Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-18, 13:24
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugrekorder
V*ik*tor A*lm*qvist, Mål B 1790-17 Västmanlands tingsrätt.

*lmqvist eller *almaqvist?
Citera
2017-04-18, 14:02
  #122
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
*lmqvist eller *almaqvist?
Almqvist.
Citera
2017-04-18, 15:23
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Almqvist.

Haha, nu förstod jag, jag är en idiot confirmed.
Citera
2017-04-24, 15:58
  #124
Medlem
pponmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Det är märkligt, men jag går bara på vad folk skrivit innan (att de försökt köpa amfetamin men fått fentanyl istället). Man kan ju sälja krossade tabletter. T.ex. en krossad Subutex 8mg lär ju säkert väga en gubbe? Snortar man en halv sådan utan opiodtolerans så kan man säkert bli medvetslös. Fentanyl brukar väl komma som plåster vad jag vet.

Hur som helst låter märkligt att man skulle ljuga om att man försökt köpa amfetamin men dragit i sin en opiod istället. De är väl båda lika illa?

Hur kan du tro att en tablett som innehåller 8mg, alltså 0.008 gram, kan väga 1 gram när den krossas?

Det är väldigt stor skillnad mellan stimulanter och opiater, samt mellan människorna som dagligen brukar någon av de två.

Om de trodde att det var tjack, när det egentligen var någon fentanyl, så tänker jag att de borde ha dött ganska omgående med tanke på skillnanden i hur man doserar de båda. Jag är glad att de överlevde iallafall. Rent spontant så tänker jag att fentanylen måste jag varit väldigt utbankad då ingen dog.
__________________
Senast redigerad av pponmm 2017-04-24 kl. 16:01.
Citera
2017-04-25, 05:09
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pponmm
Hur kan du tro att en tablett som innehåller 8mg, alltså 0.008 gram, kan väga 1 gram när den krossas?

Det är väldigt stor skillnad mellan stimulanter och opiater, samt mellan människorna som dagligen brukar någon av de två.

Om de trodde att det var tjack, när det egentligen var någon fentanyl, så tänker jag att de borde ha dött ganska omgående med tanke på skillnanden i hur man doserar de båda. Jag är glad att de överlevde iallafall. Rent spontant så tänker jag att fentanylen måste jag varit väldigt utbankad då ingen dog.

Därför att tabletten innehåller andra substanser ("fillers"), och inte bara Subutex?
Citera
2018-10-24, 16:59
  #126
Medlem
Fick denne Viktor någonsin ett straff, eller vad hände sedan?
Citera
2018-10-25, 16:57
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Fick denne Viktor någonsin ett straff, eller vad hände sedan?

Målet gick till Svea Hovrätt, dom B6921-17.
Tingsrätten dömde Viktor till 9 månaders fängelse.
Hovrätten sänkte Viktors fängelsestraff till 2 månader och skyddstillsyn för medhjälp till narkotikasmuggling.

Inga skadestånd till dom drabbade. Försvarsadvokaten kunde dock kvittera ut 81891kr inkl moms.

Kort citat från domen:
Citat:
Åklagaren har redogjort för att natten till den 9 april 2017 påträffades nio svårt förgiftade personer i två olika lägenheter i Köping. Förgiftningarna kunde hävas, men det visade sig att personerna hade intagit narkotikan akrylfentanyl. Om man inte hade kunnat ge motgift i tid kan samtliga nio ha kunnat avlida. Almqvist själv var en av dessa personer, och utredningen har visat att det är Almqvist som överlåtit narkotikan till de övriga

Viktor hade av en bekant fått ett litet paket med vitt pulver, som han trodde var amfetamin. Han sålde 3 gram av pulvret, och använde resten av pulvret samma kväll ihop med några bekanta.

Ren tur att det inte blev massmord den kvällen.
Han ville inte peka ut vem han hade fått paketet med akrylfentanyl av.
__________________
Senast redigerad av QuickFuse 2018-10-25 kl. 17:20.
Citera
2018-10-25, 22:39
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
"Det som hände sedan"
Tack mannen/kvinnan!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback