Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-09, 18:19
  #1
Medlem
flaskborstes avatar
Det finns i mitt tycke väldigt starka kvinnor som tillsammans med sina män påverkat sin omvärld.
Talade med en ultra feministisk dam i 45 års åldern som ville osynliggöra dom kvinnor jag ansåg starka.

Vad tycker ni ? Dom kvinnor jag ansåg starka i min diskussion med henne var:

Sharon Osbourne (Ozzys fru) Ozzy lär inte ha varit vid liv i dagsläget utan Sharon. Starkt imponerande Kvinna som stått vid sin makes sida i vått och torrt.

Marie Curie (Forskade med sin man om radioaktivitet då det begav sig)

Jane Wilde (first relationsship with Steven Hawking) Hon var förmodligen en av anledningarna till att Steven Hawking blev så pass känd som han är.

Det finns naturligtvis många fler exempel på kvinnor som valt att dela sin mans liv utan att för den skull offra sitt eget.

Levina (Levia?) Cesars hustru var förmodligen en av dom..

Vart har detta tagit vägen idag ? Numera är det mera ett krig mellan män och kvinnor istället för ett kompanjonskap på bådas villkor ?
__________________
Senast redigerad av flaskborste 2017-04-09 kl. 18:27.
Citera
2017-04-09, 18:21
  #2
Avstängd
Sharon är ett jävla jude fnask
Citera
2017-04-09, 18:28
  #3
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wieosgamers45
Sharon är ett jävla jude fnask

Och dotter till någon skivbolagsdirektör / Ägare, vilket räddade Ozzy big time.

Tja i.a.f pappan var Jude så hon är halvjudinna. Men faktum kvarstår.. Utan henne ingen Ozzy.
__________________
Senast redigerad av flaskborste 2017-04-09 kl. 18:31.
Citera
2017-04-09, 19:20
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Och dotter till någon skivbolagsdirektör / Ägare, vilket räddade Ozzy big time.

Tja i.a.f pappan var Jude så hon är halvjudinna. Men faktum kvarstår.. Utan henne ingen Ozzy.

Okej, du har rätt. Jag tror att feminister hatar såna kvinnor, de vill se männen sjunka ner. Ta Anna Anka, hetsen mot henne var enorm.
Citera
2017-04-10, 15:51
  #5
Medlem
Livia, för helvete. Antar jag att du menar. Hon blev en gud sen t.o.m. har jag för mig.

Idag ser vi dem och talar om dem, det gjorde vi inte förr. Deras historia börjar berättas allt oftare, och vi inser att de har spelat en enormt viktig roll - ibland viktigare än deras män. Förr var de "bara" hustrur, mödrar, systrar och i stort sett aldrig en egen kraft utan enbart ett bihang till en man, och framförallt strävade de aldrig någonsin efter egen makt utan var helt inriktade på att hjälpa en man med hans - trodde vi, ja.

Jo tack, feminismen gillar dem nog. Det är ju ofta feminister som har grävt fram dem. Men de visar också med all önskvärd tydlighet att kvinnor inte ständigt är genomgoda, änglalika varelser som bara pysslar om andra och struntar i sig själv. Det kan nog vara ett bekymmer för somliga, dock sällan för feminister, tror jag.
Citera
2017-04-10, 19:12
  #6
Medlem
Nej de är horor.
Citera
2017-04-10, 19:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wieosgamers45
Okej, du har rätt. Jag tror att feminister hatar såna kvinnor, de vill se männen sjunka ner. Ta Anna Anka, hetsen mot henne var enorm.

Alla ser dessa kvinnor som horor. Även antifeminister och humanister.
Citera
2017-04-10, 21:01
  #8
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wieosgamers45
Okej, du har rätt. Jag tror att feminister hatar såna kvinnor, de vill se männen sjunka ner. Ta Anna Anka, hetsen mot henne var enorm.
Alla kvinnor som har en egen vilja och skiter i feminismen är deras största hinder/motståndare. De bekämpar allt.
Det är också därför de splittras alltmer i inbördes stridigheter. De för krig på så många fronter att de tappat bort den ursprungliga frågan.

Den de vann på 70-talet.
Nu finns det pengar att hämta i splittringen.
Citera
2017-04-10, 22:23
  #9
Medlem
Mooons avatar
Väldigt olika kvinnor du tagit upp, varför just dem? En affärskvinna, en superforskare, en hustru som slet som fan och en politisk taktiker. Svårt att jämföra dem. Förutom Sharon och Ozzie är/var det knappast några kompanjonskap. Sedan undrar jag var kriget mellan män och kvinnor utspelar sig mer än i denna forumtråd på Fb.

Sharon är manager för Ozzy, så varför lämna detta guldägg som hon har i boet? Curie stod med all säkerhet stadigt utan sin man i sin forskning. Men de var gifta, hade barn och tiden var t o m sådan att hon nästan inte fick sitt andra nobelpris pga lite för mkt rajtantajtan. Hur Jane W skulle vara anledningen till att Hawkings är känd får du förklara. Vad hon gjorde var att göra vad fyra-fem personliga assistenter gör idag dvs hjälpa honom praktiskt men inte i hans forskning. Livia var en slug politiker och var inte gift med Ceasar.


Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Det finns i mitt tycke väldigt starka kvinnor som tillsammans med sina män påverkat sin omvärld.
Talade med en ultra feministisk dam i 45 års åldern som ville osynliggöra dom kvinnor jag ansåg starka.

Vad tycker ni ? Dom kvinnor jag ansåg starka i min diskussion med henne var:

Sharon Osbourne (Ozzys fru) Ozzy lär inte ha varit vid liv i dagsläget utan Sharon. Starkt imponerande Kvinna som stått vid sin makes sida i vått och torrt.

Marie Curie (Forskade med sin man om radioaktivitet då det begav sig)

Jane Wilde (first relationsship with Steven Hawking) Hon var förmodligen en av anledningarna till att Steven Hawking blev så pass känd som han är.

Det finns naturligtvis många fler exempel på kvinnor som valt att dela sin mans liv utan att för den skull offra sitt eget.

Levina (Levia?) Cesars hustru var förmodligen en av dom..

Vart har detta tagit vägen idag ? Numera är det mera ett krig mellan män och kvinnor istället för ett kompanjonskap på bådas villkor ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback