Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-08, 20:06
  #1
Medlem
gk.su.0159s avatar
Jag har ett bankkort som blivit spärrat av mitt misstag. Hur får jag upp kortet igen och hur lång tid tar det
Citera
2017-04-08, 20:07
  #2
Medlem
studioxswes avatar
Har aldrig varit med om att det är möjligt, du kommer få ett nytt kort, tar 1-2 veckor.
Citera
2017-04-08, 20:22
  #3
Medlem
Tutlurs avatar
går inte. jag spärrade mitt borttappade kort en gång som jag sedan återfann. Ringde banken men de sa att det är omöjligt att låsa upp ett spärrat kort. så jag fick ett nytt.
Citera
2017-04-08, 21:00
  #4
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Har aldrig varit med om att det är möjligt, du kommer få ett nytt kort, tar 1-2 veckor.

Senast jag beställde ett nytt kort tog det endast tre arbetsdagar (Swedbank).
Citera
2017-04-08, 21:06
  #5
Medlem
julepumlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Senast jag beställde ett nytt kort tog det endast tre arbetsdagar (Swedbank).
Jag kan inte förstå hur folk kan ha swedbank...

Tappade bort mitt ena kreditkort. Spärrade och ansökte om en annan leverantör (ikanobank). Tog 4 dagar från att jag skickade ansökan, sen ytterligare tre dagar att få koden.
Citera
2017-04-08, 21:11
  #6
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Jag kan inte förstå hur folk kan ha swedbank...

Tappade bort mitt ena kreditkort. Spärrade och ansökte om en annan leverantör (ikanobank). Tog 4 dagar från att jag skickade ansökan, sen ytterligare tre dagar att få koden.
Låter som en sämre deal än vad Swedbank har...
Citera
2017-04-08, 21:28
  #7
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Jag kan inte förstå hur folk kan ha swedbank...

Tappade bort mitt ena kreditkort. Spärrade och ansökte om en annan leverantör (ikanobank). Tog 4 dagar från att jag skickade ansökan, sen ytterligare tre dagar att få koden.

Jag har inte hakat på det trendiga "hacka på swedbank"-tåget. Var 100% på att den där kommentaren skulle komma. Förklara vad som är så hemst för mig som kund, helst något mer än "internetbanken kostar".

Har dom egentligen bara för internetbanken, betala räkningar, för det kan man inte via avanza. Anledningen till att det är just Swedbank är av den enkla anledningen till att jag är "infödd" där samtidigt som jag inte direkt har något att klaga på.
__________________
Senast redigerad av Bbobi 2017-04-08 kl. 21:34.
Citera
2017-04-09, 02:02
  #8
Medlem
solis789s avatar
Helt tekniskt omöjligt. Banken spärrar kortet och sen skickas spärrlistor till Visa/Mastercard automatiskt.
Citera
2017-04-09, 12:50
  #9
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Senast jag beställde ett nytt kort tog det endast tre arbetsdagar (Swedbank).

Jag säger inget om hur lång tid det faktiskt tar, utan vad som bankerna normalt garanterar. Jag har också swedbank och har fått två kort spärrade (Av Swedbank) - Men 3 arbetsdagar har det aldrig tagit.
Citera
2017-04-09, 14:58
  #10
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Jag säger inget om hur lång tid det faktiskt tar, utan vad som bankerna normalt garanterar. Jag har också swedbank och har fått två kort spärrade (Av Swedbank) - Men 3 arbetsdagar har det aldrig tagit.

Vet inte vilka faktorer som spelar in men vart själv förvånad den gången.

Kanske skickar dom sina ordrar på korten i klumpar och jag beställde precis innan den gick iväg.
Citera
2017-04-10, 17:57
  #11
Medlem
gk.su.0159s avatar
Nej det gick inte att återaktivera kortet. Lås tråden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback