Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-24, 22:24
  #13
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargenbara
Jaha okej! Kam du ge exempel på maximal frihet inom laro? Så att säga.

Jag har varit med i ett halvår snart, men känner inga andra i programmet så har inte kunnat fråga runt.
Och läkarna träffar man ju aldrig för de är så stressade.

Men tex ifall man skött sig ypperligt i 4 år, skulle man få dra till USA (eller nåt) i tre månader?


Nej det kan jag inte, tyvärr. Eller, jag föreställer mig att man till slut når ett läge där man får hämta medicin på apoteket som vanliga människor och kanske kallas in på urinprov några gånger per år.

Tre månader är ju länge, fast det är 4 år också, svårt att svara på. Det beror nog på de som bestämmer, det finns inte fasta regler de måste hålla sig till utan de får göra som de känner är rätt.
Citera
2017-04-25, 08:10
  #14
Medlem
vargenbaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Nej det kan jag inte, tyvärr. Eller, jag föreställer mig att man till slut når ett läge där man får hämta medicin på apoteket som vanliga människor och kanske kallas in på urinprov några gånger per år.

Tre månader är ju länge, fast det är 4 år också, svårt att svara på. Det beror nog på de som bestämmer, det finns inte fasta regler de måste hålla sig till utan de får göra som de känner är rätt.

Yep! Jag tror att det är så också. Dvs, godtyckligt. Att det beror på vilken läkare du har, och vilket team du tillhör.
Ifall det skulle vara bättre med regler, det beror på ifall reglerna skulle bli slappare eller bara göra det striktare för oss som sköter oss.

Jag håller iallafall på att gör forskning kring det byrokratiska kring LARO för att skapa en LARO FAQ här i drogrehabelitering.
Citera
2018-10-12, 15:33
  #15
Medlem
SEYTANs avatar
Tack för alla svar hör ni! Tyvärr fortsätter min vän att missköta sig. Det senaste är för höga kreatinvärden på grund av att han "druckit för mycket vatten" av misstag. Är sånt ens möjligt?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback