Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-08, 11:58
  #1
Medlem
4mphions avatar
För 6 år sedan så testa jag att kura på en lågdos Dboll, tror att jag körde 3 månader, det hade effekt på muskeltillväxten men också så tog den hårt på min libido.

Strax därefter så förändrades min livssituation så min träning upphörde och jag har sen dess varit extremt lite på gymmet men började köra ordentligt igen för c:a 6 månader sedan.

Jag fick aldrig tillbaka libidon igen efter kuren, inga större problem men dicken är mindre i slakt tillstånd och inte lika grov vid erektion samt inte lika hård, skulle säga att det saknas 15-20% om man jämför med innan.

Nån som har nåt trick för att få den att bli som förr igen?

Nu till min riktiga fråga, jag har märkt att jag har nu dom senaste 6 månader extremt lätt att bygga muskler, jag har ju i 5-6år legat på sofflocket så jag hade knappt inga muskler kvar men svarar nu sjukt bra på träning som jag aldrig någonsin gjort innan oavsett hur hårt jag tränat förr. Jag fyller snart 41 om det säger nåt. På 6 månader är jag nu betydligt mer vältränad än vad jag var efter 8 års träning innan jag testa dboll.

Min fundering är ifall min kropp har fått nån form av permanent om-prioritering till att pumpa testo till muskeltillväxten mer än könsdriften?
Citera
2017-04-08, 12:10
  #2
Medlem
runds avatar
Att du har mindre sexlust har nog med din ålder att göra.

Sedan bygger du muskler lättare nu för du har tränat tidigare och eventuellt kan steroiderna påverka. Man kommer tillbaka snabbt till en viss gräns, sedan blir det lite truligare att bygga igen.
Citera
2017-04-08, 12:22
  #3
Medlem
ZMA, Zink, D-vitamin och macapulver hjälper lite grann
Citera
2017-04-08, 12:30
  #4
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Din kuk krymper inte av anabola.... Möjligen så har du blivit fetare och upplever som att kuken din är mindre.
Citera
2017-04-08, 16:51
  #5
Medlem
Tror på åldern här jag med, deffa lite och raka kuken så känns den större.

mvh
Citera
2017-04-08, 20:13
  #6
Medlem
4mphions avatar
Jag är deffad, kan stå på scen på ett par veckor om det skulle vara så och jag har trimmat.

Jag har kört med D-vitamin, ZMA i flera år, det har inte gjort nån skillnad.
Citera
2017-04-12, 16:34
  #7
Medlem
Så är det. Muskler som en gång etablerat ett större antal kärnor per muskelcell (flerkärniga) behåller dessa under lång tid och får betydligt enklare att bygga upp sig igen.

http://www.gih.se/FORSKNING/Forsknin...r-muskelminne/

Artikeln tar även upp en intressant not om ocklusionsträning. Resultatet för människor är färdigställt nu först efter hösten men många andra undersökningar bekräftar resultatet från studien på råttor så det torde vara tämligen okontroversiellt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback