identitet. Jag tror inte dom mår bra nej.

Håller helt med...
Jag börjar se konstruerande av identitet kring personlighetsstörningar. Något som fallet i YT-klippet exemplifierar tydligt.

Det bästa är att det inte är vårat problem, mer än att betrakta och gladeligen kommentera.
Jag är per deras egen definition queer, säkert du med... Därmed har vi fler verktyg att hantera destruktiviteten, på ett sätt som de berövats på av sin egen ideologi.
Citera
2017-04-11, 15:43
  #10
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Man undrar vad det är frågan om! Det bästa sättet att avgöra om något är sjukt är hur tillåtet det är att skratta!

Om man intellektualiserar lite humoristiskt kring dessa stereotyper så är man i det närmaste en död man! Åtminstone manschauvinist eller rasist!

Det är lugnt, jag får skratta
Detta då jag är bög. Än så länge har jag bara haft bögsex med kvinnor dock och ställer mig tveksam till att det kommer bli av med män. Detta förutsatt att jag inte hamnar på kåken eller i en rysk ubåt. Båda fallen känns dock högst osannolika.
Citera
2017-04-11, 16:14
  #11
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Håller helt med...
Jag börjar se konstruerande av identitet kring personlighetsstörningar. Något som fallet i YT-klippet exemplifierar tydligt.

Toleransen har gått så långt att även sjuka individer ska inkluderas i regnbågsrörelsen. Könsdysfori är en medicinsk diagnos, men behandlas inom hbtqx+ rörelsen som något man ska omfamna och behandla som ytterligare en "identitet". Och personer som vill kalla sig för xer, ze, xe och 70 andra pronomen anses också vara normalt, bara en identitet i ett hav av subjektiva identiteter, som logiskt bara fortsätter att multiplicera sig ad infinitum.

Personligen har jag inget problem med att grupperingar formas och skapar sina egna påhittade identiteter, inte alls! Men när sådant mumbo jumbo börjar implementeras på våra lärosäten och läras ut som någon sorts sanning, då har det gått på tok för långt och det är inte ok!
Citera
2017-04-11, 16:24
  #12
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Milo hade en jävla rolig föreläsning om hur feminism gör människor mycket fulare och hans exempel var underbara och visst ligger det mycket i det, skall man aldrig göra sig vacker för någon, vräker i sig 14 big macs om dagen eftersom man är så fin ändå och fat shaming är så hemskt så blir man såklart undantagslöst alltid fulare än man var innan då man trots allt försökte hålla sig i styr.

Om feminister har någon själ överhuvudtaget kan man dock undra så blir svårt att spegla.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback