Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-08, 10:22
  #1
Medlem
Tjenare. Kan någon förklara lite mer ingående hur de fungerar med hydro?
Jag vet att vattnets ph ska bara runt 5-6 och att man ska ha näring i vattnet. Men vilken näring och vad är de mer man ska tänka på? Mvh 😊
Citera
2017-04-08, 10:50
  #2
Medlem
gr0gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenavallt666
Tjenare. Kan någon förklara lite mer ingående hur de fungerar med hydro?
Jag vet att vattnets ph ska bara runt 5-6 och att man ska ha näring i vattnet. Men vilken näring och vad är de mer man ska tänka på? Mvh 😊

Det är väldigt mycket information du behöver känna till, av frågan att döma har du inte kollat upp saken alls och kommer förmodligen inte att "orka" göra det heller. Att odla i vatten kräver att du anstränger dig lite. Din fråga kan liknas vid "Jag vill köra bil, jag vet att man tankar bensin, vad mer ska jag tänka på?".

Om du vill lära dig så kan du börja med att läsa på Swecans forum under inomhusodling hydro.
Citera
2017-04-08, 11:14
  #3
Medlem
Okej tack för svar. Jag har kollat en del på filmer på youtube men som sagt svårt att förstå allting. Så om någon kunde förklara de olika komponenterna som krävs, ex vatten, syre, näring, ph värde och på vilket sätt man gör för att tilsätta de olika sakerna. Jätte tacksam för svar! Mvh
Citera
2017-04-08, 11:32
  #4
Medlem
Det är inte svårt att odla i en bubblare, tvärt om.
Enkelt och jävligt kul! Om en har kalibrerade pH och EC mätare bör vilken rövhatt som helst klara av det.

pH ~5.8 i veg och ~6.0 i blom. Sen finns det näringar som är lika tillgängliga oavsett pH med.

Ju mer luft desto bättre, mer syre till rötterna och i princip ingen risk för rotsjukdomar. Voodoo Juice är riktigt bra skit, värt varenda slant imo.
Citera
2018-07-15, 22:47
  #5
Avstängd
godmankinds avatar
Det finns inget bra läsa på svenska om Hydro och cannabis.
Sökt här och google.

Inget som är enkelt och fatta.

Kan ingen hjälpa ?

Vilket är bästa färdiga kit max 1500kr?

10 bra övriga snabbatips kan ni väl skriva med?

Sugen testa hydro. Men orkar inte läsa hel bibel.

Odlat gräs flera år i Jordkrukor inomhus så vet grunderna i odling. Jordodling

Är det värt köra hydro?

Hur gör jag det enklast köpa kit bara och köra ? men hur?

PH 5.8 veg, 6 i blom är allt jag vet om hydro

Kan ingen vara snäll skriva lite tips som gäller nu 2018
Citera
2018-07-16, 14:16
  #6
Medlem
gronagubbens avatar
Köp detta paket Följ näring-schemat (obs att mängden näring är baserat på 1000 w lampa så räkna bort ifall du har mindre watt på lampan/ kör du på 400 watt dra bort 60 procent)
http://www.hydrogarden.se/fardiga-pa...c-kit-bas.html

Näringschema hitta du här

http://www.hydrogarden.se/naring/ghe...arter-set.html

setup video

https://youtu.be/oM4C1fGSJnQ
__________________
Senast redigerad av gronagubben 2018-07-16 kl. 14:52.
Citera
2018-07-16, 16:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godmankind
Det finns inget bra läsa på svenska om Hydro och cannabis.
Sökt här och google.

Inget som är enkelt och fatta.

Kan ingen hjälpa ?

Vilket är bästa färdiga kit max 1500kr?

10 bra övriga snabbatips kan ni väl skriva med?

Sugen testa hydro. Men orkar inte läsa hel bibel.

Odlat gräs flera år i Jordkrukor inomhus så vet grunderna i odling. Jordodling

Är det värt köra hydro?

Hur gör jag det enklast köpa kit bara och köra ? men hur?

PH 5.8 veg, 6 i blom är allt jag vet om hydro

Kan ingen vara snäll skriva lite tips som gäller nu 2018


Jag köpte ett ghe aerofarm för runt tusen lappen, ett komplett kitt, bra att börja med. Finns olika ghe system också. Men det var ett bra köp, enkelt att börja med när allting fanns med som man behövde för att prova på hydro. Sen om man gillar det och de passar en kan man bygga sitt egna.

Sen Trio pack ghe näring, lite lecakulor och root riot kuber eller rockwool så är det bara att köra igång.
Citera
2018-07-16, 20:26
  #8
Avstängd
godmankinds avatar
Perfekt tack för tipsen.

En liten fråga till, hur ofta måste jag kolla PH ? Håller det stabilt efter att man bytt näring och mätt en gång i veckan typ, eller ändrar det fort? mkt PH ?
Citera
2018-07-16, 20:40
  #9
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godmankind
Perfekt tack för tipsen.

En liten fråga till, hur ofta måste jag kolla PH ? Håller det stabilt efter att man bytt näring och mätt en gång i veckan typ, eller ändrar det fort? mkt PH ?


läs
https://www.growell.co.uk/advice/hin...f-your-bubbler
Citera
2018-07-17, 20:34
  #10
Avstängd
godmankinds avatar
Inget att lära där.

Jag kör i Oragniskt jord nu. Slipper Justera PH.


Vad händer om jag vill prova Hydro`? Behöver jag justera PH 2 gånger i veckan i Veg? Kanske 3 i blom när dom är stora?

Det är ju det som är problemet.
Ingen säger ett skit.

Är Hydro Cannabis odling en knarkgrej som görs hemligt för stor skörd och sälja håll tyst ?

Jordodling är fina snälla hjälpsamma egethushåll odlare som tipsar om allt?

Hydro gör knark?
Jordodling Medicin?

Själv odlar jag medicinskt syfte. Säljer inget.
Citera
2018-07-17, 21:12
  #11
Avstängd
godmankinds avatar
Ber om ursäkt för dålig ton innan. Men jag flippar när man måste läsa massor och utan ett skit till nytta.

Hur ofta behöver jag kolla PH i hydro under växt och blom sen ?
Citera
2018-07-17, 21:46
  #12
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godmankind
Ber om ursäkt för dålig ton innan. Men jag flippar när man måste läsa massor och utan ett skit till nytta.

Hur ofta behöver jag kolla PH i hydro under växt och blom sen ?

Jag brukar kolla var tredje-fjärde dag ,är du osäker kolla dagligen .mitt ph brukar gå upp av sig själv efter ca 7-10 dagar och då justera jag samt när plantan börja dricka mycket och jag måste fylla på med vatten justera jag .

du kan läsa i all oändlighet om hydro men du kommer bara göra det svårare för dig med för mycket info som komplicera det hela.
har bara koll på baserna och låt sedan praktiken ge dig färdighet.


du kommer att stöta på problem längs vägen men du kommer också lösa dom (google är din vän) och med tiden kommer du odla hydro galant

förstår du denna video så är du redan på god väg https://youtu.be/oM4C1fGSJnQ
__________________
Senast redigerad av gronagubben 2018-07-17 kl. 22:05.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback