Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-08, 11:20
  #1
Medlem
Undrar om ni har några tankar om detta. Vi har t.ex. den där våldtäcktsläkaren som hade byggt en egen bunker som han kidnappade och låste in en kvinna i. Tror ni att det hade gått att "dressera" henne med rätt teknik?

Jag tänker att personen kanske drabbas av stockholmssyndrom och börjar sammarbeta efter ett tag.
Citera
2017-04-08, 11:57
  #2
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banankaka12
Undrar om ni har några tankar om detta. Vi har t.ex. den där våldtäcktsläkaren som hade byggt en egen bunker som han kidnappade och låste in en kvinna i. Tror ni att det hade gått att "dressera" henne med rätt teknik?

Jag tänker att personen kanske drabbas av stockholmssyndrom och börjar sammarbeta efter ett tag.

Vad exakt är det man har täckt?
Och ett tillräckligt nedbrutet psyke kan kanske gå med på det mesta!
Citera
2017-04-08, 12:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Vad exakt är det man har täckt?
Och ett tillräckligt nedbrutet psyke kan kanske gå med på det mesta!

Sorry, jag trodde det stavades så eftersom alla skriver med ck på flashback.
Citera
2017-04-09, 00:35
  #4
Medlem
DenRiktigeJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banankaka12
Undrar om ni har några tankar om detta. Vi har t.ex. den där våldtäcktsläkaren som hade byggt en egen bunker som han kidnappade och låste in en kvinna i. Tror ni att det hade gått att "dressera" henne med rätt teknik?

Jag tänker att personen kanske drabbas av stockholmssyndrom och börjar sammarbeta efter ett tag.

Det går säkert.

En variant är ju om personen som ska brytas ner själv vill. Då är det antagligen inte så svårt. Man dresserar ju hundar och uppfostrar små barn så det är klart att man kan dressera en vuxen undergiven. Det är inte helt ovanligt inom TPE.

En annan variant är om man ska dressera någon mot sin vilja. Det är antagligen svårare men går säkert om man verkligen vill. Man ska dock vara klar över att det inte handlar om BDSM längre utan om ett reellt övergrepp och risken är att man själv hamnar i fängelse om det uppdagas eller om man inte lyckas fullt ut och den "dresserade" lyckas fly.

Den andra varianten är inget jag skulle rekommendera.
Citera
2017-04-17, 07:46
  #5
Medlem
Skattebrotts avatar
Ja, det går att dressera människor på samma sätt som man dresserar exempelvis hundar. Många hallickar och människohandlare gör det. Av etiska skäl dresserar man oftast hundar med konstruktiva metoder men när det gäller undergivna människor behövs ju inte det eftersom samtycke oftast föreligger, åtminstone i början. En person som säger sig inte ha några gränser kan man ju bara binda fast och exempelvis ta hennes pass och ID-kort eller skapa någon annan hållhake. Är man osäker på om personen verkligen helt saknar gränser eller om man inte kunnat fixa några hållhakar ännu, kan det vara en bra ide att försöka sätta sig in i personens motivationsnivå och hålla uppe den. Saker som tar emot tar bara emot första gången man gör dem. Så då är det extra viktigt att personen har hög motivation, t.ex. är extra kåt.

Det gäller också att hålla isär behoven hos nybörjare (som inte sällan kan ha hög experimentlusta) med behoven hos personer som redan gjort "allt" (men som ändå av nån anledning går lösa).
Citera
2017-04-17, 11:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banankaka12
Undrar om ni har några tankar om detta. Vi har t.ex. den där våldtäcktsläkaren som hade byggt en egen bunker som han kidnappade och låste in en kvinna i. Tror ni att det hade gått att "dressera" henne med rätt teknik?

Jag tänker att personen kanske drabbas av stockholmssyndrom och börjar sammarbeta efter ett tag.

Men hon var väl inte med påallt frivilligt? då blir det en annan sak.

Klart det går att träna både killar och tjejer så länge dom är med frivilligt på det, och gärna tänder på det.
Annars är det helt meningslöst.
Citera
2017-04-21, 00:23
  #7
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Men hon var väl inte med påallt frivilligt? då blir det en annan sak.

Klart det går att träna både killar och tjejer så länge dom är med frivilligt på det, och gärna tänder på det.
Annars är det helt meningslöst.

Det kan också finnas ett gränsland mellan ofrivillighet och frivillighet, t.ex. vid "consensual non-consent". Att man faktiskt blir tvingad till något som man inte vill (ta analsex som exempel), men tänder på det faktum att det är ofrivilligt. Så då tänder man ju på det, inte direkt men indirekt. Man kan därmed också tända på att få sina gränser framskjutna och sakta glida in i ett allt djupare slaveri.
Citera
2017-06-08, 23:54
  #8
Medlem
nubbins avatar
Det handlar om att bryta ned en människa till noll, det går med de flesta av oss. Men det är ganska svårt, vi är olika alla var vi har vår "breaking point". Men om man lyckas så kan du modifiera en annan individ. Men det är gode svårt, och olagligt på denna värld.
Citera
2019-07-02, 10:43
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av banankaka12
Undrar om ni har några tankar om detta. Vi har t.ex. den där våldtäcktsläkaren som hade byggt en egen bunker som han kidnappade och låste in en kvinna i. Tror ni att det hade gått att "dressera" henne med rätt teknik?

Jag tänker att personen kanske drabbas av stockholmssyndrom och börjar sammarbeta efter ett tag.

Ja det går, många UG som vill ha TPE vill att detta sker. Men gör man det mot någons vilja så bör man sitta inlåst väldigt länge.
Citera
2019-07-02, 11:59
  #10
Medlem
Etta.Places avatar
Nja, det går förstås att bryta ner människor och tillräckligt med smärta får i praktiken i stort sett vem som helst att gå med på vad som helst för att komma undan. Finns ju skäl till att tortyr fungerar för att få folk att förråda sina närmaste etc.

Men genuin lydnad ska man nog inte vara så säker på att man uppnått. Det är trots allt en annan karaktäristik hos människor att förtryckta gör uppror när man minst anar det, och desto mindre man har att förlora, desto mer desperat.
Citera
2019-09-09, 19:02
  #11
Medlem
En erfaren madame kan träna dig till att bli slav.
Jag har blivit uppkörd av en äldre dam att vara en duktig slav
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback