Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-04-12, 17:53
  #37
Medlem
bl-gr-ns avatar
Nej! ingen skillnad, redan 2014 röstade jag på SD, för att dessförinnan vägrat rösta och inte hade något parti som var värt att rösta på.

Undrar vad som händer nästa gång invandrare bestämmer sig för att döda svenskar i mängder antingen i organiserade terrorattacker eller massaker av enstaka galningar.

Muslimer/MENA folk kan inte leva i ett kristet västerländskt land utan att tillföra kaos och elände.
Citera
2017-04-12, 18:00
  #38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Finns inget att byta till. Inget parti har realistiska lösningar för de problem som finns i Sverige i dag.

Det finns inga realistiska lösningar på de problem Sverige har idag. Det skulle i så fall vara att muslimerna får egna områden att leva i.
Citera
2017-04-12, 18:46
  #39
Medlem
Nej, här på flashback röstar alla på SD ändå... Mycket tveksamt att en vänsterpartist blir en SDare under en dag.

Jag har alltid röstat på SD.
Citera
2017-04-15, 02:30
  #40
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det finns inga realistiska lösningar på de problem Sverige har idag. Det skulle i så fall vara att muslimerna får egna områden att leva i.

Hur tänker du nu? De har redan egna områden.
Citera
2017-04-15, 10:39
  #41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Hur tänker du nu? De har redan egna områden.

Jag tänkte steget fullt ut. Självstyre, egna samhällsfunktioner, eget rättsväsende, eget skattesystem, egen arbetsmarknad, skolor på arabiska. Och mur runt...
Citera
2017-04-18, 21:39
  #42
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tänkte steget fullt ut. Självstyre, egna samhällsfunktioner, eget rättsväsende, eget skattesystem, egen arbetsmarknad, skolor på arabiska. Och mur runt...

Är du inte uppdaterad? Många lever i ett parallellt samhälle. Allt det du vill se finns redan, inklusive muren. Den består av sådana som dig och andra som inte släpper in människor på arbetsmarknaden om de har fel bakgrund, namn med mera. Särbehandlingen slår även åt andra hållet med inkvoteringar, som oftast sker när landsmän anställer varandra, eller "blatte hjälper blatte", precis som andra grupper hjälper varandra.

En mur finns även runt kvinnorna, skapad av männen i den egna gruppen och av svenska män. Värst utsatt är så klart kvinnor som inte kan svenska, har egen ekonomi, inte kan läsa med mera. Helt livegna, bakom muren du inte tror finns.

Hur kommer vi att välja? Vi väljer trygghet i oroliga tider och dem som kan skapa ordning och ge hopp om framtiden. Hat är inte vägen att gå. Det är inte heller förnekelse av förtryck eller kriminalitet i våra samhällen eller samhällssystem. Den som orkar se och agera på hela bilden får rösterna, beroende på hur väl insatta människor blir när eller om media orkar beskriva hela verkligheten och trumma in den i det lite instängda folket, bakom alla murar, i de egna filterbubblorna...
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback