Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-04-18, 22:43
  #97
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
De människor som ett parti lockar till sig säger förmodligen en hel del om själva partiet.

Det är ju en oerhört heterogen grupp, så nej. Som väljare har du att ta ställning till den politik de för.


Citat:
Att angripa människor istället för att snacka om sakfrågor är varken konstruktivt eller civiliserat. Det är inte den typen av attityd eller människor jag vill främja.

Du vill ju begränsa invandringen. Precis som SDs svans. Alltså delar du alla dåliga egenskaper som kan tillskrivas SDs svans.


Citat:
Jag känner mig rädd för vad dessa människor ska hitta på eftersom de inte tycks kunna vara sakliga utan snarare verkar drivas av att de inte gillar vissa grupper av människor och låter det gå före saklig granskning, kunskap, erfarenhet och eventuellt sunt förnuft.

Jag förstår att du är rädd, men jag förstår fortfarande inte vad det har för relevans.
Citera
2017-04-18, 23:38
  #98
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Det är ju en oerhört heterogen grupp, så nej. Som väljare har du att ta ställning till den politik de för.

Du vill ju begränsa invandringen. Precis som SDs svans. Alltså delar du alla dåliga egenskaper som kan tillskrivas SDs svans.

Jag förstår att du är rädd, men jag förstår fortfarande inte vad det har för relevans.

Må hända något heterogen, men ändock inte med de kvalitéer jag skulle önska om öppenhet och tolerans.

Märklig slutledningsförmåga där, tycker jag. Det om svansen ...

Jag röstar inte på ett parti vars medlemmar och röstande jag inte känner något gemensamt med.
Citera
2017-04-19, 10:30
  #99
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Må hända något heterogen, men ändock inte med de kvalitéer jag skulle önska om öppenhet och tolerans.

Märklig slutledningsförmåga där, tycker jag. Det om svansen ...

Jag röstar inte på ett parti vars medlemmar och röstande jag inte känner något gemensamt med.

Jag skiter i vad du röstar på. Men sättet du resonerar på gör sig bättre till Melodifestivalen. Demokrati bör handla mindre om samhörighet och rosa fluff och mer om landets styrning.
Citera
2017-04-19, 19:32
  #100
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Må hända något heterogen, men ändock inte med de kvalitéer jag skulle önska om öppenhet och tolerans.

Märklig slutledningsförmåga där, tycker jag. Det om svansen ...

Jag röstar inte på ett parti vars medlemmar och röstande jag inte känner något gemensamt med.

Förklara gärna vad du menar med "öppenhet och tolerans".

Så din utgångspunkt när du röstar är alltså vilka andra som röstar på samma parti, och inte hur du faktiskt tycker och tänker? Du röstar alltså inte på den politik du håller med om, utan istället på det parti vars väljare du gillar mest? Snälla, låt bli att rösta helt och hållet...
Citera
2017-04-19, 20:06
  #101
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Jag skiter i vad du röstar på. Men sättet du resonerar på gör sig bättre till Melodifestivalen. Demokrati bör handla mindre om samhörighet och rosa fluff och mer om landets styrning.

Demokrati innefattar ju även jämlikhet. Tycker det verkar vara för mycket vi och dom bland SD:s anhängare och medlemmar, att vissa grupper ses med dömande ögon enbart för att de tillhör just en viss grupp. Det är för mycket snack om "negrer", "mussar", "svartskallar" och andra som det tydligen är okej att mobba och se ner på.

Jag tycker inte att SD verkar vara inkluderande och öppet mot de människor som beter sig bra, utan att folk dras över en kam om man har ett visst yttre eller tillhör en viss religion.

Anser att det är en sak att lägga mer pengar på t ex att flyktingar ska få hjälp på plats, återuppbyggnad av deras städer och länder. Det tycker jag verkar bra.
En annan sak att nedvärdera och mobba människor som de facto är här i landet, jag kan inte ens räkna upp alla glåpord som haglar t ex här inne. Det säger en hel del.

Landets styrning avspeglar sig i samhället och hur människor mår dessvärre.
Citera
2017-04-19, 20:23
  #102
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Jag tycker inte att SD verkar vara inkluderande och öppet mot de människor som beter sig bra, utan att folk dras över en kam om man har ett visst yttre eller tillhör en viss religion.

Det är alltså viktigare för dig att muslimer ska slippa känna sig kränkta, än att dagens svenska barn ska slippa genomlida en mörk framtid präglad av rån, misshandel, överfallsvåldtäkter, gruppvåldtäkter, stenkastning, bilbränder, upplopp, kravaller, terrorattacker, fallande skolresultat, långa vårdköer, bostadsbrist, arbetslöshet och ett potentiellt inbördeskrig.

Det viktigaste för dig är alltså muslimers känslor, och inte svenska barns framtid.

Och du menar att det är vi som är extremisterna här...
__________________
Senast redigerad av deadset 2017-04-19 kl. 20:25.
Citera
2017-04-19, 20:34
  #103
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Det är för mycket snack om "negrer", "mussar", "svartskallar" och andra som det tydligen är okej att mobba och se ner på.

De som blir kallade dessa ord är de invandrare och så kallade "flyktingar" som kommer till Sverige bara för att pissa på den svenska värdbefolkningen genom att råna oss, misshandla oss, tafsa på oss, våldta oss, kasta sten på oss och utföra terrorattacker mot oss. Vad är det om inte att mobba? Jag tycker det är värre att tillsammans med polarna misshandla och våldta en ensam stackars försvarslös tjej utomhus i en park, än att kalla någon för ett fult ord. Vad tycker du förresten om epitet som t.ex. "svenne", "svennefitta", "svenneluder" och "svennehora"?
Citera
2017-04-19, 20:41
  #104
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
En annan sak att nedvärdera och mobba människor som de facto är här i landet, jag kan inte ens räkna upp alla glåpord som haglar t ex här inne. Det säger en hel del.

Jag dömer folk efter deras beteende .
När man beter sig som väldigt många av invandrarna gör förtjänar man allt hån .
Medan du gnäller över språkbruket visar invandrarungdomarna sin tacksamhet över att fått komma till ett land utan krig och bomber på det här sättet :

http://www.expressen.se/gt/pojkgange...an-i-nordstan/
Citera
2017-04-29, 00:01
  #105
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Jag dömer folk efter deras beteende .
När man beter sig som väldigt många av invandrarna gör förtjänar man allt hån .
Medan du gnäller över språkbruket visar invandrarungdomarna sin tacksamhet över att fått komma till ett land utan krig och bomber på det här sättet :

http://www.expressen.se/gt/pojkgange...an-i-nordstan/

Visst det ska man göra, döma dem som beter sig dåligt.

Det jag är emot är att döma alla de som liknar dem som beter sig illa. Som att döma alla svenska män för att några våldtar. Bara en liknelse men många dömer t ex alla muslimer efter vad ett gäng mussar gör.

Jag behöver inte klicka på nån länk, jag vet redan att vissa beter sig för j-ligt, det är liksom inte det jag snackar om här - huruvida det finns rötägg eller ej, det vet ju alla att det finns.
Citera
2017-04-30, 11:43
  #106
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Visst det ska man göra, döma dem som beter sig dåligt.

Det jag är emot är att döma alla de som liknar dem som beter sig illa. Som att döma alla svenska män för att några våldtar. Bara en liknelse men många dömer t ex alla muslimer efter vad ett gäng mussar gör.

Jag behöver inte klicka på nån länk, jag vet redan att vissa beter sig för j-ligt, det är liksom inte det jag snackar om här - huruvida det finns rötägg eller ej, det vet ju alla att det finns.

Problemet är att det är så många av muslimerna som beter sig illa .
Om folket i exempelvis menar att gangstrarna inte är representativa för området , varför gör man inget åt dem själva ?
Först gnäller man i TV om hur hemskt det är med alla bilbränder men när polisen gör något blir de uthängda som rasister eftersom de griper muslimbarn .
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback