Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-09, 19:41
  #1
Avstängd
Har vid flera tillfällen misstänkt att någon är inne på mitt internet då jag vid flertal tillfällen hittat en bildskärm samt mobiltelefon som inte är mina som är enligt windows connectade till internet.

Via min router hittar jag ingen utomstående ip adress mer än det jag har inkopplat. Ändå hittar jag lite då och då en tv inkopplad av märket Sony som inte är min samt en telefon av ett märke jag inte har.

Flyttade in i lägenheten samt fixade internet runt september och har endast haft min tv inkopplad, så ingen annan tv har kunnat vara inkopplad på mitt nätverk. Har även aldrig haft min dator inkopplad i ett nätverk med tv inkopplad till internet mer än min nuvarande TV.

Har ändrat lösenord på wifi, namn på wifi, tagit bort någon form av gästwifi som fanns. Har Telia's router som man får på köpet. Kan någon fortfarande vara inne på mitt internet, eller varför poppar detta upp? Har ADSL och har därför värdelöst internet från start något som inte blir bättre om någon annan sitter och snålskjutsar.
Citera
2017-04-09, 19:43
  #2
Medlem
minponnys avatar
192.168.0.1 skriv det i webläsaren logga in och kolla lösne hittar du på modemet eller så brudar det vara
admin - lösen: admin eller password
Citera
2017-04-09, 19:46
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
192.168.0.1 skriv det i webläsaren logga in och kolla lösne hittar du på modemet eller så brudar det vara
admin - lösen: admin eller password


Har redan varit inne, men på min gateway som har standard ip dvs 1.1
Har bytat lösenord på boxen för att logga in, har bytat lösenord och namn på wifit också, ett lösenord som ingen människa kan "knäcka" så lätt, ändå syns andra devices på min dator men inte på mitt wifi.
Citera
2017-04-09, 19:49
  #4
Medlem
minponnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luzzifer
Har redan varit inne, men på min gateway som har standard ip dvs 1.1
Har bytat lösenord på boxen för att logga in, har bytat lösenord och namn på wifit också, ett lösenord som ingen människa kan "knäcka" så lätt, ändå syns andra devices på min dator men inte på mitt wifi.
hmm vet inte då . ladda ner wireshark så kanske du kan läsa massa roligt dom skriver samt ta deras lösen ord
Citera
2017-04-09, 21:41
  #5
Medlem
Men om du nu ser massa enheter som inte är dina, varför tar du inte bara deras mac-adress och bannar dom från att använda ditt nät?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback