Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-09, 19:59
  #1
Medlem
Jag har öppen fiber via Boxer med en smartbox. Den sista veckan så funkar det inte att ladda bilderna på FB och instagram, nätet verkar funka utan problem och det laddar alla bilder på typ blocket osv. Det är bara just FB och instagram som inte funkar på min och sambons telefoner (Samsung Galaxy S6 och S7) när vi surfar via wifi här hemma. Om man byter till mobildata så funkar det direkt. Snälla någon tekniskt kunnig, hjälp mig😶.
Citera
2017-04-12, 05:18
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneed
Jag har öppen fiber via Boxer med en smartbox. Den sista veckan så funkar det inte att ladda bilderna på FB och instagram, nätet verkar funka utan problem och det laddar alla bilder på typ blocket osv. Det är bara just FB och instagram som inte funkar på min och sambons telefoner (Samsung Galaxy S6 och S7) när vi surfar via wifi här hemma. Om man byter till mobildata så funkar det direkt. Snälla någon tekniskt kunnig, hjälp mig😶.
Prova detta:
  1. När telefonen är ansluten till wifi, så stäng av "tillåt mobildata"
  2. Starta om Android/telefonen HELT
  3. Testa igen om bildladdning funkar

(Teknisk info: )
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback