Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-20, 22:59
  #217
Medlem
Elvislever241s avatar
mitt förslag är att du från och med i morgon tar kontroll över ditt liv och ägnar denna barnfria tid åt att ta dig ur soffan och börjar leva .
Börja motionera jag vet att det tar emot men man får mer energi av att motion ät bra mat lär dig tillaga nyttiga hälsosamma måltider samt diska efter varje måltid .
Proteindrycker som mellanmål ger mycket energi och tankeskärpa använd denna lediga tid till att läsa böcker gärna om barnuppfostran släng ut tv ...
Städa 1 gång i veckan damma, dammsug ,moppa golven , putsa fönster, speglar och det viktigaste ha en renskurad toalett med tvål och rena handdukar ALLTID .
GÅR BARNEN PÅ DAGIS?
Om inte se till så ni får rätt till dom 15 timmar ni har rätt till ,barn behöver andra barn.
Vilka fritidsaktiviter har dina barn?
om inga se till att när dom kommer hem ordna minst 1 aktivitet i veckan ,du är pappa nu du måste kunna se bortom din sociala fobi för ditt barns skull , så följ med barnet på sin fritidsaktivitet.
Du behöver inte prata med dom andra föräldrarna om du inte vill huvudsaken är att du är där .
anmäl barnen till scouterna och kyrkans barntimmar där kan man lämna barnen och på så sett få timmar egentid till att handla och städa .
Medans barnen nu är frivilligt placerade gör i ordning på deras rum tänk hur du skjälv skulle vilja ha ditt rum om du var ett barn utgå oxå ifrån dina barns intressen som tema oftast dinosaurier eller superhjältar om jag minns rätt i den åldern .
sätt gärna en tidsplan på när barnens rum ska stå klara och släng aldrig något av barnens gamkla saker men tillför gärna nya bara det är helt och rent.
GLÖM ALDRIG ATT TA HAND OM DIG SKJÄLV DU KAN ALDRIG TVINGA DIN FRU BLI HEMMAFRU .
Hon har andra ambitioner därför måste du bli den perfekta hemma mannen då du faktiskt inte har något annat för dig just nu så ta chansen ta hem dina barn men först när du skjälv kan stå på egna ben för barn gör inte som vi säger dom gör som vi gör .
Barn har rätt att växa upp hos sina föräldrar och när du har funnit ditt inre lejon kommer socialen inte ha en chans ta gärna kontakt med en advokat första rådgivning per telefon är gratis men gör det först när du kan visa PÅ ALLA FÖRBÄTTRINGAR I DITT LIV.
Stort lycka till
Citera
2018-10-20, 21:22
  #218
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Farfar låter som bra stöd, för det behöver ni. Men man skall inte ta emot "stöd" från soc. Det eskalerar alltid. Det är så de jobbar.

Jag förstår vad du menar!
Dessa äckliga socfittorna har kidnappat mina barn också!
Citera
2018-11-05, 01:54
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMoonshine83
http://forumbilder.se/G8AFV/img-20170430-225525



Här är alla punkter som socialen anser som risk.

Punkt 1 är numera inte något problem
Punkt 4 är rent påhitt från socialen sida, jag har druckit 4 gånger på 2 år och då inte nära mina barn.
Punkt 6 inget problem längre.
Punkt 7 är oxå påhitt för att få mig att se så ila ut som möjligt, tillhör mitt liv innan jag fick
barn.

Notera att det inte står påtaglig risk någonstans.

Har vi någon erfaren LVU advokat som kan ge mig sin uppfattning om dessa punkter?


Men är det där verkligen beslutet? Ser ut som typ en skoluppgift. Skriver man ett myndighetsbeslut så? Någon socionom som vet?
Citera
2018-11-05, 11:24
  #220
Medlem
Soc brukar väl vara kända för att hjälpa barn som inte behöver hjälp och inte hjälpa barn som är i riktig knipa. Du får nog ta och överklaga eller gå till rätten om du känner att det är rätt.
Citera
2018-11-05, 12:54
  #221
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pemmy
Men är det där verkligen beslutet? Ser ut som typ en skoluppgift. Skriver man ett myndighetsbeslut så? Någon socionom som vet?

Det ser ut som en del av ett BBIC-protokoll, det är alltså inte hela beslutet, eller ens ett beslut i strikt formell mening, mer en beskrivning av vad socialtjänsten tycker är fel och vad de tänker agera på. Och, ja, det ser ut som typisk socialtjänstprosa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback