Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-10, 12:42
  #1
Medlem
expandingminds avatar
Jag har en idé som jag skulle vilja få feedback på.
Det handlar om att trada Ethereum.
Jag ska investera $5500 (50 000kr) Med min metod behöver jag göra 20 trades fram och tillbaka för att gå dubbla min investering.

Trade 1
Jag köper ETH för $5500 när de är värda $40 styck. Det ger mig 137,5 ETH.

Trade 2
Jag säljer 137,5 ETH när de är värda $42 styck. För det får jag $5775.

Jag går med $275 vinst.

Jag upprepar detta 20 gånger.
275 x 20(dagar) = 5500



Jag ser verkligen inte att detta är orimligt att genomföra med tanke på hur kursen för ETH går från dag till dag.
Tankar? Någon som gjort något liknande? Snälla var inte taskiga. Den som hjälper mig ordentligt kan istället få en slant om detta går min väg.
Citera
2017-04-10, 12:50
  #2
Avstängd
Det handlar väl om att satsa när man ska tradea, och inte sitta å tänka för mycket. Nu har du en plan, genomför snabbt innan kursen går åt fel håll. Jag tror du klarar det! Uppdatera oss sen
Citera
2017-04-10, 13:46
  #3
Avstängd
Alla som tradar gör ju så.
Köper det när det är billigt och säljer när det blir lite dyrare.



Vad är grejjen?
Har du kollat om det är många som köper, efterfrågan?
__________________
Senast redigerad av B5iK4D3Li5K 2017-04-10 kl. 13:48.
Citera
2017-04-10, 17:23
  #4
Medlem
Låter inte som att du tradeat förut. Kan nämna för dig att marknaden inte kommer att göra det du vill att den ska göra.

1: Du kommer att påverkas av känslor. Vilket betyder att när priset ligger på $42 kommer du inte att sälja innan den gått upp lite till.

2: När du gjort många bra trades blir du övermodig och satsar hårdare.

3: Marknaden går emot dig, du säljer inte för att DU VILL att den ska gå upp igen. Priset går ner ännu mer och du gör en extremt stor förlust.

Gör dig själv en tjänst och lek med små pengar tills du förstår hur trading fungerar. Lek inte med pengar du inte har råd att förlora. Att tjäna stora stålar snabbt är inget att sträva efter.

PS: Alla tänker som du, alla lyckas inte. I dagsläget går jag + på min trading (som hobby). När jag började förlorade jag 70% av mitt innehav (småpengar) innan jag hade "någorlunda" koll på vad som hände.
__________________
Senast redigerad av GBGglenn 2017-04-10 kl. 17:32.
Citera
2017-04-10, 20:47
  #5
Medlem
Ponera att du köper för $40 men sen rasar värdet till $10 och efter ett år har kursen fortfarande aldrig återhämtat sig. Vad gör du nu?
Tillslut säljer du för $10 och veckan efter stiger kursen till $80. Typiskt
Citera
2017-04-10, 21:44
  #6
Medlem
adolf512s avatar
Du tänker helt fel, kan hjälpa dig mot betalning, du har redan fått vettiga råd.
Citera
2017-04-11, 20:49
  #7
Medlem
expandingminds avatar
Tack för svaren Det stämmer att jag är ny på det här.
Jag köpte ETH i somras för 10 000 kronor. Idag är de värda ca 44 000kr.

Jag investerade även i Ripple för några veckor sedan och de har gått ökat ca 400% sedan dess.


Jag satsar inte mer än vad jag kan tänka mig förlora.

Jag har lön och andra tillgångar jag kan leva på så jag tänker inte sälja om kursen skulle rasa som fan. Jag vill påstå att jag kommer kunna ha is i magen och vänta på att den går upp igen.


Just nu är det största hindret för mig att lära mig hur jag ska deklarera för allt det här...Tycker min historia på trades/orders på mitt kraken-konto är rena djungeln...
Citera
2017-04-11, 22:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expandingmind
Tack för svaren Det stämmer att jag är ny på det här.
Jag köpte ETH i somras för 10 000 kronor. Idag är de värda ca 44 000kr.

Jag investerade även i Ripple för några veckor sedan och de har gått ökat ca 400% sedan dess.

Jag har lön och andra tillgångar jag kan leva på så jag tänker inte sälja om kursen skulle rasa som fan. Jag vill påstå att jag kommer kunna ha is i magen och vänta på att den går upp igen.
Vad du tjänat senaste året är totalt ointressant. Att drabbas av hybris är det värsta du råka ut för om du ska tradea.

Som jag skrev innan så har du påverkats av det jag nämnde tidigare.
"2: När du gjort många bra trades blir du övermodig och satsar hårdare."
Nästa steg är
"3: Marknaden går emot dig, du säljer inte för att DU VILL att den ska gå upp igen. Priset går ner ännu mer och du gör en extremt stor förlust."

Det är extremt vanligt bland nybörjare att prata om att snacka om att ha "is i magen". Styrkan hos traders som lyckas är att de ger sig ur tidigt när de inser att marknaden rör sig åt fel håll, innan det är försent. Sälj förlorande trades tidigt och håll kvar de som går bra.

i584.photobucket.com/albums/ss288/noremac37/Stagesofmarketbubble_zpsd266cdef.jpg
__________________
Senast redigerad av GBGglenn 2017-04-11 kl. 22:03.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback