Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-09, 00:16
  #1
Medlem
Till att börja med vill jag säga att jag har all respekt för offren och deras anhöriga.

Det som roar mig är alla överdrifter, berättelser och rena lögner man börjar höra kopplat till terrordådet.

Mina personliga favoriter:
-Såg en person på facebook som skrev att hen hade hamnat mitt i skottlossningen i Fridhemsplan och att krutröken hade legat kvar i luften i flera minuter. Som bekant så var det ingen skottlossning.

-En annan, som jag tror kan vara sann, är en kompis som hade varit på ett arbetsmöte och hade tagit ett samtal med sin chef på väg ut. Han hade varit så stressad att han inte hade reagerat på att alla människor sprang för sitt liv innan han såg lastbilen komma mot honom.
Citera
2017-04-09, 01:45
  #2
Medlem
solis789s avatar
Kanske off-topic, men:
Folk som jobbar och bor i innerstan, som på Facebook la upp att de fick "vandra" hem. Det var ju inte direkt en pilgrimsfärd.
Citera
2017-04-09, 02:48
  #3
Medlem
Tove.Lo-Vs avatar
Citat:
Among those on Drottninggatan (Queen Street) on Friday afternoon was Glen Foran.

"I turned around and saw a big truck coming towards me. It swerved from side to side. It didn't look out of control, it was trying to hit people," the Australian tourist told Reuters.

"It hit people, it was terrible. It hit a pram with a kid in it, demolished it," he said.

http://www.bbc.com/news/world-europe-39531280

Jag läste i en annan tråd att mamman i fallet hunnit plocka upp sin bebis och springa iväg. Vilket verkar stämma då det inte står någonting om en död unge (förutom 11-åriga Ebba).
Citera
2017-04-09, 09:35
  #4
Avstängd
53280s avatar
Gustaf Fridolin och miljöpartietet lägger ner en krans för offren på Drottninggatan, det är deras värdegrund om det kosmopolitiska samhället som är orsaken till Fredagens terrordåd.

Jag tycker det är humor, det är ren hyckleri.
Citera
2017-04-12, 12:47
  #5
Medlem
MorT2s avatar
En sann grej, men helt idiotisk är en kommentar på en efterlysning efter Ebba. En efterlysning gjord av Ebbas mammas vän, med Ebbas Mamma taggad i inlägget.

En tjej länkar bilden på när Ebba ligger i delar i ett inlägg och skriver något i stil med att "hon är hittad".

Må denna kvinna ruttna i helvetet!
Citera
2017-04-13, 00:31
  #6
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
En sann grej, men helt idiotisk är en kommentar på en efterlysning efter Ebba. En efterlysning gjord av Ebbas mammas vän, med Ebbas Mamma taggad i inlägget.

En tjej länkar bilden på när Ebba ligger i delar i ett inlägg och skriver något i stil med att "hon är hittad".

Må denna kvinna ruttna i helvetet!
Detta är bland det vidrigaste jag läste på länge, om detta då är sant. Kan du gräva fram inlägget tro?
Citera
2017-04-13, 00:47
  #7
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Detta är bland det vidrigaste jag läste på länge, om detta då är sant. Kan du gräva fram inlägget tro?

Jag har frågat om det i en annan tråd. Verkar inte vara någon som skärmdumpat. Folk blev antagligen lika paff som jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback