Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-23, 12:35
  #13
Medlem
Bocken.Bruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undo557
Har en Volvo v90 men känns lite obehagligt att konka runt på en 100 kg moppe på taket.
Inga problem med att få in en liten moped i en V90. Fäll baksätena och ställ mopeden upp och bind fast den väl alt att du tömmer den på olja och bensin och lägger den ner.

Btw, Öland är ett underbart cykel- och mopedlandskap. Bor där själv året runt. Håll dig borta från stora huvudleden (väg 136) och kör småvägarna inkl cykellederna (lagligt att köra både moped och MC på) och glöm inte bort underbara kustvägen från Äleklinta (avfart vid Ormöga Kamelranch) upp till Byerum.
__________________
Senast redigerad av Bocken.Bruse 2017-04-23 kl. 12:38.
Citera
2017-04-23, 17:41
  #14
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bocken.Bruse
Inga problem med att få in en liten moped i en V90. Fäll baksätena och ställ mopeden upp och bind fast den väl alt att du tömmer den på olja och bensin och lägger den ner.

Btw, Öland är ett underbart cykel- och mopedlandskap. Bor där själv året runt. Håll dig borta från stora huvudleden (väg 136) och kör småvägarna inkl cykellederna (lagligt att köra både moped och MC på) och glöm inte bort underbara kustvägen från Äleklinta (avfart vid Ormöga Kamelranch) upp till Byerum.


En moped ståendes i en v90? Det vill jag se!
Citera
2017-04-23, 17:59
  #15
Medlem
Harbards avatar
Har fått in en moped i bakluckan på en Honda civic Hatchback... Bara att tömma och slänga in.
Citera
2017-04-23, 20:01
  #16
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Ner menar du?
Baxa in den där bak så gott det går eller skaffa ett takräcke?
Man ska nog veta vad man talar om innan man delar ut råd till andra...
Citera
2017-04-23, 23:04
  #17
Moderator
Arne.Ankas avatar
Takräcke och bagageutrymme skulle inte jag använda till nåt större än monkeybike om ens då, är det en äldre moped som compact eller puch maxi kan man lossa motor o däck men scooter näe....sjysst å hamna i tidningen efter frontalkrock, förare fick skallen krossad av moped på takräcke

Hållare till dragkrock eller släp skulle jag satsa på i första hand.
Citera
2017-04-27, 10:11
  #18
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Man ska nog veta vad man talar om innan man delar ut råd till andra...
Väldigt konstruktivt inlägg. Vad ska jag säga om det? Att jag inte vet något om takräcken?
Vad vet vi om hur tung den mopeden är?
Citera
2017-04-27, 21:03
  #19
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Väldigt konstruktivt inlägg. Vad ska jag säga om det? Att jag inte vet något om takräcken?
Vad vet vi om hur tung den mopeden är?
Jag har aldrig någonsin sett någon transportera en moped på ett biltak, varför man inte gör det borde du kunna räkna ut själv. Annars har ju föregående inlägg en bra förklaring...
Citera
2017-04-27, 21:19
  #20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag har aldrig någonsin sett någon transportera en moped på ett biltak,
Det finns ALLTID nån som gör det men ser bra vanskligt ut.
http://www.sportbikes.net/forums/att...y-roofrack.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...6738af4d37.jpg


Dragkrok är ett bättre alternativ.
https://iak.olx.ph/images_olxph/8727...=007&bucket=01
__________________
Senast redigerad av Arne.Anka 2017-04-27 kl. 21:23.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback