Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-08, 09:04
  #1
Medlem
Vilken iPad är senaste och vad är det som är det som är så bra med den?

Vad har den för skillnader mellan den första verisionen och senaste?

Tack för svar!
Citera
2017-04-08, 09:32
  #2
Medlem
iPad 9.7 släpptes nyligen.
Citera
2017-04-08, 09:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
iPad 9.7 släpptes nyligen.
Såg precis priset på den.

När är det man sänker priset egentligen?
Citera
2017-04-08, 16:08
  #4
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentration
Såg precis priset på den.

När är det man sänker priset egentligen?
Varför skulle de sänka priset? Folk köper dem oavsett. Att ha överprissatta saker är en del av Apples försäljningsteknik, då de på så sätt blir "status" att ha.

Priset sänks minimalt för reor och liknande, och det är då Media Markt och liknande företag som säljer under inköpspriset.
Citera
2017-04-09, 03:28
  #5
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Traden handlar om hur Ipad utvecklats tekniskt och prestandamassigt sen den forsta versionen kom. Forsok halla diskussionen pa den bogen. /MOD
Citera
2017-04-09, 12:07
  #6
Medlem
Max Powers avatar
Den nya ipaden (9,7") har samma chassi som ipad air, dvs något tjockare än ipad air 2.Den har även den något sämre skärmen från air, istället för den laminerade från air 2. Däremot har den nya ipaden bättre processor än både air och air 2.

Har du en air eller air 2 är det knappast lönt att uppgradera.

Den senaste ipaden är alltså inte den bästa. Bäst just nu är förra årets ipad pro.
Citera
2017-04-09, 12:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Den nya ipaden (9,7") har samma chassi som ipad air, dvs något tjockare än ipad air 2.Den har även den något sämre skärmen från air, istället för den laminerade från air 2. Däremot har den nya ipaden bättre processor än både air och air 2.

Har du en air eller air 2 är det knappast lönt att uppgradera.

Den senaste ipaden är alltså inte den bästa. Bäst just nu är förra årets ipad pro.
Jag vet intte vilken verision jag har på min iPad, men jagvtror att jag har den första verisionen.

Hur är iPad Pro?

Hur vet man vilken verision man har på sin iPad. Om det är den första verisionen eller inte.

Tack på förhand!
Citera
2017-04-09, 13:38
  #8
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentration
Jag vet intte vilken verision jag har på min iPad, men jagvtror att jag har den första verisionen.

Hur är iPad Pro?

Hur vet man vilken verision man har på sin iPad. Om det är den första verisionen eller inte.

Tack på förhand!

Det borde stå vad det är för modellnummer i inställningarna. Jag har ingen ipad så kan inte kolla. Den första versionen ipad ser ut såhär, lite bulligare.

https://images-eu.ssl-images-amazon....1XYmTunGEL.jpg

Ipad 2, 3 och fyra har samma design med en lite plattare baksida. Den till vänster.

http://657b072aab060d50f8ce-d7abb53c...223140951.jpeg

Ipad air och air 2 har mindre ramar runt skärmen.

http://cdn2.alphr.com/sites/alphr/fi...0/DSC_1076.jpg

Ipad pro är den bästa ipaden nu med snabbast processor och stöd för apples stylus (penna).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback