Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-10, 03:42
  #1
Medlem
Först och främst vet jag inte om jag är i rätt forum eller så men jag kör här då jag tror jag kan få mest öppensinnade svar här.
Om jag är fel ute så får admin flytta tråden.

Jag var ute och körde sträckan mellan Umeå och Skellefteå en sen kväll på E4an med en vän. Vi körde där någonstans runt hundrasträcket när vi märker att det börjar blixtra i trädtopparna på vänster sida. Jag misstänkte att det var min högra billykta som höll på att ge upp och gav ifrån sig ett blinkande sken och att det var den vänstra som sken upp på trädtopparna. Till min förvåning sken båda lyktorna perfekt så jag slår av dem. Det blixtrande skenet fortsätter uppe längs med trädtopparna och håller samma hastighet som oss i min bil.
Det förföljde oss i cirka 10-15 sekunder och både jag och min vän fick en fruktansvärd känsla i hela kroppen som höll i sig i de resterande 20tal milen vi körde den dagen.
Jag tror varken på spöken eller UFOs men efter detta så vill jag väldigt gärna höra era åsikter. Vad var det för något vi såg den kvällen?
Citera
2017-04-10, 04:03
  #2
Medlem
Det var nog bara några aliens som skulle anal-proba er efter information. Det är så de hälsar.

Allvarligt talat så vet jag en som skickade upp lyktor med ballonger på 50-60 talet bara för att sen läsa om i tidningen om vidskepliga människor som trodde det var någon form av tecken eller kanske ufo.

Kanske någon form av drönare som någon skämtade med och lyste med lampor.
__________________
Senast redigerad av gudrunsuper 2017-04-10 kl. 04:06.
Citera
2017-04-10, 04:22
  #3
Medlem
onelostsouls avatar
Gör en sökning på: tr-3 black manta. Det är typ ett militärt stealth flygplan som använder sig av antigravitation och rör sig helt ljudlöst.

Men det kan ju ha varit ett vanligt flygplan som du sett också.
Citera
2017-04-10, 07:31
  #4
Medlem
8xxSeriess avatar
Kan du beskriva blixtrandet lite mer specifikt?

Var det en ljuspunkt som blixtrade(blinkade?) (ex. från varningsljus/rotorljust på lastbil) eller var det mer som blixtrar på ett disco?

Fanns fler ljuspunkter?

Satt ljuspunkter på ett fast objekt? fanns det någon form av kontur eller satt ljuset monterat på något?

Vilken färg var ljuset i? Belyste ljuset väg eller träd?

Vad hände när det försvann, bara dog ut eller avvek ljuset i annan riktning?

Är området traffikerat av flygtrafik i övrigt?
Citera
2017-04-10, 13:55
  #5
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Ni har aldrig tänkt på att det kanske var några ungdomar som satt uppe i trädet med ficklampor och ville trolla någon på vägen ?
Citera
2017-04-10, 13:59
  #6
Medlem
mikkelbergs avatar
Det är vanligt att man ser dessa ljus på kvällar o nätter på mils avstånd då skogsavverkinngsmaskiner arbetar i skogen/på kallhyggen.

mysteriet löst..
Citera
2017-04-10, 22:08
  #7
Medlem
schtaans avatar
Flyg på väg att landa i Ske-å?
Citera
2019-09-28, 07:44
  #8
Medlem
Mystiskt. Det var troligtvis ett ufo som ville visa sig. De gör så
Citera
2019-11-14, 16:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av travellinker
Först och främst vet jag inte om jag är i rätt forum eller så men jag kör här då jag tror jag kan få mest öppensinnade svar här.
Om jag är fel ute så får admin flytta tråden.

Jag var ute och körde sträckan mellan Umeå och Skellefteå en sen kväll på E4an med en vän. Vi körde där någonstans runt hundrasträcket när vi märker att det börjar blixtra i trädtopparna på vänster sida. Jag misstänkte att det var min högra billykta som höll på att ge upp och gav ifrån sig ett blinkande sken och att det var den vänstra som sken upp på trädtopparna. Till min förvåning sken båda lyktorna perfekt så jag slår av dem. Det blixtrande skenet fortsätter uppe längs med trädtopparna och håller samma hastighet som oss i min bil.
Det förföljde oss i cirka 10-15 sekunder och både jag och min vän fick en fruktansvärd känsla i hela kroppen som höll i sig i de resterande 20tal milen vi körde den dagen.
Jag tror varken på spöken eller UFOs men efter detta så vill jag väldigt gärna höra era åsikter. Vad var det för något vi såg den kvällen?

Det skulle mycket väl ha kunna varit en utomjordisk farkost. Vilken färg hade skenet? Skiftade det färg? Har du jämfört med flightradar24 t.ex.?
Citera
2019-12-27, 21:58
  #10
Medlem
catipillahs avatar
Skumt när man ser ufon och skriver de på flashback.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback