2012-01-06, 15:25
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Nya layouten (eld) eller?
Jag vågade inte pröva fler efter min inte steg så jag vet inte. Har alla dina glitterkrevader? Då ska dom givetvis smällas upp först

Polaren fick "fel" hos bonden, så han fick Cobra och Airbomb (när han egentligen bara skulle ha Cobra). Kan nog stämma att det är lite eldflames på Airbomben btw..

Iallafall stack vi ut och provade båda givetvis, Cobran small ju bara högt som fan, vilket var väntat, medans Airbomben (som small lika högt) även glittrade eller hade någon form av mindre silverkrevad.
Citera
2012-01-06, 16:52
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Polaren fick "fel" hos bonden, så han fick Cobra och Airbomb (när han egentligen bara skulle ha Cobra). Kan nog stämma att det är lite eldflames på Airbomben btw..

Iallafall stack vi ut och provade båda givetvis, Cobran small ju bara högt som fan, vilket var väntat, medans Airbomben (som small lika högt) även glittrade eller hade någon form av mindre silverkrevad.

Det var inte ljuset från smällen då?
Citera
2012-01-06, 17:03
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Det var inte ljuset från smällen då?

Njae, såg annorlunda ut om man jämför med Cobra eller den blåa airbomben.
Citera
2012-01-06, 17:18
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Njae, såg annorlunda ut om man jämför med Cobra eller den blåa airbomben.

Fan att jag inte fick testat nån i år. Första lyfte inte ju..
Får se om jag vågar mig ut och testa en
Citera
2012-01-06, 17:21
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Fan att jag inte fick testat nån i år. Första lyfte inte ju..
Får se om jag vågar mig ut och testa en

Jaså, small den på marken? Vissa är livsfarliga haha..

Ja ut å prova ;D
Citera
2012-01-06, 17:27
Medlem
Pilsnerologs avatar
Piggar upp med denna länken.

Cobra airbomb - Krevad

http://www.youtube.com/watch?v=5BDHpdnoKQU
Citera
2012-01-06, 19:00
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:

Cobra airbomb - Krevad

Jag kan fixa fler filmer på denna skönhet. Ska även filma Air bomb från Krevad med som kommer upp. Ska även försöka smälla Cobra Airbomb samtidigt som Air bomb samt Thunder King från Extreme så vi får någon jämförelse
Citera
2012-01-06, 20:42
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Jaså, small den på marken? Vissa är livsfarliga haha..

Ja ut å prova ;D

Haha, nä den bara poffa till och så hände inget, så jag vet inte vad som hände. Röret stod kvar efteråt iallafall.

Inte nu dock, orkar inte gå jättelångt.

Citat:

Cobra airbomb - Krevad

Mhm! Ska också försöka filma. Men ljudet är ju verkligen inte identiskt med irl
Citera
2012-01-06, 21:15
Bannlyst
Färgen på en pjäs kan ibland återges som den var eller t.o.m. bättre. Ljudet däremot kommer aldrig till sin rätt.

En uppfattning om hur det låter kan man dock få om omgivningen är sådan att det ekar. En pjäs som ger upphov till ett utdraget dån lär smälla ganska högt i verkligheten.
Citera
2025-07-31, 02:00
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Detta var sista året för glansdagarna, mellan 2000-2005 var glansdagarna för fyrverkerier i Sverige. Det var då som sortimentet var enormt och även då fanns det 4 tums bomber. Tittar man på sortimentet idag så blir man bara deprimerad.
Citera
2025-07-31, 17:23
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Detta var sista året för glansdagarna, mellan 2000-2005 var glansdagarna för fyrverkerier i Sverige. Det var då som sortimentet var enormt och även då fanns det 4 tums bomber. Tittar man på sortimentet idag så blir man bara deprimerad.

Vi i Sverige har det faktiskt rätt bra fortfarande om man jämför med andra länder. Vist smällare och raketer borta.

Vill du skjuta shells, inga som helst problem! Känns som det är väldigt enkelt att få tillstånd för sådant i Sverige, vist det kostar en del. Men enkelheten!
Citera
2025-09-17, 18:14
Medlem
Bo0Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Vi i Sverige har det faktiskt rätt bra fortfarande om man jämför med andra länder. Vist smällare och raketer borta.

Vill du skjuta shells, inga som helst problem! Känns som det är väldigt enkelt att få tillstånd för sådant i Sverige, vist det kostar en del. Men enkelheten!

Tycker faktiskt dom Svenska airbombsen vi har nu är hyfsat bra men de går verkligen inte att jämföra med pjäserna du kan få tag på med licens eller olagligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in